Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det der Tama settet til 60.000 må være en av tidenes scam på finn.no... For det første, så er det et Tama Artstar ES sett, produsert mellom 90-tallet en gang og tidlig 2000. Bildet med Lars på som "liksom" skal være samme settet, er tatt rundt Ride The Lightning tiden, altså tidlig 80-tall. Tror det enten er et Tama Superstar eller Imperialstar disse mirror chrome trommene der. Og dette skal han ha 60.000 for? Hahaha

 

Får et nytt Tama Starclassic Maple eller Bubinga sett til samme pris, ca samme størrelse også, vil jeg mene. Synes seriøst synd på de som måtte vurdere å skaffe de trommene der. Hadde det vært et sett Lars faktisk hadde brukt, eller signatur settet hans som ble solgt tidligere, kunne det kanskje gått an å satt en høyere pris...

Lenke til kommentar

Og der var ny skarptromme + hi-hatstativ bestilt :). Valgte å bestille fra www.musicstorekoeln.de denne gangen, hadde det jeg skulle ha på lager, fine priser, og koster bare 25 euro for frakt til Norge...

Endte opp med

NAMM108.jpg

Tama JT147, John Tempesta signatur, 14x7" 2mm brass med brushed nickle finish/hw

dru0007390-000.jpg

Pearl H-2000 (Eliminator) hi-hat stativ.

 

Skarpa kosta 4300 kr, stativet 1300 kr(!). Omtrent under halvparten av norsk pris altså... Så da slo jeg til :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Må betale 25% i moms ja, med mindre de slipper i gjennom, som har hendt ofte tidligere. Virker faktisk som det omtrent er hipp som happ om man må betale ekstra moms på utstyr eller ikke... Har vel hatt 5 bestillinger jeg ikke har måtte betale noe ekstra på, men 3 som jeg har fått krav om det... Så i grunn regner jeg hvertfall med å betale det, så blir det heller en bonus om jeg skulle slippe det :)

 

Totalprisen ble ca 730 euro, eller 5750 kr... Det er såvidt jeg vet under det bare skarptromma alene koster i Norge...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har spilt trommer i ca. et halvt år og har følgt nøye med på denne tråden, dog uten å ha sagt noe :p

 

I helgen hadde jeg besøk av en trommis som skulle hjelpe meg litt med teknikken osv... Han anbefalte meg å kjøpe nye skinn til trommene mine, så jeg lurer på om dere har noen trommeskinn å anbefale meg?

 

Jeg har et sonor force 2003 trommesett.

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Heisann, og velkommen :)

Anbefaler i alle fall 2 lags skinn til tammene på litt billigere sett, som jo Sonor 2003 er. Hadde selv samme settet tidligere i år, og fikk bra resultat da jeg brukte Evans G2 coated på slagsiden, og G1 clear på undersiden (hvis du ønsker å skifte de da, det kan fungere en stund med de som følger med under). Coated vil si at de er hvite, ikke gjennomsiktige, og har en litt "tørrere" lyd enn clear. Er ikke alle som liker det, det kutter flere overtoner enn gjennomsiktige skinn (generelt sett). Men i alle fall er 2-lags skinn det jeg ville sett etter, Evans G2 eller EC2, Remo Emperor, Aquarian Response 2 f.eks.

 

På skarptromma er jeg sterk tilhenger av 1 lags coated skinn, synes 2-lags funker dårlig annet enn om man spiller veldig hardt og lite virvler etc... Mister mye følsomhet med 2-lags skinn på skarptromma synes jeg. Favoritten min er Evans Power Center Reverse Dot. Remo Ambassador Coated er også fine.

 

På basstromma kan jeg anbefale Evans EMAD, Remo Powerstroke3 eller Aquarian Superkick 2 om du er ute etter mye "punch" i lyden. Hadde EMAD da jeg hadde 2003 settet, og den låt fantastisk bra med det.

 

Bare litt tips fra meg i hvertfall, hva jeg hadde sett etter selv :). Lykke til!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har btw endelig fått solgt PDP settet, en kar fra Moss henta det her i dag, sammen med to av Meinl crashene (er en igjen til deg nesta :p), og nå har jeg bestemt meg får å ikke kjøpe Paiste sig. cymbalene alikevel (kjøper Artist settet tho), rett og slett fordi det er en 14" crash, og en veldig "jazz" hi-hat, som ikke har den lyden jeg er ute etter + at cymbalene er altfor dyre for budsjettet mitt, om jeg skulle trenge fler etc.

 

Så jeg holder meg til Meinl, og kjøper to nye crasher i stede, neste opgraderer jeg ride'n tenker jeg. Veit jeg har spørt om dette før, men jeg veit ikke helt hvilke crasher jeg vil ha, er liksom mellom Soundcaster Custom eller Byzance Brilliant...

Lenke til kommentar
Tja, spørs litt hva slags lyd du er ute etter, jazz? Rock? Metal?

6636824[/snapback]

 

Bandet vårt spiller en slags indie/punkprog greie.

 

Heisann, og velkommen :)

Anbefaler i alle fall 2 lags skinn til tammene på litt billigere sett, som jo Sonor 2003 er. Hadde selv samme settet tidligere i år, og fikk bra resultat da jeg brukte Evans G2 coated på slagsiden, og G1 clear på undersiden (hvis du ønsker å skifte de da, det kan fungere en stund med de som følger med under). Coated vil si at de er hvite, ikke gjennomsiktige, og har en litt "tørrere" lyd enn clear. Er ikke alle som liker det, det kutter flere overtoner enn gjennomsiktige skinn (generelt sett). Men i alle fall er 2-lags skinn det jeg ville sett etter, Evans G2 eller EC2, Remo Emperor, Aquarian Response 2 f.eks.

 

På skarptromma er jeg sterk tilhenger av 1 lags coated skinn, synes 2-lags funker dårlig annet enn om man spiller veldig hardt og lite virvler etc... Mister mye følsomhet med 2-lags skinn på skarptromma synes jeg. Favoritten min er Evans Power Center Reverse Dot. Remo Ambassador Coated er også fine.

 

På basstromma kan jeg anbefale Evans EMAD, Remo Powerstroke3 eller Aquarian Superkick 2 om du er ute etter mye "punch" i lyden. Hadde EMAD da jeg hadde 2003 settet, og den låt fantastisk bra med det.

 

Bare litt tips fra meg i hvertfall, hva jeg hadde sett etter selv :). Lykke til!

6636858[/snapback]

 

Takk for utfyllende svar!

 

"Trommelæreren" sa at basstromma låt fantastisk og at det derfor ikke var nødvendig å skifte skinn på denne. Tenkte meg en tur på musikksjappa imorgen for å se på skinna du anbefalte zprmario :)

 

Tenkte forøvrig å skaffe meg en fast trommelærer, noen som kjenner til en flink trommelærer i Stavanger?

Lenke til kommentar

Hmm, den musikk sjangeren har jeg ikke vært borti :p

Men som Marius sier, kjøp to-lags skinn, som Evans G2 (coated/clear), Evans EC2, Remo Emperor eller tilogmed Pinstripe, sistnevnte er den tykkeste av disse, og vil gi deg en tjukk tone uten mange overtoner, det vil stort sett de andre også, fra tynnest til tjukkest:

 

Remo Emperor -> Evans G2 -> Evans EC2 -> Remo Pinstripe.

 

Om du ikke er helt sikker på hva slags lyd du vil ha, ville jeg gått for EC2, de har de videste stemme mulighetene blandt disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...