Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musashi tromma har rå lyd, hvertfall i 13x6,5" som jeg har. Eneste som er et problem med min, vet ikke om alle Musashi trommene er sånn, men stemmeskruene der jeg slår nærmest på skarpa har en tendens til å løsne noe sykt fort, noe som har plaget meg en del. Er kjipt når man merker midt i en låt at skarptrommelyden "forsvinner" mer og mer, man ser ned og ser at skruen er løs. Eller at man må stramme den til etter anhver/hver låt. Er egentlig ikke helt sikker på hva jeg kan få gjort med dette, lim er jo så klart uaktuelt...

Men antar det kan være pga spillestilen min med bandet, som gjør at jeg kanskje slår litt hardt på tromma av og til, og burde da heller kanskje hatt en med Die-Cast hoops, virker å være "stødigere"... Derfor er jeg ute etter en metall-skarptromme også, som har en del trøkk. Ser ut til at Tama JT sig. skarptromma er øverst på min liste akkurat nå, men hadde jeg hatt råd hadde jeg klint til med en Tama Bell Brass :D . Bare så synd den ofte koster mellom 10-20.000....

Vet desverre ikke om noen gode piccoloer, har aldri eid en selv faktisk, men frister litt å ha en sånn også. Har hørt av flere at de beste lages i maple, men er sikkert ganske personlig hva man foretrekker der... Både Pearl og Tama har vel noen greie litt billigere piccoloer, men må nok bare prøves tror jeg...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Anders, gå inn på www.blocket.se

Der får du opp et kart av Svergie sant? Bare trykk på et eller annet sted, så, i bildet som kommer, velger du "Hele Svergie", der står det nå regionen du trykte på :)

Har faktisk litt lyst på Musashi skarpen selv, og St.Olav selger 17" Vault crash til 1.700 eller noe! Hadde jeg ikke vært så kresen med å ha samme merke skulle jeg kjøpt den :D

Lenke til kommentar

Piccolotrommene har rå lyd syns jeg. Tight og med en voldsom snert. Og så er den enkel å stemme sånn at den er helt tørr mot midten, og mer gjenklang på sidene.

Spiller mye funk, så en piccolo hadde passa godt til musikken og spillestilen min. Vurderer å gå for den standard Pearl Maple piccoloen. Den er ganske ålreit, har spilt på den en del..

Lenke til kommentar
Hva slags sett har du reeeeg? Kan ikke huske å ha sett deg her før :)

6575449[/snapback]

Har et Ludwig Accent Custom sett og noen håpløse cymbaler. Men det er vel musikeren det kommer an på? :)

Jeg har ikke vært aktiv på dette forumet på veldig lenge. Nerdeperioden min ble over, og da forsvant jeg også fra all musikkdiskusjon her. Men jeg er tilbake, til glede for alle og enhver! :D

Lenke til kommentar

Meneh, heter det egentlig piccolo når det er 5" dybde? Trodde det var kun 3,5"/4". Hvis den kun er mindre i diameter er det vel bedre å kalle det effekt-skarp. Bare jeg som er litt i pirkemodus...:p

Tror jeg har finni ut hvilke 2 skarptrommer det kommer til å stå om for min del, jeg får en del penger utbetalt som har stått på noe sparefond tidligere, derfor jeg har vært litt på kjøpefronten i det siste. 14x6" Sonor Artist Cast Bronze, eller 14x7" Tama JT147 (John Tempesta sig, Brass) er de jeg kikker mest på nå. Virker som Tama Bell Brass er discountinued fra i år, kun denne nye i Warlord serien som skal selges for en stund nå, og de koster en del mer...

Men Sonor skarptromma virker å ha så å si identisk lik lydkarakteristikk, Og koster mindre (1150 euro...). Så nå bare lurer jeg på om jeg får prøvd de noe sted først, eller om jeg må ta sjansen :p. Snakk om en god slump penger her tross alt... Legger ut bilde av de to, så kan dere gjerne stemme, hehe. JT147 er nesten halve prisen, ca 500 euro...

dru0008562-000.jpg

dru0012244-000.jpg

EDIT: Ser at Tabs.no selger Sonor tromma for 16 700 kr... holy smoke :ermm:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hmm, rent lydmessig vil jeg nok ha gått for 14x6, syns 14x7 blir litt for dyp, får en del uønskede overtoner da, ihvertfall for min del, men liker designet på JT skarpen bedre, og den er jo billigst...

Hvor mye koster en sånn warlord skarp da? Kan ikke være så mye dyrere enn den Sonor skarpen vel?

Lenke til kommentar

Warlord Bell Brass skarptromma hadde en retail pris på 2599 $ sist jeg sjekka, og er usikker på når de dukker opp for salg. Men hvis de ender opp på noenlunde samme pris som Sonor, så er jeg veldig interessert i den også... De andre skarptrommene i Warlord serien lå på ca 900 $, kunne kanskje vært interessant med en av de og, er jo sinnsykt fine skarptrommer, men er først og fremst bell brass lyden jeg er ute etter så....

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Visstnok veldig vanskelig materiale å lage/behandle. Er ikke samme type som vanlig brass, men mer slik man lager store bjeller av osv. Har ikke 100% info på det, men det veier i alle fall myyye mer enn vanlig, og lyden er helt ekstrem. Det fine med de er at de også låter bra når man spiller rolig, alle slag høres helt klart. Men kan bli et monster av en tromme når man spiller høyt på den, og da er det ikke et gitarrack i verden den ikke overdøver :p. En jeg pratet med tidligere som eide en slik mente den kunne være kapabel til å drepe små dyr innenfor en god omkrets, morsomt ment så klart, men sier vel i grunn litt...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel jeg er i hvertfall det, selv om jeg liker å øve til roligere stiler av og til også... Men det er aldri noe som har fascinert meg i stor grad... Hører vel heller til den litt mildere metal gruppa jeg, kan ikke fordra ekstrem Black/Death metal, men thrash/heavy/prog (type "old school" Metallica, Testament, Pantera, Dream Theater osv.) er vel det jeg alltid har "brent" mest for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...