Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Kontinuerlig dobbelbass høres snålt ut, for å si det sånn. Men små "bursts", triplets osv. er faktisk ikke så ille, gjør en del sånne i musikktypen jeg spiller, det hørtes faktisk ganske fett ut med forskjellig lyd i de. Så helt krise er det ikke, men kommer til å skaffe en ny basstromme ganske snart... Må bare høre litt rundt hvor det er enklest/kjappest å bestille fra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, bestiller ikke derfra nå, men skal ha en 16x16 i tillegg. Har kontaktet musikk-produktiv.de, musicstorekoeln.de og tabs.no, bedt om prisforslag, så skal jeg vurdere litt forskjellig. Har veldig god erfaring med musikk-produktiv, men de pleier som regel ha litt høyere priser... Men får se hva de kan gi meg tilbud om :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ok, da er jeg inne i et lite dillemma her, det er forholdsvis to brukte sett jeg ser på atm. Mapex Saturn; 22, 10, 12, 14, 16 + 14. Eller Premier Artist Birch; 22, 10, 12, 14 + 14. Prisen er 10.000,- svenske for Mapex' settet, og 9000,- for Premier'.

Jeg veit hva dere tenker: Mapex! Jeg veit at Saturn er et mye mer "proft" sett en Artist, men, se på disse bildene:

blalblalbyv6.png

utennavn5i9h09mkhunj6.png

Mapex' settet har en finish jeg tror ikke blir laget mer, finner den ikke på sia dems ihvertfall, og jeg syns jeg kan se en del stygge merker, om det da ikke bare er blitzen som gjenspeiler noe. (særlig på basstromme ringen)

utennavnbijmgfmigvfmvh7.jpg

Premier settet har en mye finere finish imo, og det er i helt mint kondisjon, uten noen merker. Tho, Mapex settet har igjen en gulvtam ekstra. Men, jeg kan få Premier settet + Paiste sig. cymbalene for 14.500,- norske, kjøper jeg Mapex' settet må jeg betale 7800 for bare Paiste sig. cymbalene om jeg skal kjøpe de separat. + At Mapex settet er helt oppe i Umeå, nord og øst i Svergie, mens Premier settet står i Gøteborg.

Hva tror dere?

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Vel, det er definitivt enklest å kjøpe ekstra tammer til Premier settet, siden det fortsatt er i produksjon i samme farge, og har samme lugs/logoer osv... Mapes Saturn settet har blitt forandret med litt annerledes lugs og logoer, samt som du sier, så er den fargen ute av produksjon. Så eneste grunn jeg da kan se for å gå for Mapex, er om du er sikker på at du får så mange trommer/tammer du kommer til å trenge. Kan kanskje spesialbestilles, men tar nok en del måneder ekstra... Så alt i alt vil jeg si at Artist settet er en bedre deal. Og det er ikke langt unna proft-sett. De har kanskje noe enklere løsninger, men lydmessig så låter det veldig bra.

Har bestilt i fra musikk-Poduktiv jeg forresten, fikk billigst deal derfra... 5600 kr inkl. frakt til norge for en basstromme og en gulvtam, ikke verst det :).

Legger ut en mp3 her forresten, holder på å spille inn en demo med bandet mitt i Oslo. Denne her er ikke helt perfekt, vokalen gjenstår å legges til, mulig vi å ta det på nytt ettersom vi økte litt på slutten, men får se... Bruker Tama SC Performer settet her, med Paiste Sig. cymbalene.

World Worm testlåt

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

God deal det ja Marius!

Takk for svar btw, folka på PDF sa også at de gamle Mapex Saturn er ikke walnut/maple, men maple/basswood...de mente også jeg kunne spesial bestille ekstra deler, men det vil nok ta som du sier, en del tid. Heller mot Premier settet selv, med tanke på at jeg kan få det, og sig. cymbalene for bare 14500,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...