figure_02 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det der oppsettet likte jeg ikke i det hele tatt! Så helt fælt ut å gjøre en fill på :O Lenke til kommentar
Amped Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Fælt å gjøre en fill!? :!: Det er nettopp det som gjør dette settet interessant! Hvorfor bruke det samme, gamle, tradisjonelle oppsettet som har dominert trommeverden de siste snart 100 åra? Et såpass annerledes oppsett tvinger deg til å spille på en annen måte, og du må tenke nytt. Nyskapende som Bruford er, greier han dette med glans.. Hvem hadde orket å høre på han nå, dersom han hadde fortsatt å spille som han gjorde i YES i 1970? Selv uten å vite noe som helst om hvordan du er som trommis figure_02, skal jeg vedde på at du hadde spilt uendelig mange ganger bedre på et slikt sett, om jeg hadde fått hørt deg. Fordi du måtte ha tenkt annerledes og frigjort deg fra gamle vaner, og dermed spilt mer av deg selv, noe som til slutt er den viktigste egenskapen som musiker. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) det kaller jeg for symetrisk! med 2 basstrommer hadde blitt litt mer symatrisk, men en dobelpedal veier seg nesten opp edit: engi i det du sier Amped Endret 24. juli 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Er uenig Amped, jeg trur ikke jeg ville spilt bedre, kanskje etter et par år med det opsettet ja...men ved å bare sette seg ned der tror jeg det "uvante" oppsettet ville kvalt og eliminert en god del av min stil, uten at det som da var igjen, nødvendigvis var så bra. Endret 24. juli 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 dont be so sure. har du tenkt over at kroppen vår er ganske symetrisk? det at noen er svakere med venstrehåden har noe med hva vi begynte å suge på den høyre som foster og vidre brukt den mest, men ellers er kroppen ganske så symetrisk uten om noen indre organer osv. så det må da ikke være så utenkelig at det føles mere normalt og spille på et symetrisk oppsett? Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) jaja, godnatt. jobb imorra:p btw hva skal du studere sriandreZZ? Endret 25. juli 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...w3604462&pos=33 hahha kjeder meg litt fysøren, nesten like symetrisk som han andre typen Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg skal på musikklinja, nesta_bobo.. Amped og audun, jeg tror det blir litt kraftig å si at Audun hadde spilt bedre, men annerledes hertfall.. Blir vell sånn ca som om du går fra 100xx piece til 3 piece... Kanskje litt dårlig eksempel - men tankegangen er den samme.. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Fikk Sonor settet i dag. Det ble stor glede først... men frustrasjon etterpå. Denne gangen var det ikke fargefeil som det var sist, problemet nå er at de har sendt meg feil oppsett... Jeg bestilte "Stage 2" med 22x18, 10x8, 12x9, 16x16... og fikk "Fusion 2" 20x18, 10x8, 12x9, 14x11 . I tillegg fikk jeg, som bestilt, 22x18 basstromme og 8x8 tom ekstra. Så nå sitter jeg her med et dilemma. Vanligvis hadde jeg sendt det tilbake og krevd nytt, men nå er jeg litt mer usikker. Har seg nemlig sånn at jeg er nødt til å ha et sett på øvingslokalet nå. Valgene jeg vurderer er: - Beholde settet som det er nå, hvis det lar seg gjøre å spille med to forskjellige bass-størrelser. Legger heller til en ekstra 16x16 gulvtam. - Som ovenfor, men bestiller en 22x18 basstromme i tillegg. Ha 20" i reserve, bruke den på plasser jeg kanskje ikke har behov for så stort sett. Evt. bruke alle 3 bassene i et stort oppsett. - Bestille et nytt sett i Stage 2 varianten jeg egentlig skulle ha (men sannsynlig fra et annet sted, begynt å miste litt troen på thomann nå....), selge det jeg har privat. Har seg sånn at jeg også nylig har fått en del ekstra penger, så økonomisk sett er det ikke krise... Derfor er det nok sannsynlig jeg vil gjøre en av de øverste. Hovedproblemet er i grunn mest basstromme-forskjellen. en 14" hadde jeg uansett tenkt å legge til senere. Lurer veldig på hvordan det vil bli å spille dobbelbass rytmer på de, men vil teste ut det i kveld på bandøvinga... Bilder legger jeg ut så snart jeg har fått satt de opp (på jobb nå). Endret 25. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 snakk om lite flaks:p jeg har prøvd å spille på to ulike basstrommer, det er ganske rar feel i starten, men hvis du klarer å spille uten å tenke på lyden så skal det nok gå fint. det du kan gjøre er å bruke en singel pedal og en dobel, kan være fett. hvis du skjønner Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 har ikke sett denne tråden på lenge, hva skjedde? uansett, har lagt bilder av settet mitt på Pearl forumet: http://www.pearldrummersforum.com/showthre...ight=Sonor+3003 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Den var lei Marius! Tenkte litt på å bestille en 22x18 til PDP settet, ettersom det ikke gikk å få en ekstra 20". Det du kan gjøre, er som nesta sier, å ha en dobbelpedal på "main" basstromma, og en enkel på den andre, da kan du spille forskjellige dobbelbass patterns med ulik lyd. 3 basstrommer i et oppsett er turnoff for meg MGS:3 Den ble flyttet til en ny kategori: Musikkskapning, derfor noen ikke fant den igjen. Gromt sett og, hvordan liker du Meinl Amun crashene? Og gulvtammene ser litt ukomfortable ut ja, men du satte det vel bare opp i all hast som du sa Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 vel om du har trad. grep så blir det en del lettere å rekke til den andre gulvtammen. btw pent sett hvormye betalte du for det? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hey MGS3, samme sett som meg det! Bare at det skulle være i dobbelbass-variant hos meg... Noe det og ble, men bare litt kjipt med de forskjellige bassene... Tror kanskje jeg går for valg nr.2, skaffe en ekstra 22x18 og en gulvtam til, setter 14" på venstre side av settet... Så kan jeg enten selge 20" billig, eller ta vare på den, hvem vet når jeg kanskje får lyst til å bruke den en gang.... Virker som jeg ikke kan sende tilbake enkelt-trommer til Thomann, siden de er en del av et helt sett de gjerne vil selge videre. Derfor blir jeg i så fall sittende her uten sett i enda flere uker, og det orker jeg ikke... Legger ut bilder etter øvinga i kveld, må skru mye stemmeskruer jeg nå... Kunne bare ønske skinn hadde dukket opp i posten, begynner å bli en stund siden tabs.no sa de skulle sende det (Aquarian Response2 tom skinn + EMAD bass skinn...). Bah, får vel legge ut noe i alle fall... Endret 25. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ja, så etterpå at tråden ble fyttet Takk for kommentarene, jeg betalte 10k for d:P Digg sett Mario? Lenke til kommentar
Amped Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Nydelige trommer det der... bare synd basstrommene ikke er like store. Men, i forhold til retur/bytte, hvor kjøpte du det? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Thomann.de, Tyskland, noe som gjør det hele litt vanskeligere.... Men nå har jeg finni ut at det var faktisk min egen feil dette . Fikk svar fra Tyskland etter å ha spurt om det gikk an at de sendte meg ny basstromme og gulvtam, det viser seg at på den siste "mail offer" de ga meg, lista der alt som skulle sendes stod, så står det faktisk Fusion 2 setup. Av en eller annen grunn overså jeg det på den siste, kan ikke helt fatte hvorfor. På min første bestilling bestilte jeg Stage 2, og da jeg fikk mail offer, stod det med feil farge. Ba de om å rette, og etter å ha gjort det må de ha satt over til Fusion setup, noe jeg ikke la merke til... Men det er altså historien, og føler meg litt dum akkurat nå . Men, da blir det til at jeg gjør som jeg tenkte tidligere, enten selger jeg eller tar vare på 20" til senere en gang, og bestiller ny 22" og 16". Har uansett råd, så er ingen krise... Ellers likte jeg settet godt å spille på, hadde god lyd, men ble litt tamt med de skinna som fulgte med. Har bestilt nye, bare venter på de skal dukke opp i posten... Noen bilder her, sorry for r**a kvalitet, men var det jeg klarte å knipse på mobilen ved slutten av øvinga... Har som sagt større planer for dette settet, flere cymbaler vil det bli etterhvert, og en eller kanskje to gulvtammer (setter 14" på venstre side...), evt. et rack... Får se Endret 25. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Sinnsykt dogg sett Marius! Tho, ville satt 22" som main kick Og syns rack tommene er litt rart plassert, ser ut som om 8" er høyest, så går de i en diagonal linje nedover. Er vel en smaks sak, men jeg ville ikke likt å ha de den veien. Digge cymbaler og Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Vurderte fram og tilbake det med basstrommeplasseringa, men tenkte som så at siden mesteparten av tammene kommer over den, ville det vært best å ha den minste bassen der... samt det at jeg er litt sterkere i høyrefoten enn i venstre, så ville prøve å se om jeg kanskje kunne kompansere litt der. Vanligvis legger jeg ikke merke til det men... Uansett, kommer til å skifte den ut så, bare et eksperiment Tam-plasseringa var jeg egentlig ganske fornøyd med, synes det var fint med litt forandring der, har i grunn sjeldent spilt på et sånt oppsett, der 4 tammer følger hverandre, synes det var litt allright at de gikk gradvis nedover da. Men fortsatt ikke helt bestemt meg der, og vil nok forandres når gulvtammen kommer uansett... mangler en Amun crash på bildet, lånte den til en som skulle gjøre noe studio-opptak... så da måtte jeg ta Paiste Sig. crashen fra det andre settet så lenge... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Ok, er vel greit med litt forandring og Hvordan var det å spille dobbelbass patterns på dem? Låt/føltes det helt rart eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå