Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig få trommeprodusenter som lager 6" tammer, for eksempel Pearl, så må du opp i Masters - og da må den blir spesiallaget, og da blir det spesialleveringstid.. Kosli :) Kan aldri tenke meg at det hadde blitt noe bra lyd i en 6" heller, med tanke på volum etc... For min del, så tror jeg at 10" er minste tam jeg kunne hatt..

Ikke tenk på 16x11, med rette skinna og stemminga så får du nok av dreis på tromma ;) Spiller veldig ofte på Artist birch og tammene kommer til å "blow your mind".. Helt syyykt perverse :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Tror du bør få solgt det til den prisen du la det ut for, spørs bare hvor mange som er interesserte nå midt på sommeren... Utover mot skolestart/høst så er det nok flere interesserte som dukker opp, om du klarer å vente så lenge da :p.

6536273[/snapback]

Ja, ettersom en shellpack hos properc koster over 11k bør jeg få solgt dte for hvertfall 8, har fått masse mail osv, men er liksom ingen som klarer å bestemme seg :nei:

Lenke til kommentar
figure, vet  du noen gode  Meinl crasher? 2000-2500 + noen splasher?

Amun crashene er gode, men ville sett litt på Byzance også... Modeller/størrelser innenfor de er vanskelig å anbefale eksakt, kommer an på spillestil, om du foretrekker store/små crasher etc... Hvilken lyd er du ute etter, lys/mørk? Kraftig/moderat volum?

Har en 18" Amun Powerful Crash, samt hadde en 18" Amun Medium tidligere, og kan anbefale begge de, spesielt til litt mer "heavy" musikk. Amun serien generelt er et godt valg for de som vil ha gode allround-cymbaler som har god projection/funker godt til live-spilling. Byzance serien er litt dyrere, håndhamret, har mer "fine" overtoner og låter vel egentlig så bra du kan få det, men har ikke helt samme volum som Amun. Bør nok derfor mikkes godt opp om man spiller live med de i litt mer "rocka" setting...

Har selv lyst på en 17" Byzance Medium Thin eller Medium nå, fantastisk gode... Av splasher liker jeg både Amun og Byzance, gjerne i 10", men 8" og 12" er også ok. Soundcaster serien har jeg ikke fått prøvd, heller ikke MB20/MB10. Men som regel virker de å ligge i litt høyere pris, så jeg ville nok vurdert Amun og Byzance først...

Meinl 4 life :cool:

Lenke til kommentar

takk for svarene :) musikk stilen går mest i heavy og kommer til å bli mer prog. liker mest tynne og store cymbaler men samt. at den tåler ganske mye, høres ikke så bra ut med 20% tinn, har dere hatt noe problemer med at de ikke varer så lenge? om jeg liker mørk eller lyse cymbaler? jeg må da si at jeg liker dynamikken mellom lyse og mørke, så jeg får en form for lys til mørke lyder igjenom 3 crasher. synes ikke det er så fett å høre samme mørke crash 30 ganger igjenom en låt, heller ikke en lys en :p

Audun, jeg får se hvor mye jeg får i lønn og hvor mye jeg må betale tilbake til mor. hvor mye har du brukt de crashane?

Lenke til kommentar

Vel, min 18" Amun Medium sprakk opp, men det er vanskelig å si om det var min skyld eller ikke, kjøpte cymbalen billig brukt i 2004, og lånte den bort en stund til en jeg fant ut etterpå spilte nokså hardt, og ofte med Ahead stikker... Amun Powerful crashen er fortsatt i god stand og uten tegn til hakk/sprekker, virker å ha veldig bra holdbarhet. Synes Medium crashen virket "lysere" i lyden enn Powerful crashen, som er mer eksplosiv, samt litt mørkere. Spiller du heavy musikk ville jeg også sjekka ut MB20, ca. samme kvalitet som Byzance, men beregna for høy musikk. Eksplosive crasher som høres! Trommisen i In Flames bl.a. bruker disse nå...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

JEG FIKK SOLGT SETTET!! :D

Var en mann fra Bergen som ringte på morran i dag, han kjøper settet og de tre crashene for 11k (sorry nesta :p), jeg møter ham i Haugesund andre uka i August, ettersom vi skal dit da, så drar jeg til Svergie å henter opp Premier settet etterpå :)

Så skal jeg da kjøpe to nye crasher, tipper det blir Byzance eller Soundcaster Custom, er ikke helt sikker på hvilke modeller ennå, ant. en 17" og 18", tynne, lyse som prosjekterer bra og åpner seg fort.

Lenke til kommentar

Jepp, blir ikke 17 og 19" da, mmen blir 17 og 18" nå, så adder jeg 20" china, så har jeg alt av cymbaler jeg trenger, fant ut at plasseringa av den siste crashen på et slikt 5 pc jeg får nå ikke blir brukt noe særlig (satte opp PDP settet som en 5 pc for å sjekke), så da får jeg en china på vær side i stede, og to crasher foran.

Men er usikkre på hvilke jeg skal kjøpe tho =/ Meinl blir det, men veit ikke helt hvilke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...