Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som kjent er det ingen toll på musikkinstrumenter ved kjøp i utlandet. (Fortsatt moms.)

Hvordan er det med f.eks. trommebagger/kasser?

6502509[/snapback]

Fikk svar av Tollvesenet:

Det er ikke toll på musikktilbehør som bagger/transportkasser ved import til Norge, men du må betale 25 % moms av innkjøpsprisen tillagt fraktkostnadene (CIF-verdien) når sendingens innkjøpspris er 200 kroner eller høyere.

I tillegg må du påregne at transportøren (eks. Posten) vil beregne seg et gebyr for ankomstregistrering, eventuelt også fortolling av sendingen på dine vegne. Dette er gebyr som varierer i størrelse avhengig av transportør og er for øvrig Tollvesenet uvedkommende.

Dermed frister det å bruke utenlandske musikkforhandlere! :) Har gjort det før et par ganger, ved kjøp av større mengder trommestikker.

PS! www.massmusic.net er forresten en glimrende trommeforretning i USA. Syk prisforskjell. :D

Lenke til kommentar

Ja, utlandet er smart, www.thomann.de er en tysk butikk, Marius driver å shopper derfra stadig :p

Selv bruker jeg www.instrumentpro.com, er så greit, for hvis du velger "international shopping" får du prisen, inkl. frakt, moms osv oppgitt i norske kroner. www.musiciansfriend.com og www.music123.com er også verdt å sjekke ut.

Samt den britiske www.drumshop.co.uk.

Lenke til kommentar

Har Eliminator jeg og ja, godt kjøp! Bruker de røde cams'a akkurat nå, liker de veldig godt, men når sant skal sies har jeg ikke rukket å prøve de andre enda... Men det sies visst at de røde er lettest å spille kjapt med.

Veldig godt fornøyd med de pedalene, så ufattelig mange innstillingsmuligheter, og er veldig smooth å spille med. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er klubbene, er på vei til å bytte de med IC klubber. Synes de som følger med er litt for store og tunge.

Lenke til kommentar

Allerede? Ikke helt fornøyd med PDP settet, eller er du bare som meg, lider av sterk GAS (Gear Acquisition Syndrome) :p. Prøver å roe meg litt ned selv, så ikke all økonomi går med til trommeutstyr, men er ikke enkelt :D.

Mapex har fine sett de, Saturn låter bra! :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel, er nok en blanding :p

Men er så mye frem og tilbake når det gjelder brukt, har et fett tilbud på et Mapex M-Birch på Ebay, men med frakt osv så blir det så dyrt :(

Beste er om jeg kan få kjøpt det Saturn settet fra han svenske, for da kan jeg bare dra å hente det selv.

Usj, jeg hater at trommestuff er så himla dyrt i Norge!

Lenke til kommentar

Ser på et brukt Premier Artist Birch jeg nå, en shellpack for 9500 svenske/8200 norske, men så ser jeg også på et Mapex Saturn, som har to gulvtommer, for ca samme pris. Men det var helt i Umeå :(

Noen som kan fortelle meg om Artist Birch? Har liksom aldri vært borti dem før :hmm:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Hva slags sett hadde du fra før King-Nothing? Og hva slags specs bestilte du? Hvilken finish? :p

6521543[/snapback]

Jeg kan hvertfall svare på 2 av spørsmålene (husker ikke specsa nøyaktig), han hadde et eldre Sonor Signature Bubinga sett tidligere, og fargen på det nye er Dark Cherry Fade. Håper det var ca. rett svar  :)

6524053[/snapback]

Hadde det som Marius nevner, du kan se det her. Bestilte 18x22 basstromme, 8x10 og 9x12 tammer på basstromma, 7x8 på eget stativ, 14x16 gulvtam, og 5.5x14 skarp. I dark cherry fade som nevnt. :)

Settet kommer på ca 25000,- inkl moms og frakt og det er da med bagger til hele settet. Syntes ikke det var så ille. Minuset med dette er at drumcentral.com ikke har slike sett på lager da dette er et av Tama`s beste sett og det ikke blir solgt så mange av de, så Tama må lage settet fra bunnen. Så jeg må smøre meg med tålmodighet frem til slutten sv September, da er settet ferdig.

Lenke til kommentar

Artist Birch settene har veldig god kvalitet, vil i grunn sammenligne de mest med Pearl Session SBX. Får veldig mye trommer for penga der! Har ikke fått prøvd de selv, men har hørt noen har brukt det settet live, og da låt det veldig bra... Punchy tammer, dyp og fet lyd. Bra basstromme også! Hvis du får settet til en fin pris (koster vel nytt rundt 12-13.000?) så er det et bra valg. Liker Premier godt selv, har enkle løsninger som fungerer bra på det meste, de hadde noen hardware-issues tidligere, men har tatt seg veldig bra opp siden det.

Yamaha settet jeg hadde tidligere hadde en 14x11. Det fungerer greit i grunn, man kan stemme den dypere, og den låt veldig bra. Men jeg merket at jeg savnet dypere lyd, og var på vei til å kjøpe en større tam til det, før jeg valgte å kjøpe nytt sett i stedet... SÅ om du spiller en del rock og hardere stiler i tillegg, ville jeg nok lagt til en gulvtam ekstra. Er ikke allverden med trøkk ut av den 14" tammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...