Amped Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Kan vi vennligst forbeholde denne tråden til trommerelatert diskusjon, uten å la spesifike snittkarakterer for inntak ved videregående skoler overta...? Vel, over til topic. Som et godt tips til de som ønsker å komme i gang med litt mer rutinert øving, vil jeg anbefale å ta en titt på f.eks Amazon.com etter trommeundervisningsbøker. Husk at bøker er fritatt for toll! Har nettopp bestillt følgende klassiker, i håp om å bedre uavhengigheten i hender/føtter: Amazon.com Betaler ca. 160 kr inkl. frakt. Noen som har andre bøker å anbefale? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Takler ikke bøker jeg, dvd'er er mye bedre Lenke til kommentar
Amped Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Takler ikke bøker jeg, dvd'er er mye bedre 6473718[/snapback] Mange trommebøker kommer også med cd, kanskje det hjelper deg, samtidig som at du kan bedre notekunnskapene. For all del, kom gjerne med forslag på DVD også, men å favorisere det ene eller det andre er helt uinteressant. Klart jeg liker mulighetene med DVD med alle lydvalg og den visuelle biten, men jeg tror nok det skriftlige ved trommebøker kan skape forståelse av en helt annen grad. Heldigvis lages også trommebøker inkludert dvd. Man kommer langt med bare øret som hjelpemiddel, men har man i tillegg noteforståelse åpner det for en større allsidighet. Tror jeg. Selv er jeg ingen proff på noter enda, men håper stadig å forbedres. Jeg vil anbefale en dobbel-dvd av Steve Smith som heter "Drumset technique/US Beat". Denne tar for seg en god del stilarter (i historisk rekkefølge faktisk!) og mange ulike øvelser. Endret 11. juli 2006 av Amped Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Jepp, har sett den dvd'en til Steve Smith Så klart bøker og dvd'er kan jo ikke sammenlignes, var litt ironisk Har litt lyst på Bobby Jarzombek dvd'en; Performance & Technique. http://www.youtube.com/watch?v=IB2Gfy1uVNU...bby%20jarzombek Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Tror det blir mye studering av dvd'er/bøker på meg framover og, nå som jeg går inn på NiSS... Vel, noe i alle fall. Men liker DVD'er bedre jeg og, har et litt ampert forhold til bøker, siden jeg gikk ut av videregående for 3 år siden . Men det er nå så... Off-topic: Så nettopp Rockstar showet nå, vet ikke om dere har hørt om det... Amerikansk serie/reality-contest med bandet Supernova som søker vokalist, plukket fram de 15 beste de fant så godt som jorden rundt, og som skal ut en etter en... Bandet består av Tommy Lee, Jason Newstead og gitaristen i Guns'n'Roses (glemte navnet hans akkurat nå...). Mye tøft! Går an å se en del klipp fra det på youtube. Hustrommisen der (Nate) er fantastisk flink, spiller på et Pearl Reference sett. Her er f.eks et klipp av min favoritt, Dilana. Fikk grøsninger jeg... Sinnsykt rå og brutal stemme, synes jeg da... http://www.youtube.com/watch?v=B5rL2spNJjc Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Usj, jeg liker ikke Tommy Lee Men hu var flink å synge! Så du tok imot tilbudet Marius? Gratulerer, når begynner du? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Kan anbefale Billy Ward sin, veldig mye bra om timekeeping og groove.. Liker veldig godt trommebøker, men har litt vanskelig for å gå gjennom de, altså holde motivasjonen oppe men den boka så grei ut, skal ta å kike litt rundt, er litt forsjellige bøker jeg vil ha.. Skal si ifra når jeg finner de Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Tommy Lee, trommisen i Metley Crue eller hva det heter sant? Hva gjør han der når han ikke spiller trommer? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Vurderer vokalister . Ingen i bandet spiller, vokalistene spiller med husbandet, mens Supernova vurderer de. Er litt ironisk, er vel ikke bare jeg som synes hustrommisen er nesten 10x bedre enn Tommy Lee, som er nokså basic rock-trommis, spør du meg... Men men Hehe, og jeg liker ikke Tommy Lee jeg heller, synes han er nokså arrogant og ekstreme "rockstar"-tendenser. Men liker Jason godt, og kommer nok til å følge litt med på dette framover. Kan finne hele show på torrentsider, og ligger noe ute på youtube som vist... Så du tok imot tilbudet Marius? Gratulerer, når begynner du? Har sendt svar ja, så foreløpig har jeg i alle fall plassen. Går an å ombestemme seg, men må betale en liten sum da, så har vel i grunn bestemt meg for å bli med . Begynner 23. august. Endret 11. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Nate er drit god ja, men har ikke hørte så mye Crue men tror kanskje Tommy har vært med å revolusjonert rocken litt.. Skal ikke påstå dette 100% da men vil tro det.. Så han er litt mer en "just and ordinary drummer" ... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Og den setupen han bruker er jo fæl! Lenke til kommentar
Amped Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Noen her som har erfaring med slike Gretsch catalina club-sett? Virker som det er utrolig mye for penga! Generelt sett er det veldig lite snakk om jazztromming i denne tråden.. Lenke til kommentar
Amped Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Nyere utgave 2006: Endret 15. juli 2006 av Amped Lenke til kommentar
Amped Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Som kjent er det ingen toll på musikkinstrumenter ved kjøp i utlandet. (Fortsatt moms.) Hvordan er det med f.eks. trommebagger/kasser? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Noen som har vært borti PEARL BD-10 Bass drum practice pad? Lurer på om den passer til dobbelpedaler også.. Noen som kan hjelpe meg? Endret 16. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Passer til dobbelpedal, ja. Det er jeg rimeeelig sikker på. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Amped: Broren min har et Catalina sett, helt likt som det første du postet. For å være ærlig liker jeg dem ikke i det hele tatt, tamopphenget er fælt og lyden blir ikke noe bra. Ville ikke gått for dem... Noen som veit om det fortsatt går ann å bestille løse trommer til Starclassic Performer i Burnt Orange? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kekk, da blir det IC pedaler, øvingspad og ny mikrofon Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Noen som veit om det fortsatt går ann å bestille løse trommer til Starclassic Performer i Burnt Orange? Ville hørt med en autorisert Tama forhandler om det, virker som de sier litt forskjelige ting men. Ser i allefall det går an å bestille i fra music123.com i den fargen... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Ser på music123, 14x14 Starclassic Performer, og Burnt Orange er ikke et alternativ =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå