Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men Audun, kunne du anbefale AAX-hihats, var det så?

Er fortsatt på utkikk etter et par veldig fine hi-hats som kan brukes til alt... De jeg har nå er gamle og skeive, og funker bare til ultra-heavY...! :D

Noen som har noen gode anbefalinger på lager, isåfall grunngi hvorfor de er så gode!

Thank you on forhand!

Det det SoaD opptaket var jo kraftig rævhull da... Håper det var bedre "over there"... Men SoaD er ikke de beste live uansett, mener jeg da.

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Men poenget var ikke SOAD, men skarpen til trommisen, som er en Tama Bell Brass 14x6,5, og den låter knall der!

Ang. hi-hats ZenCo, så trur jeg det var AAX Stage Hats jeg anbefalte for deg, sinnsykt digge hi-hats som kan brukes til alt, men det finnes jo tonnevis av gode hat's der ute, er bare snakk om å komme seg ut å prøve ut litt :)

Oh, mine hat's Meinl Amun 14" Medium er også digg, ikke dyre heller ;)

Lenke til kommentar

AAX er veldig gode allround cymbaler, men hvis du er prisbevisst og vil ha mest mulig for pengene ville jeg sett på Meinl og, som Audun sier her. Amun og Byzance hi-hats er sinnsykt gode (Byzance blir håndhamret i Tyrkia, samme nivå som Sabian HH/HHX, Zildjian K/K Custom osv), og som regel mye billigere enn Sabian/Zildjian/Paiste. Amun Medium (og SW-modellene) er gode til allroundbruk, samt Byzance Medium og Heavy modellene (+ SW...). Kan høre klipp på www.meinl.de Har vel kanskje drevet litt vel med reklame for Meinl over tid her, men synes det er nokså fantastisk de klarer å selge cymbaler som Byzance hats til ca 2500 kr, og Amun hats til rundt 2000, mens Sabian AAX f.eks ofte ligger et sted mellom 3000 og 4000. Men det har vel mest å gjøre med etterspørsel kanskje...

Har ikke helt bestemt meg for skarptromme enda, men er fortsatt mest interessert i 14x6,5" Pearl FF Brass. Evt. kanskje en Mapex Phosphor Bronze, men de koster som regel litt mer igjen... Har hørt bronze låter "mest likt" bell brass, som egentlig er den ideele lyden jeg ser etter, så kan være jeg går for en slik...

Synes det SoaD klippet var rimelig dårlig jeg og, og synes heller ikke jeg kjente igjen den kraftige lyden som Bell Brass skarpene er kjent for. Takker meg heller til John Tempesta da, som bruker samme skarptromme. Her høres den i allefall mer ut slik jeg kjenner den... http://www.youtube.com/watch?v=yKKT90iiObo...stament%20trial

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Kom nettopp på, Tempesta signatur skarptromma blir jeg nødt til å se på. Fått mye skryt, er av samme materiale jeg kunne tenkt meg, og er det en signaturskarptromme jeg kunne tenkt meg, måtte det blitt hans... En av mine største idoler i heavy/thrash genren :cool:

dru0012244-000.jpg

14x7" 3mm Brass shell med brushed nickel finish... ohh :). Tror faktisk jeg skal spare litt til den og prøve den om mulig den skulle dukke opp i Oslo en plass...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

JEG KOM INN PÅ MUSIKKLINJA! :D

Å fy faen nå er jeg glad :D

Om de skarpene likte jeg best den tredje tror jeg, den er antagelig bubinga tror jeg, den første er i hvertfall steel, den andre brass, så er jeg litt usikker på hvem som er maple/bubinga. De er skikkelig fete ja! Skikkelig medeival over dem :dribble:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...