figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Har Freefloater jeg og, men har nok også kobber ja...men Bell Brass skarpene til Tama er jo sinnsykt fete. Hør på skarplyden her: http://www.youtube.com/watch?v=2ee-N3_bGlM...rch=SOAD%20Atwa Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Ang. øving så er nok ikke jeg den beste til å hjelpe Pleier stort sett bare sette meg ned på settet og spillet det jeg føler for, og hvis jeg ikke har noe å gjøre tar jeg noen rudimenter på padden en gang i mellom, må nok skjerpe meg litt ^^ Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) men Audun, kunne du anbefale AAX-hihats, var det så? Er fortsatt på utkikk etter et par veldig fine hi-hats som kan brukes til alt... De jeg har nå er gamle og skeive, og funker bare til ultra-heavY...! Noen som har noen gode anbefalinger på lager, isåfall grunngi hvorfor de er så gode! Thank you on forhand! Det det SoaD opptaket var jo kraftig rævhull da... Håper det var bedre "over there"... Men SoaD er ikke de beste live uansett, mener jeg da. Endret 9. juli 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 [Offtopic] SOAD er vel kanskje det dårligste bandet jeg har hørt live ever. Alle opptakene jeg har hørt er med sur vokal og dårlig samspill. [/Offtopic] Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Men poenget var ikke SOAD, men skarpen til trommisen, som er en Tama Bell Brass 14x6,5, og den låter knall der! Ang. hi-hats ZenCo, så trur jeg det var AAX Stage Hats jeg anbefalte for deg, sinnsykt digge hi-hats som kan brukes til alt, men det finnes jo tonnevis av gode hat's der ute, er bare snakk om å komme seg ut å prøve ut litt Oh, mine hat's Meinl Amun 14" Medium er også digg, ikke dyre heller Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) AAX er veldig gode allround cymbaler, men hvis du er prisbevisst og vil ha mest mulig for pengene ville jeg sett på Meinl og, som Audun sier her. Amun og Byzance hi-hats er sinnsykt gode (Byzance blir håndhamret i Tyrkia, samme nivå som Sabian HH/HHX, Zildjian K/K Custom osv), og som regel mye billigere enn Sabian/Zildjian/Paiste. Amun Medium (og SW-modellene) er gode til allroundbruk, samt Byzance Medium og Heavy modellene (+ SW...). Kan høre klipp på www.meinl.de Har vel kanskje drevet litt vel med reklame for Meinl over tid her, men synes det er nokså fantastisk de klarer å selge cymbaler som Byzance hats til ca 2500 kr, og Amun hats til rundt 2000, mens Sabian AAX f.eks ofte ligger et sted mellom 3000 og 4000. Men det har vel mest å gjøre med etterspørsel kanskje... Har ikke helt bestemt meg for skarptromme enda, men er fortsatt mest interessert i 14x6,5" Pearl FF Brass. Evt. kanskje en Mapex Phosphor Bronze, men de koster som regel litt mer igjen... Har hørt bronze låter "mest likt" bell brass, som egentlig er den ideele lyden jeg ser etter, så kan være jeg går for en slik... Synes det SoaD klippet var rimelig dårlig jeg og, og synes heller ikke jeg kjente igjen den kraftige lyden som Bell Brass skarpene er kjent for. Takker meg heller til John Tempesta da, som bruker samme skarptromme. Her høres den i allefall mer ut slik jeg kjenner den... http://www.youtube.com/watch?v=yKKT90iiObo...stament%20trial Endret 9. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Hmm, kanskje det er noe rart med lyden hos meg da, for her låter det klippet bra, og skarpen skikkelig knall! =/ Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Kom nettopp på, Tempesta signatur skarptromma blir jeg nødt til å se på. Fått mye skryt, er av samme materiale jeg kunne tenkt meg, og er det en signaturskarptromme jeg kunne tenkt meg, måtte det blitt hans... En av mine største idoler i heavy/thrash genren 14x7" 3mm Brass shell med brushed nickel finish... ohh . Tror faktisk jeg skal spare litt til den og prøve den om mulig den skulle dukke opp i Oslo en plass... Endret 9. juli 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Den så digg ut ja! Men, jeg hadde nok tatt av det store stygge røde merket Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Når vi nå snakker om sig. skarper, hva syns folket om denne? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Tja, nå liker jeg Tempesta såpass godt, skulle klart å leve med det merket. Synes ikke det var såå ille, synes f.eks JJ tromma ser 10x verre ut. Men tøff den Vinnie tromma også, litt for "harry" for min del men. Tror den og låter veldig bra! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Jepp, liker ikke SLipknot eller JJ noe selv, og er enig i at den ser litt harry ut den til Vinnie ja Men fy faen for et sykt sett han har: 24x24 kicks, 14x14, 15x15 racks og 16x16, 18x16 gulv...og den 14x8 skarpen der ^^ Og en 24" ride Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2006 Så tøff ut den Thempesta skarpen.. HATER joey skarpen, eller - hater looken av den Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 vel, jeg digger både JJ og skarpen, begge de skarpene ovenfor så heftige ut, men den pearl slangeskinnet ble litt for Lemmy Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Lemmy? Noen som har testa MP sig. skarpen da? Har litt lyst på en Special Editon, 12x5, som aux tenker jeg. Den ser utrolig ut! http://www.tamadrum.co.jp/world/distributo...rame_norsk.html Fikk ikke linken til å komme rett til den, men du ser den der under Tempesta's sig. skarp. Endret 10. juli 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 OMFG SEX! FY faen, nye Warlord serien til tama Ale er 14x6", en i maple, en i bubinga, en i brass og en i stainless steel. 900$ http://www.pearldrummersforum.com/attachme...id=231762&stc=1 http://www.pearldrummersforum.com/attachme...id=231759&stc=1 http://www.pearldrummersforum.com/attachme...id=231761&stc=1 http://www.pearldrummersforum.com/attachme...id=231763&stc=1 Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Dæven! De har jeg aldri sett før, helt nytt for meg. De var jo knallrå! hmm, kanskje jeg må spare litt mer allikevel... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) jah, den pearl skarpen minna mæ om Lemmy fra motorhead. men dæven de skarpene var sweete, fyy faan den første der audun. EDIT: alle av de skarpene var søte, men kanskje litt harry etter tia dunno Endret 10. juli 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) JEG KOM INN PÅ MUSIKKLINJA! Å fy faen nå er jeg glad Om de skarpene likte jeg best den tredje tror jeg, den er antagelig bubinga tror jeg, den første er i hvertfall steel, den andre brass, så er jeg litt usikker på hvem som er maple/bubinga. De er skikkelig fete ja! Skikkelig medeival over dem Endret 10. juli 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 congratiz, jeg kom in på mitt 1. valg jag och Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå