Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noe særlig jobbmuligheter innen musikk da? Er jo bare en brøkdel musikere som blir kjent nok til å leve kun på det, og musikklærere er vel heller ikke så ettertraktet... :S

6452343[/snapback]

 

Freelance min venn :) Men de fleste som lever kunav musikk (uten å være Rolling Stones liksom) er gjerne en blanding, underviser littt på skoler, jobber freelance og tar elever. Om det ikke klaffer skikkelig med en gruppe da så klart...

 

trippelpost :dontgetit:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Takker :)

Holder på å laste opp nå...4mb el no

 

EDIT: Her var den.

Er ganske gammelt, halvt år siden eller noe, fatter hadde brukt settet mitt i studio, og det var mikka opp og greier, så jeg bare satte meg ned og improviserte litt, etterpå la fatter på bass og gitar, 1 take, også helt improvisert, og dette ble sluttresultatet: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...0838C99374C4835

 

Det er ikke perfekt spilling, mista noen steder, men som sagt; Improvisert. :p

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Janus pedalene er så stygge :p

6448870[/snapback]

Øyh! :mad: :!: Jeg har slike personlig, synest de er digge, men klubbene er jalla. Det må en bytte... Fikk dem for 3200,-

 

Nå har ProPerc flytta til nye lokaler! Nå blir det andre boller... :!:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg en skarptromme til ganske snart, er ute etter en metall-skarp nå som jeg (snart) har 3 treskarper (birch, oak og maple fra Sonor 3005 settet), sannsynligvis en brass skarptromme i 14x6,5". Vurderer Pearl FreeFloating, er det ikke den samme du har Anders? Gi gjerne noen tips om du har den, er ute etter en skarptromme med god "crack", gjerne med mye lyd. Kan si at jeg vurderte tidligere å skaffe en Bell Brass, men har ikke klart å finne en brukt i et greit prisnivå, så får heller klare meg med vanlig brass. Så mye lyd er det jeg trenger, sånn sett liker jeg brass best av metallskarper...

Lenke til kommentar

Sure, men er bedre med skarptrommer der overtonene låter fett, synes i allefall selv at brass skarptrommer har råere lyd enn stål, mest pga overtonene. Derfor jeg først og fremst ser etter de. Bedre å skaffe en skarptromme du liker lyden av som den er, enn å måtte modifisere den i ettertid for å få den som du liker :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har kobber jeg - kan anbefalest på det høyeste.. Med riktig stemming og riktig skinn kan jeg love deg at du får crack i hundre-og-pølse.. Låter drit bra, men jeg har egentlig tenkt å bytte den ut.. Spiller ikke så mye musikk der jeg trenger en som er så høy og cutting.. Også har jeg lyst å teste ut ei treskarp og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...