Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Er vanskelig å si hvem du "bør" velge, det er nokså individuelt hva man foretrekker av kjede/belte. Generelt sett har belte en litt "lettere" feel, mens kjede er mer "bastant", om det sier deg noe. Hvertfall sånn jeg selv føler det, belte gir ikke et fullt så "tungt" og kraftig slag som kjede med samme energioverføring, mens kjede gir kraft, men har altså ikke like lett "feel", det som ofte gjør at man klarer å spille "litt" fortere...

 

Powerglide er den mest solgte, og kjededrift generelt er nok helt klart mest benyttet, så om du er i tvil, ville jeg kanskje hellet mest mot de. men samtidig så er det ofte at de som velger belte virkelig elsker det, og er det rå fart du er ute etter, så ville jeg satset på å prøve Flexi om du har mulighet... i black/thrash genren antar jeg du er ute etter mye fart, og da er det ikke alltid hardt anslag har så mye å si, om trommene er trigget eller godt mikket uansett. Sånt sett er det kanskje en fordel med beltedrift, men som sagt, individuelt hva man foretrekker...

 

Og ja, det følger med hardcase (koffert) til IC pedaler.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm..jaja, får sjekke ut musikkbutikkene i byn(Bergen) om noen har de pedalene inne, ellers så går jeg for kjede da det er det jeg har brukt før. Takker for alle svarene :)

6436187[/snapback]

God idè, stikk ned på ProPerc og prøv de ut der, der veit jeg at de har noen IC'er.

Lenke til kommentar

V7 er helt ræva :) Jeg ville aldri gått for noe sånt, da kjøper du heller en shellpack med færre trommer, men med mye bedre kvalitet. For 8000 kan du få et knallsett brukt! Rot litt rundt på finn.no, musikkweb.no og kanskje EBay. Det lønner seg!

 

Ang. trommebutikker i London, jeg var der nå i Mai, må si jeg ikke ble så veldig imponert, prisene er ca like stive som her i Norge. Jeg var innom tre stykker, to av dem fant jeg i en gate som var full av musikkbutikker, Tottenham Court Road, den andre, som var den beste imo lå rundt piccadilly circus, husker ikke navna nå...Men få tak i et eksemplar av det britiske trommebladet, Drummer. Der finner du mange annonser :)

Lenke til kommentar

Ikke Janus, har du råd til Eliminator eller IC gå for en av dem, Janus pedalene er så stygge :p

 

ergodoppel.jpg

 

Men mer seriøst: Har ikke prøvd dem selv, men når det kommer til dobbeltpedaler er det alltid IC, Eliminator, Axis, DW og kanskje Yamaha sin som blir nevnt, det må det finnes en grunn til ;)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Har fått plass på NiSS jeg nå (musikerutdanningen/slagverk, for de som ikke har lest jeg har sagt det tidligere)... Er bare vanvittig usikker på om jeg skal melde pass eller bli med. Økonomisk taper jeg ikke stort på det, ettersom jeg får dekket terminbeløp av foreldre. Problemet er først og fremst, som de sa rett ut da jeg var der, jeg blir nødt til å lese en god del teori/pugge mye for å klare meg der, og blir da sannsynlig nødt til å bruke tiden før skolestart mye til det... Og, hvor nyttig er det egentlig, i og med at man ikke får noen "bachelor" grad etc., noe håndfast du kan slå i bordet med seinere...

 

Noen som har kjennskap til NiSS/har gått der og vil anbefale det? Ute etter alle erfaringer. Fristen for påmelding/avmelding er 13.juli, s jeg må tenke hardt de nærmeste dagene... :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått vite det ennå, men håper jeg også kommer inn! Hvor mye hadde du i snitt Anders?

 

Gratulerer med at du kom inn da hvertfall Marius, ang. om du bør gå der eller ikke tør jeg ikke gi deg noe råd på, ettersom jeg ikke engang vet hva en bachelor grad er :blush:

Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet såvidt hva det er selv, så er ikke så farlig :p. Nei men er i grunn bare det at du ikke er garantert noe jobb etterpå på en måte, man kan vel skrive opp på en CV at man har fullført musikkutdanning hos NiSS hvis jeg søker p en jobb i den bransjen senere, men det er ingen som krever at du har det, blir kun som en slags "bonus" på CV'en da... Om det gir mer mening...

Lenke til kommentar

Det er vel musikklærere som kanskje ligger nærmest det å studere til å bli noe innenfor musikk, man kan jo bli freelance-musiker da, og da er det nok en fordel å kunne en del/ha vært med på en del også... Men det er nok ikke noe must å studere for å bli det, jeg gjør det vel mest for egen utvikling, hadde og vært fint å fått tips fra folk i bransjen, og når flere artister også kommer innom skolen så er det ganske interessant!

 

Men ønsker man bli musikklærer/pedagog etc. så er det nok bedre å studere på NMH (Norges Musikkhøgskole) der får man i alle fall håndfast "utdannelse" som gjør at man kan bli lærer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...