Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Får vite det rundt 10. Juli selv, gleder meg som en unge! :D

 

Digg sett det der ja Amped, liker egentlig ikke Pearl Export setta så godt, men de nye finishene er skikkelig knall, og digg cymbal setup du har! Specs?

 

Btw Anders, hva mener du med voksent oppsett? Kan du vise meg et barnslig? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vite det rundt 10. Juli selv, gleder meg som en unge! :D

 

Digg sett det der ja Amped, liker egentlig ikke Pearl Export setta så godt, men de nye finishene er skikkelig knall, og digg cymbal setup du har! Specs?

 

Btw Anders, hva mener du med voksent oppsett? Kan du vise meg et barnslig? :p

Lenke til kommentar

Vel, trommelærern min er profesjonell trommis, og han tar elever for å tjene litt ekstra, i tillegg til freelance. Så ville ikke satsa på å være privat lærer liksom, hadde heller søkt om å få undervise på vgs f.eks, men da må du antagelig ha høyere utdanning. Og det er klart du kan bli god nok, er bare å øve i vei!

Lenke til kommentar

Satser nok heller på å bli proff jeg, enn å undervise. Mulig det forandrer seg etterhvert, men har hvertfall den erfaringen at jeg ikke er noen spesielt god lærer :(. Har hvertfall slitt med det tidligere da jeg ble bedt om å undervise på skolen, husker så lite av hva jeg lærte og hvordan jeg ble lært ting helt i startfasen, klarte ikke formidle det videre. Sånn som nå tenker jeg ikke stort når jeg spiller, det bare faller naturlig på en måte... Mulig det hadde vært bedre å hatt en bok å følge i tillegg, men desverre var elevene jeg hadde da av den veldig utålmodige sorten, og ville aldri røre en bok... Så jeg ga meg egentlig kort tid etter det.

Lenke til kommentar

Som jeg har forstått det, er det heller vanskelig å leve som musiker bare ved å opptre og selge plater (hvis du da ikke er ganske stor såklart). På ungdomsskolen jeg nettopp ble ferdig med, var musikklæreren utdanna på et eller annet stort musikkuniversitet i USA. Tviler på at det var den jobben han hadde tenkt seg når han var ferdig der :p

 

Men som sagt, er det er jo alltids lov å håpe ;)

Lenke til kommentar

jess. er ekstra vansklig å leve av musikken i norge. man tjener ikke like bra på å være kjendis i norge som i usa. tror for mange folk ahr sett på faboulous life of... på mtv. og cribs osv osv. og de som slår igjennom i norge holder seg ikke oppe lenge. altså kansje gjør det bra i et år så er den perioden ferdig og everything is back to normal

Lenke til kommentar

Uff, no sitter jeg helt fast her, skal snart kjøpe dobbelpedaler, og tror valget faller på TAMA Iron Cobra pedaler hvis det ikke finnes noe bedre i den prisklassen. Men på tabs så selger de to forskjellige versjoner og jeg klarer ikke helt å se forskjellen på de. Det jeg spiller er Black- og thrash-metal. Noen som kan hjelpe meg med valget?

 

De forskjellige versjonene er:

 

HP-900FWB

HP-900PWB

 

Edit: Nå tuller jeg fælt, to versjoner ja...

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Fant nå ut at det var slik:

 

HP-900FWB <- Flexi Glide

HP-900PWB <- Power Glide

 

Noen som vet forskjellen på de da?

 

Edit: Litt forsein der ja :)

 

Hva er forskjellen på om det er remdrevet og kjededrevet? Og noen som kan hjelpe meg med hvilken av de jeg skal velge?

 

Edit2: Følger det med kasse/bag ting til IC pedalene? Eller må jeg kjøpe det utenom?

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...