Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Hadde det en stund der da jeg ventet på de forrige Sonor trommene, men da hadde jeg mulighet til å låne fatterns Yamaha sett i mellom tiden... Nå spiller jeg i et annet band som også øver hjemme hos meg i tillegg, så da er jeg avhengig av å ha et hjemme også, i tillegg til at jeg vil øve... Så de får nok bare smøre seg med litt tålmodighet tror jeg, vi jobber uansett med demo-innspillinger nå og har ellers øvd to ganger i uka omtrent siden i fjor, så er ikke så farlig med noen ukers pause nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker, men tror kanskje det finnes 15" til Performer, gjør i alle fall det til maple... Ideen streifet meg bare om akkurat den størrelsen, har hørt om flere som sverger til 15" floortom, høres kanskje litt "annerledes" ut... men er ikke helt sikker. har også litt lyst til å ha en hengende tam på venstresiden i stedet for en gulvtam m/bein, sånn sett tenkte jeg det kanskje kunne funke best med en 15", så slipper jeg gå for 14 eller 16, som jeg allerede har på settet...

Lenke til kommentar

Vel, et nytt versus et gammel, så kan du vel tenke deg hva som er å

foretrekke :)

 

Forskjellene er ikke akkurat så store. Nye trommesett har kanskje

et par bedre løsninger rent teknisk, som f.eks. trommeoppheng o.l. Men dette er ganske marginalt i forhold til hva du betaler for nytt kontra gammelt sett.

 

Det du kanskje må påkoste er trommeskinn om forrige eieren har spilt veldig hardt og lenge. Bare sørg for å kjøpe sett inkludert cymbal, for de er dyre å kjøpe nye.

 

Jeg kjøpte trommesettet mitt for 2500 spenn, og har hatt det i 2 1/2 år. Kan på ingen måte kategoriseres som et godt trommesett, men det funker helt greit og gir mye for pengene. Det er vel som med instrumenter generelt, lønner seg å kjøpe brukt, kvaliteten kan være tilnærmet like god som ny, men prisen er mye hyggeligere :)

Lenke til kommentar

^What he said, og jeg ville først og fremst sett etter kjente merker som har peiling på å lage trommer, som Pearl, Tama, Yamaha, Premier, Sonor, Mapex. (i billig/brukt klassen er det vel først og fremst de som er noe å se etter). Fint om det følger med cymbaler også, om de ikke er totalt ødelagt osv. Men om man først vil satse på å spille trommer, ville jeg spart opp mer og kjøpt noe "ordentlig" sett, nærmere 8-10.000....

Lenke til kommentar

Har vært borte en stund nå, venter fortsatt på mitt hi-hat stativ :/

Ang. han som skulle ha nytt sett: Er du helt fersk og aldri rørt ved et trommesett? Eller har du hatt et før som skal byttes ut?

 

Hvis du er helt nybegynner ser jeg ingen vits i å kjøpe sett rundt 10.000,- klassen, + at du da må kjøpe cymbaler, leit heller etter sett som Tama Swingstar, Pearl Forum, Sonor 505 osv, brukt seff :)

 

Skal du jakte på et nytt som skal erstatte det gamle blir det helt klart en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...