Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får håpe det funker da :)

Tenkte det kunne være morsomt å vite hvor raskt folka her klarer å spille konstante 16-deler på dobbelbass, er ikke noe wfd emne sjøl, og er ikke akk fart jeg pleier å trene på, men klarer det fint over lang tid hvis jeg setter metronomen på 170 bmp, fjerdedeler altså. Sliter med hastigheter over 180...dere?

6366907[/snapback]

Fjerdedeler? Kanskje du mener sekstendeler? :D Du klarer mer enn tre slag i sekundet vel...

6372466[/snapback]

Nei, jeg mener jeg setter metronomen på fjerdedeler, på 170 bmp, så spiller jeg fjerdedelene på riden/hi-haten, og sekstendelene til 170 bmp med beina :)

Lenke til kommentar

Tenkte det kunne være morsomt å vite hvor raskt folka her klarer å spille konstante 16-deler på dobbelbass, er ikke noe wfd emne sjøl, og er ikke akk fart jeg pleier å trene på, men klarer det fint over lang tid hvis jeg setter metronomen på 170 bmp, fjerdedeler altså. Sliter med hastigheter over 180...dere?

6366907[/snapback]

Fjerdedeler? Kanskje du mener sekstendeler? :D Du klarer mer enn tre slag i sekundet vel...

6372466[/snapback]

Nei, jeg mener jeg setter metronomen på fjerdedeler, på 170 bmp, så spiller jeg fjerdedelene på riden/hi-haten, og sekstendelene til 170 bmp med beina :)

6372583[/snapback]

Ja, vi mente det samme :innocent:

Lenke til kommentar
Trommedyret i Keep of Kalessin gjør over 1000 dobbeltrommeslag i minuttet på Vengeance Rising cirka 30 sekunder ut i låten. Det er ikke en trommemaskin som dundrer ivei. Han har selv sagt det i intervju.

6372477[/snapback]

Hva er en dobbelttromme? Mener du dobbeltslag? I så fall, mener du med hendene eller føttene?

Lenke til kommentar

6366907[/snapback]

6372466[/snapback]

6372583[/snapback]

Ja, vi mente det samme :innocent:

6373148[/snapback]

:whistle:

Lenke til kommentar

Legger inn noen nye bilder jeg, fikk trommeteppet i dag, funker veldig bra! Mye bedre enn det gamle jeg brukte, som såvidt holdt noe på plass i det hele tatt. Har også satt opp en del ekstra på settet nå, som jeg tidligere hadde på øvings-settet mitt... Bare venter å få inn Sonor-settet snart, så blir det nok fort litt mindre cymbaler igjen, om ikke jeg skaffer noe mer etterhvert... Uansett, her goes:

post-15605-1151174189_thumb.jpg

post-15605-1151174198_thumb.jpg

post-15605-1151174209_thumb.jpg

post-15605-1151174220_thumb.jpg

post-15605-1151174229_thumb.jpg

post-15605-1151174239_thumb.jpg

post-15605-1151174250_thumb.jpg

post-15605-1151174258_thumb.jpg

post-15605-1151174269_thumb.jpg

post-15605-1151174277_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tim Waterson :)

Skjønte forresten ikke stort jeg da jeg ikke fant igjen denna tråden under "Musikk" delen, måtte søke fram tidligere poster... Men de har visst puttet den i et underforum. Greit nok!

Edit: Takk for hyggelig kommentar forresten :cool: . Har planer om å skaffe et nytt hihat-stativ og kanskje noen timablitos next, får se an...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Takk takk Audun :). Er fint med sånt oppsett i grunn, to racktoms og to floortoms, har vel vært yndlingsoppsettet mitt en stund nå... Men har begynt å tenke litt på å ha flere tammer foran, og er egentlig ikke så altfor ofte jeg bruker begge gulvtammene... Så får se hvordan det blir på Sonor settet nå, med tre tammer foran og en gulvtam (samt to stortrommer, men det har jeg hatt tidligere, så vet hva jeg går til der...)

Lenke til kommentar

cymbal oppsette minner meg noe jävlig om purple monster, jeg hadde tatt en china bak de splashane i midten der. liker å bruke mye china.

EDIT: btw er det beste cymbaloppsette ever iallfall det beste jeg har sett :love: kanskje en hihat til og en china i midten som nevnt :dribble:

Endret av nesta_bobo
Lenke til kommentar

Hehe, er nok noen tusen... Har kjøpt mesteparten (untatt Meinl'ene) fra Tyskland, så har blitt litt billigere enn å kjøpe de her i Norge. Men Paiste Signature serien koster jo litt... Tar vel ikke helt feil om det er nærmere 15.000 kr lagt i cymbaler totalt sett.

Edit; etter litt nærmere regning er det brukt ca 18.000 totalt på cymbaler, men er ikke akkurat som jeg har betalt alt på en gang heller, noen av cymbalene har jeg hatt noen år... Sånn sett er det også litt vanskelig å regne ut nøyaktig pris, husker ikke alle prisene på de eldste...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ja, to foran og to på gulvet er et utrolig fett opsett, men liker bedre tre oppe og to nede jeg. For å være helt ærlig syns jeg ikke det ligna noe særlig på purple monster :p

Rart igrunn, du har brukt ca 18.000 på en hel haug av cymbaler, sikkert dobbelt så mange som jeg har, og det er inkl. paiste siggs, jeg har kanskje lagt *regne ut* ca 13.000, og det er som sagt bare Amuns og en classic, og mange færre en du har.

Må si du er utrolig heldig som ikke trenger å betale alt det vi trenger :(

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Blir litt bedre når en slipper norsk moms av og til, men en del av de har jeg også kjøpt da jeg dro på tur til Tyskland (biltur...). Kjøpte med meg en del cymbaler der da, da var det jo inkl. tysk moms da, men uansett billigere enn her.

Har forresten enda noen cymbaler jeg ikke har satt opp her; 14" Zildjian Z Custom Dyno Beat hats, 18" Meinl Amun Powerful Crash, 20" Meinl Raker Ride. Har også en 19" Paiste Sig. Power Crash, men den har knekt ved bjella, og skal sende den tilbake til butikken for å bli erstatta... Visstnok en produksjonsfeil, og da skal det gå på garantien...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Tenkte det kunne være morsomt å finne ut hvor mye jeg har betalt for alt trommestæsje mitt:

13.000 for cymbalene ja

8.000 for selve settet

2.000 for nye skinn

2.000 for ekstra stativer

4.000 for Iron Cobra dobbeltpedalen

1.700 for Iron Cobra hi-hat stativet (som ennå ikke har kommet)

500 for Pearl Pandeiro

250 for kubjelle

250 for kubjelle holder

500 for stol

150 for tambourin

Så har jeg jo brukt penger på en haug av stikker+en trommemaksin, men vi sier det ikke tells :p

Det blei 36.350 kroner det gitt, det kjipe er vel at om jeg legger alt ut for salg vil jeg ikke få mer enn kanskje 18.000 :(

Lenke til kommentar
Blir litt bedre når en slipper norsk moms av og til, men en del av de har jeg også kjøpt da jeg dro på tur til Tyskland (biltur...). Kjøpte med meg en del cymbaler der da, da var det jo inkl. tysk moms da, men uansett billigere enn her.

Har forresten enda noen cymbaler jeg ikke har satt opp her; 14" Zildjian Z Custom Dyno Beat hats, 18" Meinl Amun Powerful Crash, 20" Meinl Raker Ride. Har også en 19" Paiste Sig. Power Crash, men den har knekt ved bjella, og skal sende den tilbake til butikken for å bli erstatta... Visstnok en produksjonsfeil, og da skal det gå på garantien...

6375832[/snapback]

Ja det er vel det aller beste, å kjøpe ting når man er der liksom, jeg skal mase på fatter på en tur til enten Danmark eller tyskland, og raske med meg noe trommestæsj :)

Lenke til kommentar

Trommer er en dyr hobby ja... uten tvil :). Går bare å venter på Sonor settet jeg nå da, enda ikke fått noe svar på når de sender det. Håper bare det ikke tar for lang tid, får ikke øvd i Oslo med bandet nå pga av det... De må komme seg hit hvor jeg bor, og det er det sjeldent de gidder :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...