Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av IC og DW 5000 ville jeg helt klart ha gått for IC selv... DW5000 pedalene har slitt en stund tidligere med at de ikke er holdbare nok konstruksjonsmessig, i forhold til konkurrenter som Tama og Pearl. Har vel nevnt det tidligere her også, men har sett DW5000 fotbrett som rett og slett har knekt i to pga manglende/dårlig understøtte i selve fotbrettet, er ikke sikkert dette er så vanlig å få til akkurat, men når det uansett er påbevist (sjekk gjerne på Pearl forumet for flere erfaringer om de, selv om det er et Pearl forum er det det største trommeforumet på nett, og har mange brukere som ikke bare er Pearl fanatikere...), så ville jeg vært svært tvilsom til de i forhold til f.eks. IC. Har du derimot prøvd DW5000 fra før og vet du liker de bedre, stiller saken seg litt annerledes. Men, så vidt jeg vet har ikke DW gjort så mange forandringer med 5000 pedalene i det siste, og da vil jeg faktisk hevde IC er en langt mer robust og stødig pedal. DW9000 derimot, er en knallpedal, men 5000 ville i alle fall jeg holdt meg litt skeptisk til. men det er nå min mening :). For all del, sikkert mange som har gode erfaringer med de, og man får nok fikset/ny pedal på garantien om noe så drastisk som knekk i fotbrettet/andre konstruksjonsmessige feil skulle skje, men om man kan unngå sånne ting totalt, må jo det være det beste...

Sjekk ut denne linken for en test av alle de mest "kjente". Men det skal sies at det begynner å bli en liten stund siden den ble lagd, så kan være at enkelte ting har blitt noe bedre hos alle merkene...

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=60291

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Av IC og DW 5000 ville jeg helt klart ha gått for IC selv... DW5000 pedalene har slitt en stund tidligere med at de ikke er holdbare nok  konstruksjonsmessig, i forhold til konkurrenter som Tama og Pearl. Har vel nevnt det tidligere her også, men har sett DW5000 fotbrett som rett og slett har knekt i to pga manglende/dårlig understøtte i selve fotbrettet, er ikke sikkert dette er så vanlig å få til akkurat, men når det uansett er påbevist (sjekk gjerne på Pearl forumet for flere erfaringer om de, selv om det er et Pearl forum er det det største trommeforumet på nett, og har mange brukere som ikke bare er Pearl fanatikere...), så ville jeg vært svært tvilsom til de i forhold til f.eks. IC.  Har du derimot prøvd DW5000 fra før og vet du liker de bedre, stiller saken seg litt annerledes. Men, så vidt jeg vet har ikke DW gjort så mange forandringer med 5000 pedalene i det siste, og da vil jeg faktisk hevde IC er en langt mer robust og stødig pedal. DW9000 derimot, er en knallpedal, men 5000 ville i alle fall jeg holdt meg litt skeptisk til. men det er nå min mening :). For all del, sikkert mange som har gode erfaringer med de, og man får nok fikset/ny pedal på garantien om noe så drastisk som knekk i fotbrettet/andre konstruksjonsmessige feil skulle skje, men om man kan unngå sånne ting totalt, må jo det være det beste...

Sjekk ut denne linken for en test av alle de mest "kjente". Men det skal sies at det begynner å bli en liten stund siden den ble lagd, så kan være at enkelte ting har blitt noe bedre hos alle merkene...

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=60291

6340699[/snapback]

Helt enig her! Går for Iron Cobra'en du, se om du får tak i limited editionen i krom, den ser riktig så lekker ut...

Lenke til kommentar

Tøff den i chrome ja! Godt tips. Forresten, om du/dere leser på de siste sidene i tråden jeg linket til, viser det seg at lite eller ingenting har blitt særlig forandret med dw5000 pedalene, og kan også se bilder av fotbrett delt i to:

http://www.pearldrummersforum.com/showpost...5&postcount=561

Slike bilder/historier har de ikke klart å finne hos IC/Elims bl.a. Slipknot1 er forøvrig en veldig dyktig trommetekniker for flere store band i USA, og har god erfaring med det han driver med. Jeg har i alle fall begynt å stole en del på ting og tips han har kommet med opp i gjennom :).

Quota fra en av de siste sidene, SLIPKNOT1:

Of the "Big three" (Tama, DW and Pearl), DW as i explained in detail has the most weaknesses right out of the box. Those weaknesses can be compounded by some of the above mentioned conditions a pedal has to endure. In my two years as a Manager at two Guitar Center's and 4 years touring (7 years in the industry) as a tech, i have seen more DW failures then Pearl and Tama combined probably 8-10 times over.

In short, an Elminator or IC is going to outlast a DW pedal many, many times over in most applications. I would certianly not say that they will last forever. And if you are reading this and own a DW pedal and it is still like new after years, i am not surprised. Once again, nowhere in this thread have i ever claimed that ALL DW pedals will fail. They are just in my opinion based on personal expierience the most unreliable pedal of the big three.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Tja, opp til hver enkelt å bedømme det. Er en utfordring å stemme basstrommene til å låte likt. Men selv liker jeg feelen av å spille med to basstrommer bedre, særlig i litt høye hastigheter. Slår man med to klubber på et skinn, gjør rebounden i skinnet at det føles nokså annerledes enn å bruke to basstrommer, og slagene blir mer utydelige. Men er egentlig mest smak og behag :).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vært på skoletur nå siden Torsdag.. Var innom St Olavs i Oslo, konge butikk!

Syns jeg kunne huske at Anders gjorde noe greier med sitt gamle sett? og kanskje noen andre veit og...

6315962[/snapback]

Jeg gjorde ikke noe annet enn å ta av wrappen og finne noe olje baserte greier og smæshe på.. Fikk et drit bra resultat syns jeg da.. Stikk på en trevare butikk og spør etter noe olje til tre :)

Lærte trikset av Torstein Lofthus visst noen vet hvem det er...

6321554[/snapback]

Spilte på Idol showet, og på plata tror jeg..

Takk for kommentarer, var Stanton Moore som inspirerte meg her ja :p

Skarpen låter sinnsykt fett, men i noen sammenhenger passer liksom ikke den kobber lyden imo, trur Anders her på forumet har en lik..

6331193[/snapback]

Har en lik ja, et ord.. POWER! Syk skarp.. Ikke like bra på jazz og sånn nei :tease:

Fint sett Audun, begge to! :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg fikk vite at det er en dude som skal til usa og ville kjøpe litt stæsh til meg. tror det blir IC , men ikke den crom greiene så litt kult ut men kanskje litt 14is? noen som var om noen greie sjapper i usa?

Edit: de bildane overbeviste meg :p har alltid likt pearl hardware bedre men kanskje IC er tingen. St.Olav er fet sjappe det. vet ikke om noen bedre i her i byen

Endret av nesta_bobo
Lenke til kommentar

Anbefaler Eliminatorne også jeg, har både IC (enkeltpedaler) og Eliminator (dobbel). Liker veldig godt den featuren til Elim at du kan forandre absolutt alt som du selv ønsker , selv om jeg kjøpte belt versjonen, fulgte det med kjeder jeg kan bytte til hvis jeg heller vil ha det, samt 3 andre cams til hver av pedalene. Genialt konsept spør du meg, da har du alt du noen gang vil ha bruk for. Fordelen med IC som jeg ser det er klubbene, de er ikke så tunge som de hos Pearl, samt prisen på pedalene (her i Norge)...

Lenke til kommentar

jaok, jeg liker pearl bedre en tama så det skulle bare mangle. pearl er billigere i usa och tyskland. men skal jeg kjøpe pearl med belte eller skjede? eller har det ikke noen si? altså med tanken på at man får med belte og slikt?

EDIT: ikke mulig å fikse lettere klubber?

Endret av nesta_bobo
Lenke til kommentar

Jepp, har planer om å skifte ut Pearl køllene til IC selv etterhvert, de er litt lettere og bedre å bruke synes jeg. Som sagt, så fulgte det i alle fall med kjeder da jeg kjøpte mine Belt drive Elims, men om det følger med på kjedeversjonen også vet jeg ikke, selv om det i grunn burde gjøre det. Det har uansett ikke noe å si hva du velger da, ettersom du kan skifte de ut enkelt selv :). Jeg har begynt å like belt drive litt bedre enn kjede, synes de har mer "floating action", en tanke lettere å spille med synes jeg. Men akkurat det er veldig individuelt. Noen sier kanskje at beltene kan fort ryke, og der er jeg uenig. Kevlar beltene som brukes på pedalene i dag er ekstremt slitesterke, og det skal myyyye til før de ryker. Mensom sagt, det er egentlig kun opp til deg selv å avgjøre! Hvis du er usikker på hva du liker best, så er det enda et tegn til at Eliminatorne er det beste valget. Hos IC kan man ikke bytte disse enkelt ut som hos de, har du først valgt en av de pedalene, så må du evt. bytte hele pedalen om du skulle like belte/kjede bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...