nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 me2:p skarpen blir nesten ikke hørt om jeg ikke gjør det, ellers må jeg kline til. på den måten drar trommestikker jævla fort Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 me2:p skarpen blir nesten ikke hørt om jeg ikke gjør det, ellers må jeg kline til. på den måten drar trommestikker jævla fort 6323636[/snapback] Men jeg syns det er verdt det, skarpen låter jo 30 millioner ganger fetere.... Jeg prøver innimellom å slå uten kant, men jeg syns bare det blir for teit og legger på kant igjen Stikkene er jo et problem, særlig det at de fliser opp noe jævlig like foran der du holder... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 ja, jeg er helt enig. jeg har jo hatt karbon stikker over fem år nå og den lever enda men den glir. det samme gjeller regal tip med 5cm tykk lakk. det er mest derfor jeg er kritisk til de promarkstikkene, er jo kina-spisepinner. kjøpte de på st.olav sjappa på Fredag btw Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 uten kant blir som Lars ulrich på st.anger bare værre (synes skarpen er litt fet) Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 uten kant blir som Lars ulrich på st.anger bare værre (synes skarpen er litt fet) 6324496[/snapback] Det kan diskuteres Jeg syns skarpene mine låter best i hele verden, men det er nå min mening... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hvordan skarp har du? jeg har tenkt til å gå for Joey signatur skarpen når den tid kommr. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har sett både Nicko McBrain (Iron Maiden) og Neal Peart (Rush) spille med stikka opp ned på "kanten" av skarptromma. Det høres ikke ut som de slår på kanten, bare fin skarptrommelyd. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hvordan skarp har du? jeg har tenkt til å gå for Joey signatur skarpen når den tid kommr. 6325987[/snapback] Har en vidunderlig fet og dyp og alt det fine man kan komme på å si Ian Paice skarpen fra Pearl (IP-1465) som funker til ALT og lar seg stemme akkurat som du vil. I tillegg har jeg Joey Jordison signaturen til Pearl (JJ-1365), også den helt syk. Du kan bare glede deg for den skarpen er kanon; den oser kvalitet og låter skikkelig agressivt, høy pitch med masse bånn og trøkk... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hva med ghost notes da? blir vel litt vanskelig å gjøre med rimshots. Og mener du seriøst at skarpen din ikke blir hørt når du ikke spiller på den måten? Er du svekling eller? Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 haha,jeg skal ikke skryte av hva jeg tar i benken men det jeg mente var å _markere_ skarp slagene som mange trommiser ikke gjør, ofte man hører en skarp aktig lyd langt vekke. veier 95 og er rundt 183 ellerno Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hva med ghost notes da? blir vel litt vanskelig å gjøre med rimshots. Og mener du seriøst at skarpen din ikke blir hørt når du ikke spiller på den måten? Er du svekling eller? 6326225[/snapback] Ghost notes er jo vanskelig å få til med rim, så de må jo kun spilles på skinnet Han har et poeng med at skarpen ikke høres; i mange øverom med dårlige trommer og akustikk og alt for mye lyd i andre instrumenter har skarpen et problem med å hevde seg totalt, derfor er rimshots fint, ikke nødvendigvis fordi du får m e r lyd, men fordi du får en b r e d e r e lyd. Særlig for folk som spiller med propper som stjeler uforholdsvis mye diskant er vel dette et problem... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 mhm, skal få tatt en titt på skarpen din alvar. ta noen closeup pics av den btw alvar, dere har noen smuude zildijan stikker som har "but" på begge sider. den har jeg og den er knall til å treffe rimmen med. den ble flisa opp fort 4øvinger Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 mhm, skal få tatt en titt på skarpen din alvar. ta noen closeup pics av den btw alvar, dere har noen smuude zildijan stikker som har "but" på begge sider. den har jeg og den er knall til å treffe rimmen med. den ble flisa opp fort 4øvinger 6326600[/snapback] But? Mener du dip-stikkene eller anti-vibe-stikkene? Bilder kommer snart... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 vel, jeg mener at den ikke har noe tupp, med andre ord. den er lik på begge sider uten tupp. kjøpte den på st.olav , finner ikke blide av den, men den het noe med "rock" sier deg mye Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Vater Alien-Freak heter Vater's modell som ikke har noen tupp, men liker ikke butte stikker, får så stygg cymballyd av dem. Btw alvar, har dere no Meinl i butikken deres? Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 ja dem har, sett iallfall en china der. ja kan si meg enig at det blir litt dårligere lyd på raiden, men ellers funker den fett. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Bilde: 1+4 t+e+g+n osv.... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 jepp, slike stikker jeg har Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 jepp, slike stikker jeg har 6327064[/snapback] K. De eneste jeg husker fra Zildjian som ser sånn ut er noe timbale-stikker. Stikkene dine er ikke tilfeldigvis røde? PS: Vi har dessverre ikke Meinl-cymbaler, bare perkusjon. Syns det er synd, men det er lite jeg får gjort, med det.... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 nei nei, det ekke de som har sånn rødplastikk. mine er litt tykkere som buddy rich sine stikker 7a elsn dunno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå