Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det er klart, men bedre enn ingen ting :p

uansett, gidder ikke skrive dette på norsk (posta det på DW og PDF):

Ok, I just started to revive my old 13" snare drum (dunno brand), I took of the wrap and all the hardware that was on and throwed it away, it was useless. Now I have been sanding the thing the entire day, now what's up next? What kinda laquer thingy do I need to get a finish on, where can I get 13" wood hoops. and where can I get hardware and stuff I need to put the hoops on the head?

Thanks :) (Oh btw, it had 6 lugs, so it's 6 holes in it, but I can easily make it 10, nothing else.)

Syns jeg kunne huske at Anders gjorde noe greier med sitt gamle sett? og kanskje noen andre veit og...

Lenke til kommentar

Det med at stikkene faller ut av hendene er bare en periode... Og hansker ødelegger bare teknikken din! Du får kjøpt stikker med innskjert grip i treet. Testa det, funka konge det... Men jeg hadde jo ikke problemer med det da...

Men uansett... Jeg skal til London i sommer, og MÅ ha nye cymbaler for tiden. MÅ!

Så det jeg lurer på er seff hvordan prisklassen i England er i forhold til Norge, Tyskland og resten av Europa generellt? Visst noen har peiling så er det utrolig fint!

God sommmer! :cool::cool:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

England er nok litt billigere enn Norge, men Tyskland er fortsatt stort sett enda billigere på slikt utstyr... Så vil tippe de ligger sånn en plass i mellom, men det kommer litt an på merket man er ute etter også. Er ikke helt 100% sikker her altså, men det er inntrykket jeg har nå i alle fall...

Lenke til kommentar

promark stikkane har en from for voks i seg som blir aktrivert nå du blir klam i hendene slik at du ikke mister stikkane(noe jeg har hørt) kjøpte fyrstikkene til mp idag. hva er grunden til at MP har venstre stikke "oppned"? er det for å treffe "rimmen" på skarpen lettere? det er derfor jeg har min slik iallfall.

Lenke til kommentar
det er fordi jeg bor i en leilighet på 129 kva m2, så har jeg ikke trommesett heller. så jeg spiller på noe som heter "stovner rockefabrikk" 1-2 ganger iuka, blir så lite fremgang av å spille så kjeldent :p har noen cymbaler,pads og en skarp jeg ikke finner :/

6315618[/snapback]

Spilte der en gang i tiden jeg og. Bra sted det i utganspunktet, det som er kjipt er at settene lett kommer i kommunal stand...

Lenke til kommentar
promark stikkane har en from for voks i seg som blir aktrivert nå du blir klam i hendene slik at du ikke mister stikkane(noe jeg har hørt) kjøpte fyrstikkene til mp idag. hva er grunden til at MP har venstre stikke "oppned"? er det for å treffe "rimmen" på skarpen lettere? det er derfor jeg har min slik iallfall.

6318864[/snapback]

Jeg tror ikke de har noe "voks" i seg, mulig noen har det. I så fall har det vel heller noe med lakken å gjøre... Zildjian har noe voks du kan smøre på stikken for å få bedre grep vet jeg. Hansker syns jeg egentlig bare motvirker grep, har prøvd det og mistrivdes veldig.

Det med hånden er vel litt teknikkspørsmål. Det er jo ørten forskjellige skoler på hvordan stikken skal holdes..

Lenke til kommentar

Ang. cymbalpris i England, så var jeg der i Mai, i London. Prisene var litt billigere der enn i Norge, men fortsatt ganske stive, så vil nok tro at tyskland er billigst i europa...

Portnoy holder den vestre stikka si andre vei noen ganger for å få kraftigere lyd ut av skarpen, som mikal sa.

Lenke til kommentar

Snakka med en dude i fjor... Da sa han at rimshot er ikke kantslag, altså å legge stikka på skinnet og "kante" på rimmen, men rimshot er når en slår og treffer skinnet og rimmen samtidig... Sinnsykt bra lyd ihvertfall... Jeg hadde jo lært det før da, men en tankevekker... Lærte trikset av Torstein Lofthus visst noen vet hvem det er...

Lenke til kommentar
Snakka med en dude i fjor... Da sa han at rimshot er ikke kantslag, altså å legge stikka på skinnet og "kante" på rimmen, men rimshot er når en slår og treffer skinnet og rimmen samtidig... Sinnsykt bra lyd ihvertfall... Jeg hadde jo lært det før da, men en tankevekker... Lærte trikset av Torstein Lofthus visst noen vet hvem det er...

6321554[/snapback]

Ordet "rimshot" brukes om begge deler, bare så det er sagt...

EDIT: Btw., jeg spiller konstant via rim'en, altså rimshots, når jeg spiller på skarpen, syns det gir en mye fetere lyd!

Endret av Trommealvar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...