Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Må si det settet ditt er bare konge Trommealvar, men hvorfor kjøpte du en Sonor 08" tom? Gratulerer med trippelpost Evil_Nerd, men er enig, 3005 er mye lyd for penga :p

Ang. det med crasher så sjekka jeg litt priser (fra tabs.no), og dette er et par 18" crasher jeg kikker på.

Sabian AA Medium Thin Crash: 2289,-

Sabian AAXplosion Crash: 2289,-

Sabian AAX Stage Crash: 2289,-

Meinl Byzance Medium Thin Crash: 2156,- (leiter etter Soundcatser Custom og MB10 cymbaler og, men finner de ikke, noen som veit noen norske nettbutikker som har dem?)

Zildjian A-Custom Crash: 2530,-

Så egentlig er A-Custom utelukket nå, de er dyrere, og jeg syns ikke lyden dems er noe bedre enn i de andre.

Men lurte på en ting; noen som har vært borti Istanbul her? De har et par gode serier som ikke er så dyre, litt som Meinl.

6300676[/snapback]

Jeg måtte ha en 8", så jeg kjøpte den (fikk den for 450,- og vanlig utsalgspris er antakeligvis noe i nærheten av det 10-dobbelte, så da kunne jeg ikke si nei. Jeg syns ikke A-Custom er så kult, litt for sterilt og kjedelig etter min mening, menmen. Har hørt mye bra om istanbul-ting, men aldri hørt det i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JLeit at teorien ikke gikk så bra da, men den opptaksprøva er vel ikke alt de ser på? De ser vel på karakterene fra vgs og?

Er nok i stor grad mye som blir avgjort på på denne prøva... De nevnte ikke noe om karakterer fra vgs, så er ikke sikker der (har forholdsvis gode karakterer derfra, selv om jeg gikk allmenn da, har jo i grunn ikke så mye å si for den retningen her kanskje). Men er i grunn ikke så farlig, har blitt litt i tvil om dette egentlig er den riktige veien å gå, koster mye penger (privat skole), og man får ingen "reell" utdannelse der, som du kan slå i bordet med for å få jobb seinere liksom. Man kan vel alltids si man har gått der, men tross alt, for å bli dyktig musiker trengs ikke allverdens skole, selv om det helt sikkert hjelper litt. Akkurat nå er jeg mest interessert i å droppe det, heller jobbe et år og satse på egen utvikling :).

Lenke til kommentar
JLeit at teorien ikke gikk så bra da, men den opptaksprøva er vel ikke alt de ser på? De ser vel på karakterene fra vgs og?

Er nok i stor grad mye som blir avgjort på på denne prøva... De nevnte ikke noe om karakterer fra vgs, så er ikke sikker der (har forholdsvis gode karakterer derfra, selv om jeg gikk allmenn da, har jo i grunn ikke så mye å si for den retningen her kanskje). Men er i grunn ikke så farlig, har blitt litt i tvil om dette egentlig er den riktige veien å gå, koster mye penger (privat skole), og man får ingen "reell" utdannelse der, som du kan slå i bordet med for å få jobb seinere liksom. Man kan vel alltids si man har gått der, men tross alt, for å bli dyktig musiker trengs ikke allverdens skole, selv om det helt sikkert hjelper litt. Akkurat nå er jeg mest interessert i å droppe det, heller jobbe et år og satse på egen utvikling :).

6301221[/snapback]

Syns det høres bedre ut, jeg har vært borti NISS før og spilt på opptaksprøve der for en fyr, men jeg syns ikke det er verdt de 55'000 du betaler for å gå der per år, selv om miljøet (kanskje) er bra...

Lenke til kommentar
Ok, A-Custom er egentlig ute av bildet nå, men jeg trur ikke jeg skal prøve å planlegge for mye, i tilfelle jeg blir veldig skuffa over hvor mye jeg kan få solgt crashene for, eller om jeg får solgt dem i det hele tatt :p

6301225[/snapback]

EDIT: Leste helt feil :blush:

Endret av Trommealvar
Lenke til kommentar

Er sant det Marius, kompisen til fatter droppa ut etter 1 vg året han, og han er en av de beste bassistene i Norge, spiller f.eks med Øystein Sunde, Odd Børretzen og spilte med Erik Bye (de to siste er fatter som vanlig trommis for og). Veit ikke helt hva jeg har tenkt på i fremtia, men kanskje hvis jeg er utrolig heldig finner jeg noen på musikklinja som kanskje kan være en fremtid, er utrolig liten sjanse for dette så klart, men er lov å håpe :)

Veit i hvertfall at jeg skal jobbe med trommer, så hvis det ikke klaffer med noe band kan jeg alltids gå freelance og ta timer.

Lenke til kommentar
slik jeg har skjønt så er det en del portnoy fans på forumet her. noen av dere som digger Transatlantic eller Flowerkings?

6301398[/snapback]

Transatlantic har en del tøft, mens Flowerkings har jeg ikke hørt.

6302610[/snapback]

TransAtlantic er ganske fett, Liquid Tension Experiment er jo bare helt rått, Hammer of the Gods, Office of Strategic Influence og Yellow Matter Custard var helt greit liksom. Har heller ikke hørt om FLower Kings, hva/hvem er det?

Lenke til kommentar
Må si det settet ditt er bare konge Trommealvar, men hvorfor kjøpte du en Sonor 08" tom? Gratulerer med trippelpost Evil_Nerd, men er enig, 3005 er mye lyd for penga :p

Ang. det med crasher så sjekka jeg litt priser (fra tabs.no), og dette er et par 18" crasher jeg kikker på.

Sabian AA Medium Thin Crash: 2289,-

Sabian AAXplosion Crash: 2289,-

Sabian AAX Stage Crash: 2289,-

Meinl Byzance Medium Thin Crash: 2156,- (leiter etter Soundcatser Custom og MB10 cymbaler og, men finner de ikke, noen som veit noen norske nettbutikker som har dem?)

Zildjian A-Custom Crash: 2530,-

Så egentlig er A-Custom utelukket nå, de er dyrere, og jeg syns ikke lyden dems er noe bedre enn i de andre.

Men lurte på en ting; noen som har vært borti Istanbul her? De har et par gode serier som ikke er så dyre, litt som Meinl.

6300676[/snapback]

Takk for hyggelig kommentar btw :)

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer med cymbalrens? Må få renset mine litt, men har lest en del negativt om dette. Ta gjerne med hvor du kjøpte hen...

6302653[/snapback]

Har hørt at de fleste ikke bare får cymbalene til å skinne, men også tar av logoen. Bare vaska mine med grønnsåpe vann jeg, og en klut med litt white sprit for å få vekk spesielt stygge merker.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer med cymbalrens? Må få renset mine litt, men har lest en del negativt om dette. Ta gjerne med hvor du kjøpte hen...

6302653[/snapback]

Jeg kjøpte et helt sett på lørdag. Produsent var Dunlop og det var en hel pakke, som inneholdt intensive cleaner, vanlig cleaner, drumshell cleaner og en to-sidig pussefille. Og jeg fikk helt a-ha-opplevelse! Alle de gamle fettmerkene gikk bort og cymbalen så helt ny ut! (Kluten så selvfølgelig ikke ut og måtte rett i vask etterpå). Du trenger ikke å kjøpe hele settet, men jeg anbefaler egentlig å gjøre det, hvis du først er interessert i å ha et rent og skinnende trommesett og ikke føler at smuss på og skitt får en cymbal til å låte bedre. Drum shell cleaneren gjorde underverk og glitteret i finishen min kom plutselig veldig tydelig frem! Prisen på hele settet er vel 380,- og importeres av GEmusikk.

PS: Logoen på cymbalene holdt seg helt fint og lyden ble ikke verre!

EDIT: Kjøpte mitt sett på Imerslund musikk avd. Torggata (gamle St. Olav musikksenter) i Oslo

Endret av Trommealvar
Lenke til kommentar
Noen som har forslag til øving på hastighet? Jeg begynner å få store problemer å blaste og slikt i hastigheter rundt 170 og over. Er ikke ofte jeg har brukt for slike hastigheter, men likevel kunne det vært kjekt å være mer komfortabel i de hastighetene.

6304001[/snapback]

Det generelle synet på slike ting er vel egentlig at man skal starte helt nede i tempo og finne sin egen grense for hva som er komfortabel å spille over en lengre periode, si ett minutt i strekk. Deretter må man vel egentlig bare øke hastighet gradvis, man må presse grensene litt etter litt uten å sprenge dem, da resulterer det kun i senebetennelse og overbelastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...