Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fint sett ja :). M skaffe meg rack en gang selv, bare så sjelden jeg prioriterer det desverre...

 

Heh, jeg sendte likeså godt mail og bestilte meg sett jeg. Dette kan vel komme som en overraskelse, men jeg tok en turnaround. Bestemte meg til sist for Sonor Force 3005 i Red Maple (liker den fargen best av 3005 fargene i grunn). Tama settet ble rett og slett litt for dyrt totalt sett med alt jeg ville ha, i tillegg til at oppsettene var litt dumme, mtte legge til så mye ekstra for å få det oppsettet jeg ville ha etc.... Må bare høre hvor lang tid det tar å få inn en ekstra basstromme til Sonor settet så.... Oppsettet blir da i starten 2x 22x17,5, 8x8, 10x8, 12x9, 16x16 + skarptromme, hw og et dobbelt tamstativ, hi-hat clamp til basstromma. Heler legge til en evt. ekstra gulvtam seinere.

 

Tror jeg blir fornøyd med det til slutt, innser nå at jeg burde ha ventet litt med å skaffe meg sett sist... Jeg vurderte jo akkurat samme sett for ikke så lenge siden... Haha. Men man lærer vel så lenge man lever, er det ikke noe i det.... Bare man ikke taper for mye i mellomtiden så :p.

Lenke til kommentar
Veldig fint sett ja :). M skaffe meg rack en gang selv, bare så sjelden jeg prioriterer det desverre...

 

Heh, jeg sendte likeså godt mail og bestilte meg sett jeg. Dette kan vel komme som en overraskelse, men jeg tok en turnaround. Bestemte meg til sist for Sonor Force 3005 i Red Maple (liker den fargen best av 3005 fargene i grunn). Tama settet ble rett og slett litt for dyrt totalt sett med alt jeg ville ha, i tillegg til at oppsettene var litt dumme, mtte legge til så mye ekstra for å få det oppsettet jeg ville ha etc.... Må bare høre hvor lang tid det tar å få inn en ekstra basstromme til Sonor settet så.... Oppsettet blir da i starten 2x 22x17,5, 8x8, 10x8, 12x9, 16x16 + skarptromme, hw og et dobbelt tamstativ, hi-hat clamp til basstromma. Heler legge til en evt. ekstra gulvtam seinere.

 

Tror jeg blir fornøyd med det til slutt, innser nå at jeg burde ha ventet litt med å skaffe meg sett sist... Jeg vurderte jo akkurat samme sett for ikke så lenge siden... Haha. Men man lærer vel så lenge man lever, er det ikke noe i det.... Bare man ikke taper for mye i mellomtiden så :p.

6296566[/snapback]

Gratulerer! Det blir nok knall...

Lenke til kommentar
De fleste trommemerker er like, f.eks Pearl, Sonor, Mapex, osv...  Har prøvd mange Mapex sett, kjempe gode!

 

Helst seriene det er forskjell på...

6295825[/snapback]

 

 

Jeg skjønner ikke helt logikken i det du sier her...?

 

Men Mapex settene er helt KONGE! Har en konge review her, du finner den på pdf viss du orker å lete litt, og noen sabla deilige lydklipp.. Han fyren som testa de syns saturnsettet hans var bedre enn de DW settet han eide før, det blei toppa av Pearl settet da men.. (Selfølgelig ;) )

 

Marius, flott valg, men hadde gått for Saturn hadde jeg vært deg, men kult med stort sett :)

Lenke til kommentar

Var nær ved å bestille et Saturn ja, problemet der var at jeg i starten kun hadde hatt råd til et standard 22/10/12/14 oppsett, og for meg som spiller litt mer progressiv metal osv, er det så godt som håpløst... I tillegg ville det tatt minst et par måneder å produsere før de hadde fått det på lager (hadde ingen inne de fleste steder jeg har sjekket til nå, lages vel stort sett på bestilling). Så kom jeg vel ellers bare fram til at hva skal jeg med enda et proff sett liksom, er allright å ha et litt billigere et også, som man kan bruke på plasser der man helst ikke vil risikere å ødelegge "fintrommene" etc... Hvertfall sånn jeg ser det da, er ikke alle steder jeg tar med Tama SC settet mitt...

 

Men nå er det off to bed, opptaksprøve til NiSS i morra :). Både gleder og gruer meg litt :p... Go natt!

Lenke til kommentar
De fleste trommemerker er like, f.eks Pearl, Sonor, Mapex, osv...  Har prøvd mange Mapex sett, kjempe gode!

 

Helst seriene det er forskjell på...

6295825[/snapback]

 

 

Jeg skjønner ikke helt logikken i det du sier her...?

 

Men Mapex settene er helt KONGE! Har en konge review her, du finner den på pdf viss du orker å lete litt, og noen sabla deilige lydklipp.. Han fyren som testa de syns saturnsettet hans var bedre enn de DW settet han eide før, det blei toppa av Pearl settet da men.. (Selfølgelig ;) )

 

Marius, flott valg, men hadde gått for Saturn hadde jeg vært deg, men kult med stort sett :)

6296732[/snapback]

Førsteinntrykket er kjempebra, men det er kvaliteten på ting jeg ikke syns er helt tilfredsstillende (Mapex produserer på samme fabrikk som Sonor produserer sine billige ting) Men jeg må allikevel si at når man kan få kjøpt et 22, 10, 12 ,14 ,16, 14-sett i lønn til ca. 20'000 så blir det jo mye tromme for pengene.

Lenke til kommentar

Som sagt holder jeg en knapp på AAXplosion ting, de låter så utrolig fint i alle størrelser. Og fordi de åpner seg så fint kan de spilles pent på, men allikevel klinge med hele kroppen. Særlig hvis du skal ha en crash nede i 16", hvor mange crasher har en tendens til å låte veldig spinkelt, så bør du gå for den syns jeg. Men det er jo fullt mulig å kombinere Mellom serier (og merker for den saks skyld). Jeg har en 16 Zildjian A Thin Crash, en 17" AAXplosion crash, en 18" AAX Stage crash og en 16" HH Medium Thin Crash. Sistnevnte tror jeg er sånn ca. det fineste du får tak i av cymbaler :w00t:

Lenke til kommentar
Veldig fint sett ja :). M skaffe meg rack en gang selv, bare så sjelden jeg prioriterer det desverre...

 

Heh, jeg sendte likeså godt mail og bestilte meg sett jeg. Dette kan vel komme som en overraskelse, men jeg tok en turnaround. Bestemte meg til sist for Sonor Force 3005 i Red Maple (liker den fargen best av 3005 fargene i grunn). Tama settet ble rett og slett litt for dyrt totalt sett med alt jeg ville ha, i tillegg til at oppsettene var litt dumme, mtte legge til så mye ekstra for å få det oppsettet jeg ville ha etc.... Må bare høre hvor lang tid det tar å få inn en ekstra basstromme til Sonor settet så.... Oppsettet blir da i starten 2x 22x17,5, 8x8, 10x8, 12x9, 16x16 + skarptromme, hw og et dobbelt tamstativ, hi-hat clamp til basstromma. Heler legge til en evt. ekstra gulvtam seinere.

 

Tror jeg blir fornøyd med det til slutt, innser nå at jeg burde ha ventet litt med å skaffe meg sett sist... Jeg vurderte jo akkurat samme sett for ikke så lenge siden... Haha. Men man lærer vel så lenge man lever, er det ikke noe i det.... Bare man ikke taper for mye i mellomtiden så :p.

6296566[/snapback]

 

Gratulerer. Jeg snakker av egen erfaring når jeg sier at 3005 serien er dritbra! Mass e lyd for penga der altså :thumbup:

Lenke til kommentar

Ferdig med opptaksprøven, det gikk så der... Vel, spillinga synes jeg at fungerte bra, spilte LTE - Biaxident, så ut som folka var fornøyde, selv om de ikke ga noe form for tilbakemelding (gjorde ikke det på de andre heller). Teorien derimot... uffda. Så lite jeg egentlig kunne. Vel, av trommeteori kan jeg en god del, men her var det snakk om å gjengi ulike skalaer, synge altså, masse forskjellige notebesifring og ting og tang jeg antagelig har lest om, men som jeg selvfølgelig fikk helt jernteppe på der og da... Så vel, jeg er litt tvilsom til at jeg kommer inn der, selv om antagelig spillinga vil trekke opp...

Lenke til kommentar

Må si det settet ditt er bare konge Trommealvar, men hvorfor kjøpte du en Sonor 08" tom? Gratulerer med trippelpost Evil_Nerd, men er enig, 3005 er mye lyd for penga :p

 

Ang. det med crasher så sjekka jeg litt priser (fra tabs.no), og dette er et par 18" crasher jeg kikker på.

 

Sabian AA Medium Thin Crash: 2289,-

Sabian AAXplosion Crash: 2289,-

Sabian AAX Stage Crash: 2289,-

Meinl Byzance Medium Thin Crash: 2156,- (leiter etter Soundcatser Custom og MB10 cymbaler og, men finner de ikke, noen som veit noen norske nettbutikker som har dem?)

Zildjian A-Custom Crash: 2530,-

 

Så egentlig er A-Custom utelukket nå, de er dyrere, og jeg syns ikke lyden dems er noe bedre enn i de andre.

Men lurte på en ting; noen som har vært borti Istanbul her? De har et par gode serier som ikke er så dyre, litt som Meinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...