Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tøff den videoen med Bittner ja :). Han har peiling. Selv så er jeg litt svak for Chris Adler for tiden.... Sinnsyk dyktig fyr, med beinkontroll av en annen verden... synes jeg da.

http://www.youtube.com/watch?v=jrKGpgMYeRg...h=chris%20adler

Så spiller han jo på Mapex og Meinl da :)

6276931[/snapback]

Mulig at det er lyden som er uklar, men jeg syntes det var ganske mange "feil" på mye av beinspillingen hans. Virker som om han ikke får med seg alle slagene.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Lyden er litt uklar, men er enig i at akkurat på den videoen så misser han litt av og til. Har Killadelphia dvd'en til Lamb Of God og der er han så godt som feilfri. Hvertfall det jeg liker best med han da, han er kreativ som fy når det gjelder rytmer, og har veldig god kontroll på beinspillinga, som oftest.

Lenke til kommentar
Lyden er litt uklar, men er enig i at akkurat på den videoen så misser han litt av og til. Har Killadelphia dvd'en til Lamb Of God og der er han så godt som feilfri. Hvertfall det jeg liker best med han da, han er kreativ som fy når det gjelder rytmer, og har veldig god kontroll på beinspillinga, som oftest.

6277553[/snapback]

Skal jeg være helt ærlig tror jeg at det blir "trikset" en del med dvd utgivelser når det kommer til konsert dvd`er. Har hørt bl.a Killswitch Engage på en del forkjellige konserter som har blitt tatt opp, og det låter langt ifra bra. Spesielt vokalen er sur og mange av de stedene han brøler er det omtrent ikke trøkk i den. Ihvertfall ikke i nærheten av det det burde være.

Så en dag fikk jeg låne den første (og eneste) konsert dvd`en de har gitt ut. Der låter alt knall, vokalen er helt perfekt både rein og med masse trøkk. Syntes jo det er litt rart at det er tilnærmet perfekt når det er snakk om dvd utgivelse, mens småkonserter som blir tatt opp ofte låter dritt.

Jeg mener ikke at de juker på LOG dvd`en, for den har jeg nemlig ikke hørt, men tror det er en del dirty triks rundt omkring sånn generelt.

En annen ting er Metallica som er mine store helter. S&M, Cunning Stunts m.flere er jo også utrolig bra, men jeg husker NRK2 sendte en konsert fra New York for en del år siden og den låt helt forferdelig. Ganske liten konsert. De spilte Garage sangene, hvis noen vet hva jeg mener. Der var det også spesielt vokalen som var sur. Men på de store dvd utgivelsene som jeg nevnte er det meste 100%.

Mye off topic men. :p

Lenke til kommentar

Kan godt hende de jukser litt her og der, men det er vel spesielt lydmessig, har liten tro på at de går så langt i sømmene at de evt. redigerer bort basstrommeslag osv. som er litt på kanten. I alle fall sånn som jeg ser det da, uten at jeg skal si det for sikkert. Uansett vanskelig å bevise...

Her er et klipp fra dvd'en til LOG forresten...

http://www.youtube.com/watch?v=_J7kFoVWing...lamb%20of%20god

I alle fall en av de mer kreative metal-trommisene jeg vet om da... Mange gode der ute, men synes han skiller seg litt ut, i alle fall den feelinga jeg har nå for tiden, selv om jeg skal innrømme at LoG er ikke akkurat favorittgruppa, kunne gjort seg med en bedre vokal bl.a.

Lenke til kommentar

Forskjellen på å ha dobbeltpedal istede for dobble basstrommer er også at venstrepedal blir ofte litt tyngere å spille me enn høyre. fjæra er ofte strammere..

Hva er egentlig forskjellen på å ha to basstrommer eller å ha dobbeltpedaler?

:whistle:

EDIT: Skifter navn på denne så vi kan diskutere andre ting her også ;)

4331690[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...