ZprMario Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har ingen Byzance crasher selv, men ønsker å skaffe noen . Har litt lyst på en i Dark serien også, ser så vanvittig tøffe ut. Men bare usikker på hvor godt jeg liker lyden av de... som er 1. prioritet... hehe. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 ja, har hørt at den er Mørk, sint og rask. også hørt at det er 20% tinn i de wuhan cymbalene. Figure, de skal jeg se på btw figure, jeg har en Camber China 18" og 16". synes 18" er kjedlig som de fleste Camber cymbalene er, men om du slår hardt nok så gir dem en greit lyd. Men den 16" jeg har er faktisk mye bedre, den gir respons og greier. ikke tru jeg er no Camber fan men den er meget digg. btw, har tenkt meg cymbal pakke til ca. 4k funker Sabian pakkane? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Får cymbaler til 4000 da... Rett og slett Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 noen som kan hjelpe meg med erotomania? vet at man må høre mye på odd time for å bli godt kjent med de. men noen har noen lure triks? som sakt, har til mandag på meg jeg har aldri spilt noe dt låter før pga jeg ikke har hatt dobbelbass, men er ikke ukjent matriale Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Vel hvis det hjelper, så bør du prøve å telle på de partiene det er mest innvikla... Etterhvert skal det komme automatisk, men selv pleier jeg hvertfall å høre låta veldig mange ganger før jeg prøver å spille nye låter, så når jeg først prøver å spille etter låta, husker jeg, om enn kanskje ikke trommesporet 100%, så i allefall mesteparten av rekkefølgen på riff osv. Og da er jeg som regel ikke lenge etter med å huske trommesporene. Men det er jo enkelte låter som kan ta litt tid å lære seg også. Vil nok tro, med mindre du har spilt en god del år og har brukbar erfaring, at den låta kan være sånn for deg også, særlig om du har lite erfaring med off-time sigs. osv. Så om du sliter veldig med den, selv etter evt. å prøve å forenkle den, ville jeg heller satsa på å spille en annen låt i første omgang (hvis det er sånn at du skal begynne å spille i band med denne gitaristen...). Mitt tips i allefall. Endret 8. juni 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, du trenger ikke være flau over at du ikke klarer å spille Erotomania, hvor lenge har du spilt? Trur ikke det er mange trommiser som bare har spilt i noen år som klarer den, og da må du ihvertfall sette deg veldig godt inn i låta og bruke myyye lenger tid en tre dager Btw: Tipper du tenker på en pakke med crash/ride og hi-hat? Hvis du trenger tre crasher kan du kjøpe mine for 4000,- Du har ingen byzance crasher? Hva slags crasher var det du hadde igjen? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Av Meinl så har jeg 18" Amun Powerful, 18" Amun Medium Crash (sprakk opp for ikke så lenge siden ) og 18" Classic Powerful Crash. Blir nok ikke 18" igjen da, for å si det sånn, men liker best litt store crasher, så kan hende det blir 17" nå, evt. 16... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Sprakk Amun crashen? :O Hva slags stikker bruker du? Har ikke merka noe med min, og jeg trur jeg har hatt den lenger enn deg Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Kjøpte den brukt da, i fjor en gang. Hvem vet hvordan den har blitt behandlet før jeg fikk den, men fikk den i hel og fin stand så... Vanskelig å si. Selv bruker jeg bare vanlige VF 5A, men har en anelse om at han jeg lånte settet mitt bort til et par ganger tidligere spiller nokså mye hardere enn meg, og kan ha vært litt av årsaken... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Åja, da så Kommer ihvertfall noen nye bilder nå straks Anders -_- Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jaja anders, her får du bildene dine Det nye er egentlig den pandeiroen, som dere ser til venstre for hi-haten, og et par stacks jeg laga av noen gamle cymbaler jeg fant. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Nydelig sett, once again . Heh, har seg nå sånn at jeg begynner å lure på å selge Sonor trommene igjen. Er ikke helt 100% fornøyd med de, mulig det er fordi jeg har blitt vant til bedre trommer, men når jeg nå får igjen en god del skattepenger fra i fjor etc., så vurderer jeg nå å bare selge de igjen, og heller gå for et Mapex Saturn. De selges nokså billig på www.musikk-service.de (1349 euro), tenkte å kanskje skaffe det derfra, evt. fra USA om det viser seg å bli enda billigere. Noen innspill der? Kan vel egentlig ikke si jeg ser så mange andre fordeler med å beholde Sonor settet i den standen det er nå, med en gulvtam som ikke matcher fargemessig osv (har allerede lagt ut annonse på sound1 og finn). Og cymbaler, som jeg nevnte før her, har jeg i grunn nok av fra før til at jeg virkelig må handle, så ... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Støtter deg i den Marius.. Men audun, kul den pandeiroen? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) På tide at jeg melder meg på trommetråden jeg også :!: Er vel kanskje en av de få som spiller på digitalt trommesett? Kjøpte det på tre45 i vår, er et Roland TD6KW med V11-hihat og en ekstra cymbal.. Hva er folkets synspunkter på akustisk vs. digitalt? Jeg for min del har spilt mye på begge typer og liker begge like bra Anyways, fant dette klippet av en svensk 17-åring som spiller Dance of Eternity av Dream Theater som om han skulle vært Portnoy selv: http://video.google.com/videoplay?docid=-5...q=dream+theater Liker spesielt den delen på 2.10, der han spiller kjempefort på ride'n, Portnoy selv spiller med to hender på cymbalen, men han her bruker bare en! Endret 9. juni 2006 av Speik Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Liker Pandeiroen veldig godt jeg, har et clear ambassador som er stemt sinnsykt høy, til jeg ikke fysisk klare å skru skruene igjen, så den låter skikkelig fett. Ang han karen som spilte Dance of Eternity må jeg si at det krever en god del skill, men det er kanskje ikke sangen til DT med vanskeligst trommetrack? Og den der kaste stikka og ta imot han gjorde var jo bare teit Det kan vel bli vanskelig å selge Sonor settet da marius, veit ikke om så mange som ønsker seg et sett med gulvtammer i to forskjellige farger, kanskje blir det enklest å bare selge det som en shellpack utenom den "misfargede" gulvtommen og heller eksperimentere med den selv, det var vel ikke laquer finish men wrap? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Vel, jeg setter ned prisen pga den tromma da, og det er lakkerte shells, ikke wrap. Men har allerede faktisk fått to henv. på settet, så tror faktisk ikke det blir vanskelig å selge det. Mange bryr seg ikke om sånt, når de får et sett med god kvalitet til så billig pris... Hadde tenkt å ta 6000 for det liksom, er ikke allverden. Selger sannsynlig med Yamaha dobbelpedalen min og (den gamle)... Endret 9. juni 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Åja, vel kanskje ikke, jeg veit at jeg hadde brydd meg ihvertfall Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) vel ,jeg hadde ikke brydd meg så mye om fargen(den er jo nesten lik), men er det inkl hardware og cymbaler or what? har lyst på sett, men har verken penger eller sted å ha den enda. tror jeg kjøper et sett etter sommerferien Endret 9. juni 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Selger med hardware pakke (hh-stativ, to cymbal stativer, skarptrommestativ, dobbeltamstativ og en tomholder å ha på basstromma). I tillegg selger jeg sannsynlig også med en dobbelpedal. Ikke stol. Og ikke cymbaler. Ser man på hva du må betale for å få et slikt type sett vanligvis, så ligger det på rundt 8000, uten dobbelpedal og den ekstra gulvtammen. Kun på de laveste begynnersettene det følger med cymbaler.... Og de er som regel så dårlige at butikkene kaster de etter folk uansett . Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 yes, har jo sett sette ditt, den er jo drit fet. får se om du har den etter sommerferien btw noen som vet om aktuele øvingslokaler i oslo? jeg spiller nå på noe som heter "stovner rockefabrikk" der det er et standar permier 4trommsers sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå