Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Okey, tror jeg går for enten Emperor eller Pinstripe da.

Emperoren er egentlig ganske bra, det var bare mot slutten at det var så uendelig mange bulker i den og strukket så mye til at den ikke klarte å lage ordentlig tone lenger.

Men jeg leste et sted at det er forskjell på studio-skinn og live-skinn, at emperor var mer studio, mens pinstripe var bedre live.

Jeg har for det meste microfoner på trommene hele tiden. Men jeg tror jeg får spørre i butikken. Pinstripe er jo nesten legendariske skinn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjekk it out vis du ikke har sett d føer!

 

http://www.mikeportnoy.com/monster/?menu=interact

Haha! Var morsomt i to sekunder maks :p

Gratulerer med nytt trommeskinn, du blir høyst sannsynlig :) Misunner amerikanerne trommebutikkene deres da, ettersom det ikke er noe vits i å prøve trommer i norge ettersom trommene høres uendelig mye bedre ut når de er stemt og man hører ikke forskjellen på et sett til 3000 og et sett til 30000.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Er en musikkbutikk i Sandefjord, like ved der jeg bor, der har eieren satt opp 4 trommesett eller no, ikke stemt dem, satt på de cymbalene som følger med og de dårligste bass-pedalene jeg har vært borti, enkle saker med en kule av filt.

 

Det er umulig å teste dem, de høres for-jævli ut, det er ingen trommestoler heller.

Og btw så er de setta han har satt opp sånne mini-billig-nybegynner-sett. Han hadde en tam som jeg likte although, EN tam fra Tama Starclassic Maple. Den var visst bestilt eller noe...

Lenke til kommentar

Hvordan høres den chinaen ut? Og har du andre wuhan-cymbaler? Jeg vurderer å kjøpe noe fra wuhan, men de er jo mistenkelig billige! Koster jo seriøst ingenting nesten, må jo være produsert av stjålte råvarer med små slavebarn som arbeidskraft og magisk teleportert til butikkene :p

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Har kun den ene 18" Chinaen fra Wuhan nå, og må si meg veldig fornøyd med den. De har peiling på å lage china cymbaler, om enn kanskje litt mye volum i de, så høres de ut som "ekte", autentiske china cymbaler etter min mening. Absolutt verdt å vurdere. Noen hevder de ikke holder så lenge, selv har jeg hatt min siden tidligere i fjor høst, blitt brukt nesten hver dag, uten så mye som en ripe/knekk... Til prisen er de absolutt verdt det synes jeg. Med de andre cymbalene deres er jeg ikke sikker, men har hørt at de ikke holder helt samme kvalitet som chinaene...

Lenke til kommentar
jeg driver å tar opp her hjemme.. bruker adobe audition .. noen som vet hvordan jeg kan høre på det jeg tar opp, når jeg tar opp.. sånn at jeg ikke trenger å bruke monitor utgangene på mikseren? altså jeg bruker den lydutgangen på hovedkortet?

Det går vel ann å velge utgang for lyden et sted, sånn at du velger standard lydkortet, istedenfor det som brukes til opptak

Lenke til kommentar

Vel, var på lokale GuitarCenter her for litt siden og handla litt ting :D

"10 A Custom Splash :love:

Pinstripe i "10, "12 og "14

"20 Powerstroke 3 til bass!

6 nye par med covere til Ahead trommestikkene mine

Ny pad til basstrommeskinnet

vic firth øvelsesmattte

Kjøpte også en Gibraltar Cymbalarm med clamp, som jeg fikk gratis siden jeg er så god kunde. Verdi 30 dollar :dribble:

 

Totalt kom det på 214 dollar = 1 375,68

som er like mye som bare splashen i norge :D

 

Skal også innom senere å kjøpe en ny Emperor X til meg selv og en "18 Sabian stage Crash og en "10 Paragon splash til en venn av meg

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Vel, var på lokale GuitarCenter her for litt siden og handla litt ting :D

"10 A Custom Splash :love:

Pinstripe i "10, "12 og "14

"20 Powerstroke 3 til bass!

6 nye par med covere til Ahead trommestikkene mine

Ny pad til basstrommeskinnet

vic firth øvelsesmattte

Kjøpte også en Gibraltar Cymbalarm med clamp, som jeg fikk gratis siden jeg er så god kunde. Verdi 30 dollar :dribble:

 

Totalt kom det på 214 dollar = 1 375,68

som er like mye som bare splashen i norge :D

 

Skal også innom senere å kjøpe en ny Emperor X til meg selv og en "18 Sabian stage Crash og en "10 Paragon splash til en venn av meg

Høres flott ut :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...