figure_02 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Nææ, liker egentlig best å bare ha en tråd jeg Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Javel...er det ikke greit å samle alle bildene et sted da? Mange andre som har postet bilder av setta sine der. Så slippper man å bla seg bakover senere for å finne bilder i denne tråden. For denne er jo en del større en den andre. Men gjør som dere vil... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Audun, solgte splashen ja, bestemte meg for å holde en ren Zildjian lineup, og i tillegg så brukte jeg den ikke så mye heller.. Har minihihatene enda, si ifra viss du er interessert Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 Joda, er egentlig samme for meg, men bare opplevde at det ble så mye OT i den tråden har ikke no særlig penger akl nå Anders, men kanskje Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 7. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 Hehe, skjønner problemstillinga Har faktisk bare brukt den et par tre ganger, så vi får se om jeg selger den når jeg får noen bud BILDER AUDUN! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 *øver på muntlig* Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 Hva er det norske ordet for "Traps"? Det skal være noe under percussion. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 skal spille erotomania til mandag, så kan jeg den ikke Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Hmm, i hvilken sammenheng da? Det er en skikkelig fet sang, om ikke det er den mest avanserte til Portnoy er det noen skikkelige tricky greier der Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Hvorfor må du spille den på mandag, nesta? Er vel litt av en utfordring den i grunn... Er usikker på det norske ordet for Traps, men nå er jeg faktisk litt usikker på hva det er i det hele tatt... Driver å øver mye om dagen, opptaksprøve til NiSS i Oslo på tirsdag, skal visst spille ca 3 låter da. Tenkte å ta Liquid Tension Experiment - Biaxident, Led Zeppelin - The Ocean og kanskje Porcupine Tree - Blackest Eyes, evt. Ozzy - Bark at the Moon hvis gitaristen i bandet mitt blir med (han skal også inn der...). Så litt å holde på med om dagen i allefall. Håper på å komme inn! Er bare veldig usikker på den teoretiske prøva, lenge siden jeg har studert noen form for musikkteori, men tror jeg husker en god del... Ellers så er jeg ute etter et par nye cymbaler nå, pluss kanskje et sett timbalitos (sannsynlig Meinl eller Tama, 8" + 10"). Cymbalene blir nok et par splasher (Byzance + MB20 tror jeg, evt. Amun) og kanskje en crash (Meinl Byzance Dark eller Medium mest sannsynlig). Usikker på hva jeg vil ha Endret 8. juni 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 en gitarist som ringte meg og spurte om jeg ville spille med de, han kunne erotomania. for å si det rett ut, jeg er ikke helt god på odd time signatures enda. Her har du tama sin 8" og 10" http://tabs.no/produkter/trommer/trommer-t...0-timbales.html Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Jepp, akkurat de jeg tenkte å kjøpe . Må bare se an litt... Fikk stooor lønning + feriepenger i dag, og venter på skattepenger som snart dukker opp også. Så noe nytt utstyr blir det utvilsomt Ah, glemte også å si jeg må ha meg nytt hh-stativ... Stativet som fulgte med Sonor settet gikk det ikke an å rotere beina på, så det er et slit når man bruker dobbelpedaler. Så da blir det nok enten Tama eller Pearl HH-stativ, m/ 2-bein. Endret 8. juni 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Har faktisk tenk å prøve å selge crashene mine jeg, og kjøpe noen byzance eller Soundcaster, du var vel på utkikk etter splasher marius, men får si fra hvis du er interessert Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Ja, skal gjøre det... Men tror ikke det blir Amun denne gangen egentlig, i alle fall ikke som crash, har allerede hatt 2 av de... Lyst å prøve noe annet. Mest sannsynlig blir det nok Byzance. Frister litt med MB20 også, men de er så dyrt priset synes jeg, dyrere enn Byzance... Mb10 kan kanskje være verdt å se på... Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Zprmario , harru prøved Wuhan chinas? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Har to 18" Wuhan Chinaer, et på hvert av setta mine. De er veldig gode på "høy, kjapp lyd", de overdøver det meste og høres godt, for å si det sånn. Så er det ganske så "autentisk", ekte china lyd i de. Men er du ute etter china cymbaler som mer "blender" inn i musikken i stedet for å skille seg ut, så ville jeg sett på noe annet. Det er mer sånn at de bryter opp synes jeg, perfekt på markeringer f.eks, på steder du vil ha mest mulig brutal kraft. Men bruker du de på roligere partier, høres de bare malplassert ut. Kan jo ha noe med størrelsen å gjøre og da, har ikke prøvd de mindre typene. Men kan si det hvertfall da, mange som har klaget på kvaliteten, at de knekker kjapt osv. Selv har jeg hatt mine siden tidlig 2004, uten så mye som spor til at de er på vei til å knekke. Mulig jeg bare har vært heldig, men jeg slår ikke akkurat forsiktig på de heller som oftest, så kvalitetsmessig har jeg ingenting å utsette på de i alle fall . Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Er vel ikke vanlig å bruke mindre enn 18" chinaer eller? nesta, du bør sjekke ut Meinl Amun 18" chinaen, har den selv og den er perfekt imo, kan være sånn som wuhaen med skikkelig høy og kuttende lyd, men blender også ganske bra inn i musikken Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Lykke til hvertfall Marius, men ikke bare ta rocke/prog-låter.. Vis flere sider av deg Lite tips fra meg hvertfall.. Audun, hvordan gikk muntligen? Ellers, så kan dere bare å slutte å snakke om cymbaler med mindre det er Zildjian Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Den er i morra klokka 9:50 :S Hehe, skjønner, får vel heller bytte de tilbake i butikken og få nye Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Bare i tilfelle noen er interesert skal jeg ha 4000,- for Meinl Amun 16" Thin Crash, 16" Medium Crash og 18" Medium Crash. Tenkte da å kjøpe Byzance 17" Medium Thin Crash, 18" Thin Crash og 18" Medium Thin Crash. Har du noen av dem Marius? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå