Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ZenCo kjenner meg nok rett ja :p

Det er Mike Portnoy's purple monster, som han brukte under falling into infinity og scenes from a memory.

Specsa på tammene er 08, 10, 12 og 13" oppe, og 14 og 18" nede, er vel mer vanlig å ha 14 og 16" nede, men Dream Theater er ikke akkurat vanlig så...

Det er ca det samme som du har (utenom 8 og 16 istedefor 18). Har du satt det opp på slik måte?

er en vanlig feil når man skal feste dype og digre tammer på basstrommene å ikke høyne selve tomophenget, men istede sette tammen i en sprø vinkel aka Lars Ulrich.

det anbefaler jeg ikke, bedre da å høyne hele settet (ikke glem stolen!) :p

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Hehe, ZenCo kjenner meg nok rett ja :p

Det er Mike Portnoy's purple monster, som han brukte under falling into infinity og scenes from a memory.

Specsa på tammene er 08, 10, 12 og 13" oppe, og 14 og 18" nede, er vel mer vanlig å ha 14 og 16" nede, men Dream Theater er ikke akkurat vanlig så...

Det er ca det samme som du har (utenom 8 og 16 istedefor 18). Har du satt det opp på slik måte?

er en vanlig feil når man skal feste dype og digre tammer på basstrommene å ikke høyne selve tomophenget, men istede sette tammen i en sprø vinkel aka Lars Ulrich.

det anbefaler jeg ikke, bedre da å høyne hele settet (ikke glem stolen!) :p

6196758[/snapback]

Har det satt opp akkurat sånn ja. Legger ved noen bilder så du kan se det...

trommesettetbak6ye.jpg

trommesettetforan6br.jpg

trommesettetsiden4ah.jpg

Rettet ut tammene slightly etter de bildene der...

Lenke til kommentar

Ånei, seff, men det funker uansett om du har et hi-hat stativ med to bein, og King nothing, du har vel heller ikke to basstrommer? :p

EDIT: Evil_Nerd, hvis du bare har retta opp tammene "slightly" etter de bildene ville jeg tatt de ennå mer, for den vinkelen ser forferdelig ut :dontgetit:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Men viss du har et med to bein og to basstrommer så blir pedalen litt lenger bak enn basstrommepedalen, bedre å ta vekk beina og feste det fast... Viss du bruker dobbelpedal så er 2bens hihatstativ å anbefale.. Ikke det at jeg har det, men det er det som funker best :)

Lenke til kommentar

Har vel også en del å gjøre med at han liker å "interacte" med publikum, i Dream Theater så er han jo en av de som absolutt klarer det best, etter min mening da. Blir liksom ikke like "publikumsvennlig" når man blir gjemt bak et lass med store tammer osv. Men er vel i grunn bare en vanesak det. Så lenge det fungerer for han så er det vel fint :). I grunn samme poeng jeg bruker på teknikken hans, som også en del har en tendens til å kritisere... Så lenge det fungerer for han og bandet han spiller i/musikken... så er det vel ikke noe problem. :p

Lenke til kommentar

Og mike's nye sett, Siamese Monster og Albino Monster er mye lavere, der bruker han 22" basstrommer på den store siden og bare tre racks, noe som jeg liker bedre for den 4 racken blir bare gjemt vekk under riden uansett, bare se på bildet.

Jepp, ville helt klart foretrukket en sånn clamp, men hvis han hadde et hi-hat stativ med to ben og ikke fult med cash atm funker det flott også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...