Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
smuud sett :) er det bare jeg som liker å ha en gulv tam på hver min side?

6174822[/snapback]

Takker! Jeg vurderer å prøve sette opp mitt med en gulvtam på hver side, har i grunn aldri spilt med sånt oppsett før, men det virker å være en god ide å teste ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tester alltid produkt før jeg kjøper... Det gjør vel de fleste     :!:

6174843[/snapback]

Hehe, ja seff

:ermm:

Uansett, dritfett sett du har fått deg der! Likte finishen, synd med forskjellen mellom gulvtammen og resten av settet though :(

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar
btw, er det digge pedaler? har tenkt meg en tur til svergie å kjøpe noen pearl pedaler.

Utrolig fine de pedalene, dette er Eliminatorne med belt drive da, men det følger faktisk med kjeder som man kan bytte ut beltene med om man skulle foretrekke det! med litt skruing så er det gjort. Men foretrekker beltene jeg, litt mer "smooth" feel over de. Er egentlig litt vanskelig å si hvilke jeg liker best av Iron Cobra eller disse her, har jo 2 single IC'er også (powerglide). Begge har veldig god feel, så det var i grunn kun prisen som avgjorde i mitt tilfelle. Men det fine med Eliminatorne er jo at de er fulle av muligheterm, følger med 3 forskjellige cams man kan bytte ut for å få en annen feel, og disse kjedene. Med f.eks IC har du i grunn kun en pedal etter at du har valgt mellom de 3 modellene (selv om det er en god pedal selvfølgelig...). Altså flere valgmuligheter med Eliminator.

Uansett, dritfett sett du har fått deg der! Likte finishen, synd med forskjellen mellom gulvtammen og resten av settet though sad.gif

Takker, men har kanskje ikke så høye tanker selv egentlig med dette settet, det ser nå greit ut og låter helt ok. Men det er nok heller Starclassic settet som vil se mest "action" framover :). Kjipt med den gulvtammen ja, det trekker ned inntrykket en del...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Pleide å ha en gulvtom ved hi-haten når jeg hadde Ayotte setttet, men da hadde jeg nok trommer til å ha to på høyre side, nå når jeg ikke har så mange tommer prioriterer jeg to på høyre side først...er lettere å ta fills osv da, selvom du kan to noen fete med en på vær side og.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått kjøpt meg ett nytt trommesett! Valget havnet på Sonor 3003.

Grunnen til at jeg ikke kjøpte 3005, var fordi det var 3000 kr. dyrere enn 3003 settet(Jeg kjøpte på Sagevik) Hadde jeg gått for 05 settet, ville jeg måtte vente ei ukes tid før butikken fikk dem inn, for så å hente dem der, men hvis jeg hadde gått for 3003 settet, kunne jeg ta det med rett fra butikken, for de hadde den inne idag. Så jeg bestemte meg for å kjøpe 3003 settet.

Salgsmannen sa at forkjellen mellom 3003 og 3005 settene er minimal. Eneste han kunne tenke seg forkjellen er, er at 3005 settet er en ny verisjon av 3003 settet, eller noe sånt. Uansett så er begge 9 lags 100% Lønn.

Fargen på settet er rødt, noe som er kanjse litt kjipt, ettersom gamle settet mitt er rødt, det blir ikke så mye nytt på den fronten liksom, men det funker fett for det om, siden da kan jeg bruke den ekstra gulv tammen fra gamle settet på det nye. Det er av type Fusion 1, så en av gulvtammene henger på cymbalstanden, noe som jeg er litt skeptisk til, men jeg har fått det noen lunde bra til. Har litt problemer med å plassere 12" tammen i forhold til 10" og skarptrommen.

Har også litt problemer med skarptrommen..

Lyden derimot, er fantastisk bra! Er utrolig fornøyd med den! Basstrommen er helt syyk i forhold til min gamle. Det skylder nok at den nye er mte dypere(lengre?) en min gamle.

Spesifikasjoner(tatt fra hjemmesidene til Sonor):

Bass Drum 22" x 17 1/2"

Tom Tom 10" x 9"

Tom Tom 12" x 10"

Tom Tom 14" x 12"

(Gulv tam fra gamle settet mitt) 16"

Har lyst å adde en 8" til, men får ta det som det kommer...først må jeg nok finne et passende skinn til alle trommene

Uansett, jeg er fantastisk glad for at jeg kjøpte dem idag, selv om det var to ting som var litt dumt:

- Samme farge som før(noe som er både godt å vondt)

- Gulvtam henger på cymbalstativet

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt sett, men hvis jeg hadde vært deg, ville jeg nok venta og betalt litt ekstra for 3005, da kunne du kanskje fått den finishen du ville ha? Har gulvtom på hengestativ selv, det kan være greit i noen tilfeller, men er enig i at det er litt turn off.

Jeg er derimot 100% sikker på at 3003 ikke er 100% lønn, men har også noe basswood i seg.

Bilder :D

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått kjøpt meg ett nytt trommesett! Valget havnet på Sonor 3003.

Grunnen til at jeg ikke kjøpte 3005, var fordi det var 3000 kr. dyrere enn 3003 settet(Jeg kjøpte på Sagevik) Hadde jeg gått for 05 settet, ville jeg måtte vente ei ukes tid før butikken fikk dem inn, for så å hente dem der, men hvis jeg hadde gått for 3003 settet, kunne jeg ta det med rett fra butikken, for de hadde den inne idag. Så jeg bestemte meg for å kjøpe 3003 settet.

Salgsmannen sa at forkjellen mellom 3003 og 3005 settene er minimal. Eneste han kunne tenke seg forkjellen er, er at 3005 settet er en ny verisjon av 3003 settet, eller noe sånt. Uansett så er begge 9 lags 100% Lønn.

Fargen på settet er rødt, noe som er kanjse litt kjipt, ettersom gamle settet mitt er rødt, det blir ikke så mye nytt på den fronten liksom, men det funker fett for det om, siden da kan jeg bruke den ekstra gulv tammen fra gamle settet på det nye. Det er av type Fusion 1, så en av gulvtammene henger på cymbalstanden, noe som jeg er litt skeptisk til, men jeg har fått det noen lunde bra til. Har litt problemer med å plassere 12" tammen i forhold til 10" og skarptrommen.

Har også litt problemer med skarptrommen..

Lyden derimot, er fantastisk bra! Er utrolig fornøyd med den! Basstrommen er helt syyk i forhold til min gamle. Det skylder nok at den nye er mte dypere(lengre?) en min gamle.

Spesifikasjoner(tatt fra hjemmesidene til Sonor):

Bass Drum 22" x 17 1/2"

Tom Tom 10" x 9"

Tom Tom 12" x 10"

Tom Tom 14" x 12"

(Gulv tam fra gamle settet mitt) 16"

Har lyst å adde en 8" til, men får ta det som det kommer...først må jeg nok finne et passende skinn til alle trommene

Uansett, jeg er fantastisk glad for at jeg kjøpte dem idag, selv om det var to ting som var litt dumt:

- Samme farge som før(noe som er både godt å vondt)

- Gulvtam henger på cymbalstativet

6189800[/snapback]

Gratulerer! Jeg har også 14" tomtomen min hengene på cymbalstativet og tre mounted toms nå. Funker som bare det, bare pass på at du stiller cymbalstativ-benene langt nok ut så ikke hele greia velter over ende.

Var nødt til å flytte 14" ned fordi den var så og si umulig å stille på oppå basstrommene, den måtte liksom stå alt for mye vendt mot meg. Er det noen som har noen råd på akkurat det? For jeg vil egentlig ha 14" oppe, selv om det er ganske konfortabelt nå.

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg sliter med å treffe gulvtammene.. Et annent problem jeg sliter veldig med nå er at jeg bommer på midten av tammene hele tiden, jeg treffer rimmen hver gang jeg skal ta en roll på de. Er ganske fortvilet nå, det føles ut som all øvinga ikke tar meg noe sted. :(

Ikke for å høres sippete ut nå, hehe, men jeg bare blir så oppgitt over at jeg ikke får stilt settet sånn at det passer meg. Jeg kjenner ikke så mange flinke trommiser som kan komme og hjelpe meg heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...