DanielTL Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Er det forresten noen som vet om det er mulig å lakkere hardwaren på trommene? Har lyst på svart hardware, som Artstar settet til Lars Endret 18. mai 2006 av Evil_Nerd Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Er vel bare å lakke i vei det... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Ja, jeg lar det gå for 9 løk. Har så utrolig lyst på en MacBook Ellers har jeg et Pork Pie-sett: 26x18 12x6 16x16 Og et Premier-sett fra slutten av 50-tallet: 22x14 12x7 Jeg mangler foreløpig en golvtam til dette settet, men det kommer seg vel en dag 6125787[/snapback] Hvordan låter settet? Og hvor gammelt er deet? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Hvordan låter settet? Og hvor gammelt er deet? 6129942[/snapback] For å si det sånn: Det låter akkurat som ett Gretsch-sett skal. Hadde noen broadkastere fra 2002, og de låt akkurat like bra. Prøvde med RIMS på 12" tammen og det låt helt vanvittig! Jeg tror trommene er fra 1983. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Kult da Nerd Ville kanskje satt 14" ned på gulvet og lagt til en 08" menmen, det er meg Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Har tenkt på det ja, men jeg vil vente til jeg har råd til en 8"tom og heller ha setupen jeg bruker nå til da. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Jepp, er digg det, skikkelig svært kommer det til å bli Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Hvordan låter settet? Og hvor gammelt er deet? 6129942[/snapback] For å si det sånn: Det låter akkurat som ett Gretsch-sett skal. Hadde noen broadkastere fra 2002, og de låt akkurat like bra. Prøvde med RIMS på 12" tammen og det låt helt vanvittig! Jeg tror trommene er fra 1983. 6130002[/snapback] Hvordan skal et Gretsch sett låte da? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Hehe... Litt vanskelig å forklare sånne greier, men trommene har i alle fall en feit tone og pønsj, hvis det går ann å si det på det måten. Forholdsvis kort sustain i 16", noe som kommer av at beina har for mye kontakt med gulvet. Har ikke giddi å bytte bein, synes det var litt artig 12" låter utrolig bra med RIMS, og basstromma er jeg også meget godt fornøyd med, trøkker bra og låter knall på innspilling. Lenke til kommentar
si_men Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 yeah yeah...fikk solgt trommesettet mitt i går 6000spenn fikk jeg for det....er kanske fornøyd Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Håper alle dere som har trommesett husker på å legge ut bilder og specs av det i denne tråden. Så får vi noen flere sett der. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Diggbart sett det der, elsker den finishen 6126210[/snapback] Sier du alltid... Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Hei! Jeg er en av de mest hengivende Dream Theater fan'er som fins - (de er musikalske genier, mye av de de lager er flotte mesterverker!), og trommer er min lidenskap! Jeg har kun småspilt litt, vært hos en lærer osv. Men har aldri fått mulighet til å få trommer inn i hus pga. plassmangel og støy. Men nå har jeg det! Så da tenkte jeg meg å endelig gå til anskaffelse av et trommesett. Mike Portnoy er jo kongen, og stilen hans er helt rå. Jeg har lyst på et trommesett som er en mellomting mellom det vanlige simple trommesettet (hihat, skarptromme, basstromme, og noen klæsher ) og et avansert et til flere titalls tusen. Et trommesett der jeg får lekt meg litt mer a la Portnoy gjør . Men ikke for dyrt! Noen som vet hvor jeg kan få tak i sånt til en grei pris? Eventuelt om noen skjønner hva jeg leter etter Gjerne brukt :/ Tenkte på et budsjett rundt 6-7k Mvh. Magnus Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Vel, et nytt sett som er sånn som du snakker om, trur jeg det blir vanskelig å få tak i. Du kan jo kikke litt på V-serien til mapex, men jeg trur ikke det er cymbaler med i pakkene, og de er litt utenfor prisklassen din. Men, du kan jo alltids sjekke på finn.no og slike sider og se om du finner noe, man vet aldri hva som dukker opp Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 På et budsjett til 6-7k er det nok dessverre ikke mye du får. Trommer er en dyr hobby og dersom du vil "leke deg litt" kommer du nok ikke langt med de pengene. Kan jo fint få en standard 5 trommers sett med litt cymbaler for den summen, men ikke noe mer. Man får det man betaler for. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 21. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2006 Hvor mye er det snakk om ca da? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Ca hvor mye du må ut med for et "leke sett" tenker du på?? Endret 21. mai 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Her er noen ihvertfall: Helt nytt Pearl FX Forum med Sabian cymbaler Pent brukt Yamaha YD Series Mapex V7 med to basstrommer 9 trommers Tama sett Her har du noen i litt forkjellige prisklasser! Ellers kan du jo leite på: www.finn.no www.zett.no www.musikkweb.no/musikkprakis Lykke til videre i jakten på trommesett! Endret 21. mai 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 21. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2006 Mapex settet er 100% basswood om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 21. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2006 Tusen takk! Den nest siste der, Mapex settet til 10k virka greit. Er dette kurrant merke? Er 100% basswood bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå