Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg lar det gå for 9 løk. Har så utrolig lyst på en MacBook :)

Ellers har jeg et Pork Pie-sett:

26x18

12x6

16x16

Og et Premier-sett fra slutten av 50-tallet:

22x14

12x7

Jeg mangler foreløpig en golvtam til dette settet, men det kommer seg vel en dag

:)

6125787[/snapback]

Hvordan låter settet? Og hvor gammelt er deet?

Lenke til kommentar
Hvordan låter settet? Og hvor gammelt er deet?

6129942[/snapback]

For å si det sånn: Det låter akkurat som ett Gretsch-sett skal. Hadde noen broadkastere fra 2002, og de låt akkurat like bra. Prøvde med RIMS på 12" tammen og det låt helt vanvittig!

Jeg tror trommene er fra 1983.

6130002[/snapback]

Hvordan skal et Gretsch sett låte da? :p

Lenke til kommentar

Hehe...

Litt vanskelig å forklare sånne greier, men trommene har i alle fall en feit tone og pønsj, hvis det går ann å si det på det måten.

Forholdsvis kort sustain i 16", noe som kommer av at beina har for mye kontakt med gulvet. Har ikke giddi å bytte bein, synes det var litt artig :)

12" låter utrolig bra med RIMS, og basstromma er jeg også meget godt fornøyd med, trøkker bra og låter knall på innspilling.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en av de mest hengivende Dream Theater fan'er som fins - (de er musikalske genier, mye av de de lager er flotte mesterverker!), og trommer er min lidenskap! Jeg har kun småspilt litt, vært hos en lærer osv. Men har aldri fått mulighet til å få trommer inn i hus pga. plassmangel og støy. Men nå har jeg det! Så da tenkte jeg meg å endelig gå til anskaffelse av et trommesett.

Mike Portnoy er jo kongen, og stilen hans er helt rå. Jeg har lyst på et trommesett som er en mellomting mellom det vanlige simple trommesettet (hihat, skarptromme, basstromme, og noen klæsher :p) og et avansert et til flere titalls tusen. Et trommesett der jeg får lekt meg litt mer a la Portnoy gjør :). Men ikke for dyrt! Noen som vet hvor jeg kan få tak i sånt til en grei pris? Eventuelt om noen skjønner hva jeg leter etter Gjerne brukt :/ Tenkte på et budsjett rundt 6-7k :)

Mvh. Magnus

Lenke til kommentar

Vel, et nytt sett som er sånn som du snakker om, trur jeg det blir vanskelig å få tak i. Du kan jo kikke litt på V-serien til mapex, men jeg trur ikke det er cymbaler med i pakkene, og de er litt utenfor prisklassen din. Men, du kan jo alltids sjekke på finn.no og slike sider og se om du finner noe, man vet aldri hva som dukker opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er noen ihvertfall:

Helt nytt Pearl FX Forum med Sabian cymbaler

Pent brukt Yamaha YD Series

Mapex V7 med to basstrommer

9 trommers Tama sett

Her har du noen i litt forkjellige prisklasser! :)

Ellers kan du jo leite på:

www.finn.no

www.zett.no

www.musikkweb.no/musikkprakis

Lykke til videre i jakten på trommesett! :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...