Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg starta prøvde jeg egentlig å spille mest mulig sakte, ofte spilte jeg like rytmer med beina som jeg ville gjort med stikkene, for å få inn bedre koordinasjon. Så prøv med kontinuerlig dobbelbass, sakte i starten, øk på etterhvert til du ikke klarer mer og det blir kluss... Etter å ha gjortdet en stund pusher du grensa for hva du klarer mer og mer. Finn noen låter som ikke har så kjapp rytme, og prøv deg fram. Enkle triplets, eller bare kjappe "flammer" med dobbelbass er ting du kan prøve deg på. Metallica har en del enkle beats for dobbelbass-øving, i alle fall der jeg startet. Ikke så mye av det eldste materialet da, mest fra Black album osv.

Lenke til kommentar

TomBourine heter det, her er det som det står om den på pearl's hjemmeside:

This may look like a normal 10” headed tambourine, but it is far from it. First off, it is Drumkey Tunable, so you do not have to use those screwdriver type tuners that are always falling off. Next, it comes with Pearl’s Exclusive Quick Draw mount, which makes it convert from mountable to handheld in seconds. Accessorize your percussion kit, or add it next to one of you tom-toms on your drumset. Our 10” head can easily take the abuse of sticks or brushes, and offers a unique “tom” sound with a hint of jingles for a unique effect.

Bilde:

vTomBourine.jpg

Har satt på et coated ambassador og tighta det skikkelig, låter dritfett :D

Lenke til kommentar

Har hatt cymbalene i ca. en uke nå, og jeg har også skiftet litt på oppsettet på settet, det ser myye bedre ut nå enn før!

Evil_Nerd: er det Soor 3005 sett? Har tenkt å skaffe meg et sånt selv... Glemte å ringe til Sagevik på mandag får å høre prisen på settet hvis de skulle bestille det, men får gjøre det en annen dag...har så mye å gjøre nå for tiden...

Lenke til kommentar
Har hatt cymbalene i ca. en uke nå, og jeg har også skiftet litt på oppsettet på settet, det ser myye bedre ut nå enn før!

Evil_Nerd: er det Soor 3005 sett? Har tenkt å skaffe meg et sånt selv... Glemte å ringe til Sagevik på mandag får å høre prisen på settet hvis de skulle bestille det, men får gjøre det en annen dag...har så mye å gjøre nå for tiden...

6124568[/snapback]

Skaff bilder :D

Det var et Force 3005 ja, hva slags specs er det Evil_Nerd?

Lenke til kommentar

Ok, her er specsa på settet :

18x22 Basstrommer

10" tomtom

12" tomtom

13" tomtom

14" tomtom

16" tomtom

Cymbaler:

14" Meinl Classic Hi-hat

15" Meinl Classic Crash

10" Paiste Splash

16" Meinl Classic Crash

21 eller 20(husker ikke helt)" Meinl Classic Ride

Har fått settet i hus nå, måtte låne noen drittcymbaler, fordi de hadde bare fått inn Hi-hat'en jeg hadde bestilt, og en 18" Meinl Classic crash. Hi haten og crashen høres sinnssykt bra ut, men resten var jo bare sånna billiggreier, så de hørtes ganske crappy ut..

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...