Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Konfirmasjon i dag ! :D Gleder meg vilt... Uansett, her er en solo av Mike Portnoy jeg tenkte jeg kunne dele med dere andre her... Enjoy!

solo

6050125[/snapback]

 

Er faktisk det eneste jeg ikke liker med Mike, soloene hans, men dette er en av de bedre jeg har sett :)

Dårligste er den fra Budokan, beste er vel den på den clinicen i Texas, fra Luqid Dream Theater dvd'en hans.

Lenke til kommentar
Konfirmasjon i dag ! :D Gleder meg vilt... Uansett, her er en solo av Mike Portnoy jeg tenkte jeg kunne dele med dere andre her... Enjoy!

solo

6050125[/snapback]

 

Er faktisk det eneste jeg ikke liker med Mike, soloene hans, men dette er en av de bedre jeg har sett :)

Dårligste er den fra Budokan, beste er vel den på den clinicen i Texas, fra Luqid Dream Theater dvd'en hans.

6050562[/snapback]

 

Helt enig.. Likte slutten hans på Budokan da..

Lenke til kommentar
Ja, når han begynte på sangen igjen? :p

6050813[/snapback]

 

Forsåvidt, Når han sier give it up for mr portnoy eller noe sånt - også spiller han den grooven noen takter tror jeg før gitar kommer inn.. Er ikke 100% sikker, liten stund siden jeg har sett nå :)

6051275[/snapback]

 

Jepp det er den :)

 

Noen som har fått sine Meinl cymbaler eller Sonor trommer eller? Marius? :p

Og var det ikke en kar som hadde konf i dag? Hvor mye penger ble det å bruke opp? :tease:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Fortsatt ikke fått noe utstyr :(. Sikkert bare litt forsinka i tollen eller noe, ganske så sikker på at det dukker opp neste uke en gang. Gjør det ikke det så skal jeg begynne å bekymre meg... Men ordner seg nok. Ting tar tid :p. Poster bilder når jeg har det!

 

Btw, så kjøper jeg den 8" Paiste 2oo2 Bell'en av Shonah, blir en fin addition til cymbal-lista mi. Mye nytt utstyr framover :). Moro.

Lenke til kommentar

Etter den superlange trommeoutroen til Finally Free på Scenes from New York-DVD'n var Mike så sliten at han kasta opp backstage før neste sett. Det sier jo sitt. Slutten på den låten er helt fantastisk i den versjonen, og det er jo siste låten i Scenes from a Memory-settet, på siste konserten på turneen, så han tar seg 200% ut. Han spiller liksom helt i transe, armene og beina går bare i hundre av seg selv og ALT høres riktig ut.

Det eneste som irriterer meg på den DVD'n er alle de pokkers syke videoeffektene med masse psykedeliske farger og mønstre som beveger seg og bildet deles i 3-4 deler plutselig.

 

Trommesoloen til Neal Peart på Rush in Rio er også helt overlegen. Det er ikke bare en trommesolo bare for soloen sin del, den er delt inn i forskjellige musikkstiler. Han spiller jazz, progrock, storband og flere andre stiler, adskilt av en syntheffekt trigga via ei el-tromme via MIDI. Så snurrer han rundt på stolen og dundrer løs på trommesett nr 2, så tilbake til nr.1 igjen osv. Og mannen ser ikke svett ut engang.

Sangen heter "La Baterista" og er fra en veldig tidlig plate. Han forandrer den helt på hver turne.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Får den for 400 + frakt/porto....

6062695[/snapback]

 

 

 

Da var den sendt. Legger vel de andre ut på Finn.no etter hvert. Men PM til meg viss noen er innterresert. Finner de litt lengre baki tråden her. Lover bra deal til dere unge lovende.

 

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Etter den superlange trommeoutroen til Finally Free på Scenes from New York-DVD'n var Mike så sliten at han kasta opp backstage før neste sett. Det sier jo sitt. Slutten på den låten er helt fantastisk i den versjonen, og det er jo siste låten i Scenes from a Memory-settet, på siste konserten på turneen, så han tar seg 200% ut. Han spiller liksom helt i transe, armene og beina går bare i hundre av seg selv og ALT høres riktig ut.

Det eneste som irriterer meg på den DVD'n er alle de pokkers syke videoeffektene med masse psykedeliske farger og mønstre som beveger seg og bildet deles i 3-4 deler plutselig.

 

Trommesoloen til Neal Peart på Rush in Rio er også helt overlegen. Det er ikke bare en trommesolo bare for soloen sin del, den er delt inn i forskjellige musikkstiler. Han spiller jazz, progrock, storband og flere andre stiler, adskilt av en syntheffekt trigga via ei el-tromme via MIDI. Så snurrer han rundt på stolen og dundrer løs på trommesett nr 2, så tilbake til nr.1 igjen osv. Og mannen ser ikke svett ut engang.

Sangen heter "La Baterista" og er fra en veldig tidlig plate. Han forandrer den helt på hver turne.

6062777[/snapback]

 

Den dvd'en er bra, digger "Purple Monster", men effektene er litt plagsomme ja, er Mike selv som har produsert dvd'en.

Lenke til kommentar

Fikk 23k til konfen!

Gikk til den musikksjappa i byen her og bestilte... *trommevirvel* Sonor Force 3005, 5 tommer, to basstrommer, 2 crasher og en raid og hi hat. Husker ikke helt specsa her og nå, er litt for spent til å huske sånt.. Men jeg skal poste det sammen med bildene jeg poster når jeg får det.

Cymbalvalget falt på Meinl Classic, hadde ikke råd til Amun når jeg hadde bestilt settet.

 

Leketøyet kostet tilsammen 29k, får det for 23k når jeg leverer inn det gamle settet mitt :D

 

Skal selge gitaren også, så jeg tok 1500 kr og gikk og kjøpte de vic firth høreklokkene ( thomann link )

og AJFA og Kill 'Em All :D

 

Sorry for en tilsynelatende rotete post, men jeg er for spent til å skrive normalt nå :D :!:

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...