Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel: noen av mine favoritter (ikke mob meg nå)

 

Chad Smith - Han har så bra "feeling" når han spiller

Lars Ulrich - Ikke no spesielt god, men han har fete trommesett og fet personlighet :p

Han stonegard karen, vet ikke hva han heter. Men han er en flink metal-trommis hvertfall.

Og han i SOAD(husker ikke han heller)

 

EDIT: ikke at noen av disse er noe eksepsjonelt gode (med unntak av soad karen da) men det er de jeg hører på til vanlig ;)

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Har ikke fått inntrykk av at soad-trommissen er "eksepsjonelt god" egentlig. Han spiller svært bra selvfølgelig, men liksom ikke blant verdens beste. Liker lyden i trommingen hans veldig godt, men det er liksom ikke "oppe med stjernene".

Forsåvidt må noe av det feteste jeg har hørt være en eller annen trommis som spilte sammen med mike stern her i byen for to år siden. Han var helt vill! Heller ikke blant verdens beste, men opplevelsen av trommingen hans ble litt forsterket av at jeg snakket med ham før og etter konserten, at jeg hjalp til med å sette på slagverket hans og at jeg satt 5-10 meter unna på konserten :p Men mannen var som sagt SVÆRT dyktig.

 

Sweet Amber: Tydeligvis ikke. Jeg vet at den ser stygg ut, men ikke no annet :p

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Favoritt trommiser :

Mike Portnoy (Liker ikke soloene hans, men spiller fett sammen med DT)

Neil Peart

Dennis Chamber

Dave Weckl

Ulven... :p En lokal trommis

og meg selv selfølgelig :p

 

Ang Phil Collins, jeg har ikke hørt han spille jeg egentlig, vet han spiller left-handed kit.. Er han dugandes? :p

Lenke til kommentar
Hørte en del på Genesis før...

Phil Collins som trommis synes jeg ikke det var no spesielt med akkurat, men når han sang :love:

Personlig mener jeg Phil Collins som vokalist kan gå og brenne. Ta seg ei kringle. Hoppe i havet og alt slikt.

 

I alle fall som en etterfølger av den store Peter Gabriel.

Lenke til kommentar

Herregud da, Phil Collins eier jo trommene sine! Gule Gretsch-trommer som var konfigurert for jazz passet meget fint til Genesis.

Dessuten var faktisk Phil Collins meget god teknisk. Det er faktisk der han var sterkest tidlig på 70-tallet. Hør "The Cinema Show" dere om dere ikke tror meg. Prøv å spille akkurat det samme. Da er dere god. Eller kanskje enda verre "Riding The Scree".

Såsi umulig egentlig om man ikke finner flyten og grooven og slutter å tenke på hva man faktisk spiller for da rakner det. Ihvertfall for meg! (kan begge låtene til minste detalj om noen lurer :p )

 

Edit: The Cinema show kan virke litt kjedelig til å begynne med, men husk at dette er progressiv rock! Man skal ikke vite hva som kommer, det er det det betyr å være progressiv. Men etterhvert så skifter låta helt vending og blir en orgie av trommer og instrumenter! Deilige synther og nydelige bassganger! :love:

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

vel...får prøve å få liv her igjen da, håper virkelig noen kan hjelpe meg her.

Jeg skal kjøpe helt nytt sett med frontskinn nå. Har allerede bestemt meg for Emperor X på skarpen, men jeg trenger forslag til tammene.

 

Jeg har nå Remo ambasador på undersiden, og Klare Emperor på oversiden. men emperorene begyner å bli så slitte og utbrukte at det er på tide å kjøpe nye.

 

Så..jeg har kommet fram til tre typer jeg vil prøve mellom, det er: Nye empor'er. Pinstripe, eller coated av en eller annen type (ambasador?)

 

Settet på skolen har pinstripe, og jeg hører egentlig ikke så veldig mye forskjell mellom de og emperor.

Men en venn av meg har coated, og jeg likte egentlig ikke lyden av de..fikk følelsen av de var mye mer dempet på en måte, men folk sier jo hele tiden at coated har en varm og dyp tone uten noen overtoner. og det er jo egentlig det jeg vil ha. Men nå skal det sies at vennen min ikke er verdens flinkeste til å stemme trommer :p

 

Det haddde vært fint om dere kunne komme med noen tips om hvorfor og hvorfor ikke :)

 

På basstromma har jeg allerede bestemt meg for PowerStroke 3, men hvis noen har noe å si der så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

Jeg har coated, og liker ikke lyden av dem :p Jeg digger lyden av en kompis av meg sitt sett med pin stripe-skinn, men jeg har ikke hørt noe særlig av emperor-skinnn. Jeg vil anbefale pin stripe, siden det er det jeg har best erfaring med. Det viktigste er vel strengt tatt stemmingen, er du virkelig flink å stemme kan du få en plastbøtte til å høres bra ut.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Når det gjelder tammer så er jeg helt for den gamle stilen jeg. Som på 60-tallet der det kun var coated uten noe klang som helst. Jeg liker ikke det derre 80-looken på trommene. Høres altfor teit ut og rocker ikke like mye synes jeg ikke. Ihvertfall sammen med spillestilen min.

 

Men skinn til tammer er noe enhver må vurdere selv. Gå ned på en forretning og prøv og ditten og datten. Si gjerne til folka at du har Emperor X på skarpen så finner de sikkert ut noe utifra det. Men aller helst må jo du finne ut hvilken balanse du vil ha sammen med den skarptromme-lyden.

Om du velger helt feil tam-skinn til den skarpen så kan det høres ganske så ukomplett ut. Igjen, alt handler om balanse innen trommer. Absolutt alt!

Lenke til kommentar

Problemet er vel helst at man sjelden får testa ut skinn i butikker. Utstillingsettene har ofte de som følger standard med trommene på (Pearl Protone/Tama skinn osv) og er i tillegg ofte stemt veldig dårlig. Eneste løsning da er i grunn å eksperimentere litt på egen hånd, prøve å bestemme seg for åssen lyd man liker best og høre på andres erfaringer osv... Som en gylden regel anbefaler jeg 2 lags skinn på slagsiden på tammer (spesielt på litt "billigere" type sett, da 2 lags skinn ofte kutter ned på endel uønska overtoner) og 1 lags skinn på undersiden. Har selv brukt mest Evans G2 clear/coated skinn, men har også prøvd Remo Pinstripe på Rockstar øvings-settet mitt, med bra utfall. Emperor har jeg ikke prøvd men kan i alle fall anbefale både Pinstripe og Evans G2 (coated synes jeg gjør seg best på "billigere" type sett, demper flere overtoner).

 

Emperor X prøvde jeg på en Pearl Sensitone Brass skarptromme, med veldig dårlig resultat. Synes tromma ble altfor u-responsiv med to-lags skinn. Foretrekker heller lignende Evans Power Center Reverse Dot eller Remo Ambassador, litt mer ringing i skarpa, men mye bedre lyd (synes jeg da).. Men antar Emperor X er et godt valg for de som slår veldig hardt og trenger skinn som holder en stund. Powerstroke 3 bass-skinn er veldig bra, anbefales :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...