SirAnderz Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Audun, fikk du noen noter når du skulle spille bossanova, shuffle og 6/8? 6022013[/snapback] bump Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Åja, den glemte jeg Nop, fikk ikke det, men etter vi vcr ferdig på settet ble jeg gitt et ark med noter jeg skulle spille på skarpen Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Konserten jeg spilte med bandet på Punkrockfestivalen tror jeg ble ganske fet. Endte med spontan gitarknusing (By the way så var gitaren gammel :!: ) Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Velta du trommene og spilte med huet og sånn og eller? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kult.. Er skikkelig i tvil her nå, trenger litt hjelp kanskje.. Har følgende cymbaler nå-> Zildjian: K/Z hihat 13" A custom crash 17" K ride 20" Sabian: HHX Evolution Splash 12" Vurderer skikkelig å prøve å selge de og kjøpe meg noen Meinls.. Liker egentlig Alle Ziljianene veldig godt, men kunne tenkt meg en litt mørkere 17" også.. Eksplosiv på en måte, hehe... Any tips? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Hehe, I like your thinking, Anders . Er vel bare å prøve å legge de ut for salg, se hvor mye du får for de. Gjorde det samme med mine Paiste Signatures for litt siden, men siden jeg ikke fikk noe respons, så drøya jeg det såpass lenge at jeg i grunn ikke tenker stort mer på det . Liker de godt også så... Er ikke sikkert jeg bytter inn allikevel. Anyway, var i studio i dag . Det var ganske kult, men ble en del venting, og ble rimelig lei etterhvert... Var snakk om en låt som skulle spilles inn, og folka der ville ha opptak(ene) så perfekt som mulig (de hadde så godt som lagd hele trommetracket på forhånd, hadde ikke stor frihet til å gjøre mine egne ting), og da ble det veldig slitsomt i lengden... Kan jo legge til at jeg sto opp kl. 7 i dag og satt i innfartskø 2 timer inn til Oslo, ble ganske forsinka med andre ord... Sliiiten nå.... . Men moro lell . De skulle mikse ferdig sangen på fredag, regner med jeg har opptaket da. Oh, utstyret de hadde der (som jeg brukte) var et 4 trommers Pearl EXR i Strata Black finish, DW5000 enkelpedal... Brukte mine egne cymbaler, 14" Sig. Heavy Hats, 16" Sig. Full Crash, 20" Sig. Power Ride. Endret 2. mai 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Noen som vet hvilke trommemoduler man kan bytte lyder på selv? Tenker mest på Roland sine, men andre merker er også aktuelt. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har dere noen gode teknikker før å bli bedre teknisk? Jeg bruker når jeg ikke gjør noe å bare sitte å vippe med stikken mellom fingrene. Høres kanskje dumt ut men det har hjulpet meg til å bli myyyye raskere. Nå høres det nesten ut som en virvel når jeg slår singel slag. (Nesten) Jeg sliter kanskje litt med venstrehånda. Blir fort sliten i den... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hehe, I like your thinking, Anders . Er vel bare å prøve å legge de ut for salg, se hvor mye du får for de. Gjorde det samme med mine Paiste Signatures for litt siden, men siden jeg ikke fikk noe respons, så drøya jeg det såpass lenge at jeg i grunn ikke tenker stort mer på det . Liker de godt også så... Er ikke sikkert jeg bytter inn allikevel. Anyway, var i studio i dag . Det var ganske kult, men ble en del venting, og ble rimelig lei etterhvert... Var snakk om en låt som skulle spilles inn, og folka der ville ha opptak(ene) så perfekt som mulig (de hadde så godt som lagd hele trommetracket på forhånd, hadde ikke stor frihet til å gjøre mine egne ting), og da ble det veldig slitsomt i lengden... Kan jo legge til at jeg sto opp kl. 7 i dag og satt i innfartskø 2 timer inn til Oslo, ble ganske forsinka med andre ord... Sliiiten nå.... . Men moro lell . De skulle mikse ferdig sangen på fredag, regner med jeg har opptaket da. Oh, utstyret de hadde der (som jeg brukte) var et 4 trommers Pearl EXR i Strata Black finish, DW5000 enkelpedal... Brukte mine egne cymbaler, 14" Sig. Heavy Hats, 16" Sig. Full Crash, 20" Sig. Power Crash. 6030506[/snapback] Kult! Skal ta og legge ut en ny annonse på finn tenker jeg, legge ut alt trommestæsjet.. Folk kommer vel til å tro at jeg slutter, haha..! Men hvilke Meinl cymbaler tror du kan gi meg noe av det jeg skrev der oppe, mørk og eksplosiv? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Ville kanskje sett på Byzance Dark, skal være veldig god crash/serie generelt. Låter mørkt og er forholdvis eksplosiv. Andre muligheter er kanskje Byzance Thin/Medium Thin, eller faktisk også Amun Powerful. Min er i allefall ganske mørk i 18" versjon, og eksplosiv er den definitivt... Endret 2. mai 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Min 18" medium crash er faktisk mørk og eksplosiv nok for meg, tror at heavy utgaven blir altfor heavy Men Byzance Dark, som Marius sa, og du burde sjekke ut SoundCaster, og de nye MB20 og MB10. Mb20 er kanskje litt i det tyngste laget, er mest beregnet på skikkelig heavy metal. Men MB10 og Soundcaster (custom) og Byzance er verdt å sjekke ut! (Og Amun da ) Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Uavengig om du skal spille metall eller jazz, er mitt tips å kjøpe cymbaler som er store og tynne. Disse har mye lettere for å låte fint i alle sammenhenger, og dersom du vil ha litt volum i anslaget ditt, trenger du ikke å slå av deg armen for det. Tjukke cymbaler har utrolig lett for å låte "gongete", med mindre du har slagarm som Arnold Schwarzenegger, og da blir det fort vanskelig å spille noe som innebærer dynamikk. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Skal ha 17, og ser på tynne ja.. Altså crashene vi snakker om nå.. Men har også litt lystp på UFIP.. Noen som vet hvor man kan kjøpe det? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Properc skal ha dette hvis du titter rundt på sidene. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Properc skal ha dette hvis du titter rundt på sidene. 6033481[/snapback] Masse bra UFIP snæcks der Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Har faktisk aldri testa noe av de mer ukjente merkene, som UFIP, Bosphorus og Istanbul, men trommelæreren min har en Istanbul 19" Crash/ride, men det er så mye demping på den at det er umulig å høre den ekte lyden. Noen som har testa de merkene eller? Hvordan er de i forhold til pris etc? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Alltid hatt lyst til å prøve Wuhan-kræsjer. Kinacymbalene er jo helt konge, så kanskje kræsjene er også? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ufip tror jeg er bra, og har en Istanbul crash på jobben som er helt saaiko fin.. Og meget fin pris også.. Tror de funker ganske bra jeg Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Anders, holder på å rippe nå, sender de vel i morra eller fredagen Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Anders, holder på å rippe nå, sender de vel i morra eller fredagen 6034234[/snapback] Konge Mikal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå