Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

høres fett ut figure_02 kanskje du kan prøve på noe i erotomania, den er litt kul, så kan du også lure in noen 16-32 deler med skarp/hihat som i metropolise p1/home.

 

btw, noen som vet om noen bra øre propper? jeg har sånn gratis greier en kompis av meg ga til meg. han jobber på spektrum så han fikse mange til meg. uans, jeg hører nesten ikke crash`n osv, blir bare sånn støy overalt. uten propper funker det, men det er jævla høyt vi spiller da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gjør du den dagen du skal spille et sted som har en heller dårlig pa, og en lydmann som er helt bak mål? Da er triggeren god å ha...Like bra lyd hver gang.

6004263[/snapback]

 

Dersom man spiller igjennom et halvrøti PA-anlegg, er naturligvis dette en fordel i visse stilarter. Men jeg prater først og fremst om studiobruk, og da har faktisk ikke trigga trommer så veldig mye å stille opp mot akkustiske trommer som er mikket opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Dersom man spiller igjennom et halvrøti PA-anlegg, er naturligvis dette en fordel i visse stilarter. Men jeg prater først og fremst om studiobruk, og da har faktisk ikke trigga trommer så veldig mye å stille opp mot akkustiske trommer som er mikket opp skikkelig.

6005183[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i. Trommer som er skikkelig stemt vil nok alltid låte bedre enn trigger, men det er ikke alltid like lett å få til. 70/30 med akustisk og trigger er vel ganske greit. da får man den akustiske lyden med puchen fra triggeren.

:)

Lenke til kommentar
Da var prøven vel overstått! :)

Trommelæreren kjenner pappa godt, og han ringte litt seinere og sa at det var full pott på spillefronten! :D

Får håpe teorien også gikk bra da :/

6004814[/snapback]

 

Hva endte det med at du spilte a? Og har du en nettside til et band du spiller i elns?

6005613[/snapback]

 

Spiller ikke i noe band atm, men håper å få satt igang noe hvis jeg kommer inn på musikk linja :)

Spilte først noe greier selv, med litt forskjellig, ghost notes grooves, litt dobbelbass og en solo. Så ba dem meg spille bossa og shuffle og 6/8. Jeg klarte alle med glans :p

Lenke til kommentar

Nop, spiller ikke i korps hvis det var det du mente :p

Spiller masse forskjellig egentlig, kommer jo ann på hva slags folk jeg møter, men håper mest på å starte et prog rock/metal band i Dream Theater/Rush/Pantera stil, med en masse andre influenser liksom.

 

Liker stort sett å spille alt, så lenge det er litt interessant og det ikke blir for ensformig.

Lenke til kommentar

Du må, etter å ha fått alt i handekurven, gange summen med 0,16 for å ta vek den tyske momsen, så xpørs det på frakta, men en shellpack skulle vel være ca 120 euro.

Så plusser du frakta med summen du fikk når du ganga med 0,16.

Så ganger du alt med 1,24 tror jeg, den norske tollen. Så har du prisen du må betale i alt.

 

Men send en mail til dem og spør etter hvor mye frakt vil koste for "det og det". Marius kan sikkert rette meg hvis jeg sa noe feil, er han som lærte meg dette :p

Lenke til kommentar

Er bedre å gange utstyret du er ute etter med 0,84, for da får du direkte tatt bort den 16% tyske momsen, og ser hvor mye ting koster uten moms. En shell pack pleier å koste rundt 100 euro i frakt, har kostet 120 euro de gangene jeg har kjøpt sett derfra, men da har jeg som regel lagt til litt ekstra stuff også. Uansett er det bare å spørre de på mail hvor mye det vil bli i frakt (må ta med hva du skal ha da, hvis ikke kan de ikke beregne.... har med vekt/antall esker å gjøre). Etter å ha fått sum u/tysk moms + frakt, ganger du alt med 1,25 (er ikke den norske momsen 25% nå? sånn ca. hvertfall), så finner du ut hvor mye du må totalt betale inkl. norsk moms... Du får krav om norsk moms i eget brev seinere, når utstyret har kommet til landet. Forøvrg spiller det ingen rolle hvor du bor hen i Norge, fraktprisen blir det samme så lenge det er til Norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...