Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Btw, åssen fungerer en trigger?

5993854[/snapback]

En trigger er en sensor som føler når du slår på en tromme. Denne føleren sender signal til en trommemodul som inneholder midi lyder. På den måten er du garantert den samme lyden hver gang, og trommene dine trenger ikke være stemt. Siden dette er midi lyder, vil det låte like fett hver gang. Minuset er at det er en del jobb for å få triggeren til å reagere ved riktig styrke på slaget, samt å få til annslagsfølsomheten ordentlig. :)

<3 Trigger. :love:

5994988[/snapback]

Og dette går da gjennom en forsterker? Skjønte ikke helt åssen lyden kom ut.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Btw, åssen fungerer en trigger?

5993854[/snapback]

En trigger er en sensor som føler når du slår på en tromme. Denne føleren sender signal til en trommemodul som inneholder midi lyder. På den måten er du garantert den samme lyden hver gang, og trommene dine trenger ikke være stemt. Siden dette er midi lyder, vil det låte like fett hver gang. Minuset er at det er en del jobb for å få triggeren til å reagere ved riktig styrke på slaget, samt å få til annslagsfølsomheten ordentlig. :)

<3 Trigger. :love:

5994988[/snapback]

Og dette går da gjennom en forsterker? Skjønte ikke helt åssen lyden kom ut.. :hmm:

5997267[/snapback]

Du kopler modulen til et PA anlegg. Slik kommer lyden ut. :) Boksen bare inneholder lyder.

Lenke til kommentar
sett den før :) menne han skulle ha noe han skulle spille på noe opptaksprøve e elsn. ikke alle som synes det er så imponerende å spille 300bmp på bassn.

5998118[/snapback]

Hehe, sant det :p

Har bestemt meg for hva jeg skal spille, holder på å øve nå, tenker å starte med en slags solo i "Honor Thy Father" stil bare litt lenger, så går jeg over til å spille en masse forskjellige type grooves med helt enkle overganger, deriblandt en latino groove, en dobbelbass triplet groove annenhver gang med en "vanlig" dobbelbass groove, en jungle groove (på tommene) så grooven fra "Endless Sacrifice" og ghost grooven fra "Spiders". Så er jeg usikker på slutten, men tar kanskje åpninga til Paradigm Shift" der...

Det jeg er mest "redd" for da kan man si, er hva slags utstyr jeg får og hvordan det er satt opp. Men har satt opp CX settet mitt som et standard 5 pc med ride, crash og hi-hat, som det mest sannsylig er de har.

Tar med min elksede Iron Cobra seff :love:

Lenke til kommentar

Skal vi se. Jeg har ingen idéer om noen band akkurat nå, men om du sjekker Evolution Denied så er det et metal-band hvor alle trommene er programmerte med DFH. DFH-lyder går det jo også ann å bruke i enkelte trommemoduler. Evolution Denied er et av band-prosjektene til en kompis av meg, så jeg har vært en del i studio og kommet med tanker og meninger rundt låtene.

EDIT: Det skal forsåvidt sies at flere band enn du tror bruker triggere.

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar

Det kan godt hende, men når jeg ikke hører det går det greit, da er det vellykket. Jeg vil påstå at den trommelyden ikke var noe pen, på blastingen var det heller forferdelig. men det største problemet er den forferdelige basstrommelyden man får av trigging, kjempe ekkel lyd.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Nja, hvis noen nevner et band som bruker trigging så kan jeg avgjøre det engang for alle, helst innenfor metal sjangeren.

6000722[/snapback]

Hør på Masterplan - Aeronautics

Det må være en av de beste trommelydene jeg har hørt, og det er trigget. Mye trigging og bittelitt akustisk mikking.

Lenke til kommentar
Det kan godt hende, men når jeg ikke hører det går det greit, da er det vellykket. Jeg vil påstå at den trommelyden ikke var noe pen, på blastingen var det heller forferdelig. men det største problemet er den forferdelige basstrommelyden man får av trigging, kjempe ekkel lyd.

6000806[/snapback]

Som sagt har du tydeligvis vært altfor lite borti trigging. Med de mest avanserte modulene kan man bytte ut lyder. Man kan f.eks laste ned Simon Phillips sine lyder og bruke de. Du kan ikke komme å si at det låter dårlig?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lære seg å stemme trommer, samt litt om oppmikking? Da kan man heller skape trommelyden sin ut i fra det.

6002379[/snapback]

Hvorfor kan ikke alle bare ta lærdom fra verdens beste trommestemmer? (Ja, jeg tør si han er det) Dave Weckl altså..

Han equalizer ikke trommene sine, mener jeg å tro, og alt man hører på hans album av hans trommer er direkte opptak. Det høres nydelig ut

6000806[/snapback]

Jaja. Hva syns dere som ikke er bastant imot trigging og elektroniske lyder om Evolution Denied da?

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Trommemoduler med DFH = :love:

Ellers har Roland noen moduler som hører til V-drums som låter helt fantastisk

6000691[/snapback]

Ser ut som du har vært bort i V-drums...Kunne du hjelpe meg litt her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5978354

Hvor stor er forskjellen mellom TD-6KV og TD-6KW (ny - 2006) Hvis ikke jeg tar feil så er modulen det samme eller muligens flere lyder? men det er en ny hi-hat og skarp. Er det for bedre feeling bare?

Lenke til kommentar
Trommemoduler med DFH = :love:

Ellers har Roland noen moduler som hører til V-drums som låter helt fantastisk

6000691[/snapback]

Ser ut som du har vært bort i V-drums...Kunne du hjelpe meg litt her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5978354

Hvor stor er forskjellen mellom TD-6KV og TD-6KW (ny - 2006) Hvis ikke jeg tar feil så er modulen det samme eller muligens flere lyder? men det er en ny hi-hat og skarp. Er det for bedre feeling bare?

6002626[/snapback]

Den store forskjellen mellom de to er vel at TD-6KW er nyere og at den har PDX-8 skarptromme og CY-5 hi-hat motfor TD-6KV sin litt mindre følsomme skarptromme og FD-8 hi-hat.

Det betyr jo stort sett at TD-6KW har litt bedre følelse på hi-hat og skarptromma plukker opp svake slag litt bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...