Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Btw, åssen fungerer en trigger?

5993854[/snapback]

 

En trigger er en sensor som føler når du slår på en tromme. Denne føleren sender signal til en trommemodul som inneholder midi lyder. På den måten er du garantert den samme lyden hver gang, og trommene dine trenger ikke være stemt. Siden dette er midi lyder, vil det låte like fett hver gang. Minuset er at det er en del jobb for å få triggeren til å reagere ved riktig styrke på slaget, samt å få til annslagsfølsomheten ordentlig. :)

 

<3 Trigger. :love:

Lenke til kommentar

Tror du kanskje misforsto hva jeg mente nå. Jeg tenker på de som bruker trigger live for å få det til å høres ut som om de tramper mye fortere enn de gjør, for ikke å slite seg ut.

 

Ellers tror jeg også at Hellhammer fra Mayhem har bidratt til at mange ikke liker trigger. Han kan virkelig ikke det han driver med

Lenke til kommentar

Tror ikke at det er mange som bruker trigger for å spille fortere en de klarer. Det skal mye til for å få dette til å funke skikkelig. Og hva hvis det blir merket? Da er nok ryktet ødelagt for all tid.

 

Helt enig ang Hellhammer. Det låter som synth trommer. Utrolig dårlig lyd. Skjønner ikke at han finner på noe bedre.

Lenke til kommentar
Ellers tror jeg også at Hellhammer fra Mayhem har bidratt til at mange ikke liker trigger. Han kan virkelig ikke det han driver med

5995997[/snapback]

 

Kanskje greit å vite hva man prater om selv, før man dømmer andre. Hellhammer bruker de lydene han gjør fordi han vil ha noe som er helt "på kanten".

 

Om det er fett eller ikke kan selvfølgelig diskuteres, men å si at karen ikke veit hva han driver med fordi han har trommelyd du ikke liker, er latterlig.

 

PS:

 

Jeg synes trommene hans låter hjelkjørt kuræv selv, bare så det er sagt.

 

:)

Lenke til kommentar
Ellers tror jeg også at Hellhammer fra Mayhem har bidratt til at mange ikke liker trigger. Han kan virkelig ikke det han driver med

5995997[/snapback]

 

Kanskje greit å vite hva man prater om selv, før man dømmer andre. Hellhammer bruker de lydene han gjør fordi han vil ha noe som er helt "på kanten".

 

Om det er fett eller ikke kan selvfølgelig diskuteres, men å si at karen ikke veit hva han driver med fordi han har trommelyd du ikke liker, er latterlig.

 

PS:

 

Jeg synes trommene hans låter hjelkjørt kuræv selv, bare så det er sagt.

 

:)

5996236[/snapback]

Jeg føler meg selvsikker nok som musikksynser til å kunne mene akkurat det jeg selv vil om ting. Jeg mener fortsatt det at når man får noe til å låte så forferdelig staccato med triggere er det ikke håp for å kunne kalle mannen noe annet enn en tilbakestående fjellape når det kommer til trigging.

 

Ja, det er min mening at stortrommene i alle fall bør ha litt større omfang i lyden og bør på alle måter ha en dypere tone. Jeg vet at trommene hans antagelig passer greit nok til den musikken han spiller med Mayhem i alle fall, men tror til og med at noe annet ville passa bedre der.

 

For de som skulle komme til å lure på det, så er jeg ikke interessert i å begynne en krangel i noe som helst omfang rundt det her. Min mening er min mening.

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar

Takk for filmen, hvem er han karen foressten? Derek Roddy? Har ikke hørt om han...

 

Om den klikkelyden så har jeg hørt at å teipte fast et kredittkort der kølla treffer gir en slags klikk lyd.

Gibralatar lager også noe som heter Click Pads, som er som en sånn beskyttelse mange bruker for at skinnet ikke skal bli slitt så fort.

Denne er da i hard plastikk, prøvde den selv en gang, men likte ikke klikkelyden så...

Lenke til kommentar
Takk for filmen, hvem er han karen foressten? Derek Roddy? Har ikke hørt om han...

5996565[/snapback]

Trommis i Hate Eternal og Aurora Borealis. Har også spilt inn et album med Nile.

God teknisk trommis og en "alvorlig hælvetes blæstgærning" for å si det som en kamerat ville sagt.

 

EDIT: Har også spilt inn et album med Malevolent Creation, og debutplata til Divine Empire

 

EDIT2: Hvis du sjekker denne videoen får du se litt mer at den ville hastigheta hans

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Jeg føler meg selvsikker nok som musikksynser til å kunne mene akkurat det jeg selv vil om ting. Jeg mener fortsatt det at når man får noe til å låte så forferdelig staccato med triggere er det ikke håp for å kunne kalle mannen noe annet enn en tilbakestående fjellape når det kommer til trigging.

 

Ja, det er min mening at stortrommene i alle fall bør ha litt større omfang i lyden og bør på alle måter ha en dypere tone. Jeg vet at trommene hans antagelig passer greit nok til den musikken han spiller med Mayhem i alle fall, men tror til og med at noe annet ville passa bedre der.

 

Jeg er helt enig i at det låter dritt.

 

Det er bare så umåtelig feil av deg å si at det låter dritt fordi fyren ikke kan noe. Det låter slik fordi Hellhammer (utrolig nok) vil ha smurfelyd på trommene sine, ikke fordi han ikke har peiling.

 

Jaja.. Let's be friends :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...