figure_02 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Ok Har sansen for 5 pc ki'ts med to gulvtommer, men ikke i lengden, men er gøy med litt forandring. Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Gikk til innkjøp av nye ahead stikker i dag, da Lars Ulrich Ahead signatur modellen min knakk. Byttet til Joey fra Slipknot sine, og fy F.... for en forskjell! Lars stikkene var så sinnssykt tunge og passet egentlig bare til den musikken lars spiller, men Joey stikkene var mye mer fleksible når det gjelder musikkstil. De var lette og deilige og holde i, anbefales ! - Daniel Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvilken modell er det? Mine er 5B og syns de er veldig gode. Tunge stikker er fælt å spille med. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvor kjøpte du ifra ZprMario? Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvilken modell er det? Mine er 5B og syns de er veldig gode. Tunge stikker er fælt å spille med. 5981040[/snapback] Trur mine er 5B jeg også, det står forsåvidt ikke på de, men jeg har spilt mye med 5B og er enig i at det er gode stikker. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Har vurdert å selge settet (trommene) og kjøpe helt nytt, men hadde ikke trodd jeg fikk komplett sett for den prisen... ZprMario: Vet du om man kan sette sammen sett selv og beregne pris via hjemmesiden? Endret 24. april 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Du kan sette sammen sett selv, men det skjer på visse premisser. De kan selvfølgelig bestille alt av tammer som finnes i de forskjelige seriene, men hvis du selv vil beregne priser, starter du med å finne en basic shell-pack av den trommeserien du vil ha. Fargen spiller ingen rolle, de skal koste det samme så lenge det er innenfor samme serie. Så er det jo bare å finne fram til de løse ekstra tammene i den serien, de har som regel alle listet opp som kan skaffes i hver serie, men ofte med helt forskjellige finisher, avhengig av hva de har på lager etc. Så selv om det ikke er listet opp en tam i den finishen du vil ha der, betyr ikke det at det ikke kan skaffes. Men i alle fall er det da bare å ta utganspunkt i tammene/bastrommene i samme serie/størrelse du er ute etter, og plusse på i prisen. Kan også om du er usikker bare sende de en mail og spørre om å få en price quote på akkurat det du vil ha, har gjort det et par ganger selv, men er jo mest fornuftig å regne seg fram selv... Totalsummen du sitter igjen med ganger du med 0,84, for å fjerne den 16% tyske momsen. De fjerner alltid den når de gir deg faktura. Pluss frakt (alt utstyeret jeg bestilte nå kom på 128 euro i fraktpris, 1000 lapp ca.) til Norge. Så kommer jo den norske momsen i tillegg, 25 (?) prosent på sum+ frakt etterpå. Men ofte ender det opp med at man sparer litt uansett, og gjerne veldig mye hvis du er så heldig å kan få til å bestille det gjennom et firma her i Norge... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Du har bestilt gjennom firma? Siden du fikk det så billig? Og dersom man velger svensk side, er jo prisene inkludert 25% moms... Så da blir det summen i SEK gjort om til NOK * 0,84 + 15 Euro i frakt = totalsummen? Endret 25. april 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Du har bestilt gjennom firma? Siden du fikk det så billig? Og dersom man velger svensk side, er jo prisene inkludert 25% moms... Så da blir det summen i SEK gjort om til NOK * 0,84 + 15 Euro i frakt = totalsummen? 5983197[/snapback] Har bestilt det gjennom et firma her i Norge ja, så slipper å etterbetale norsk moms... Hvis du velger svensk side, så trenger du ikke gange med 0,84 hvis det da allerede er lagt på den 25% svenske momsen. For da har de trukket fra den tyske momsen allerede. Da er det i grunn kun å gjøre om til NOK og legge til fraktprisen (letteste er i grunn å spørre de om det enn å regne selv, men et fullt sett koster gjerne rundt 120 euro å sende). Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det står jo at de aldri har mer enn 15 euro i frakt. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Det er innenfor landets grenser antagelig Lenke til kommentar
L2R Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 hva slags musikkstil brukes chinese-cymbaler til egentlig? syns at det er litt uklart! hvordan høres sånne roto-toms ut? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Chinese cymbaler kan vel brukes i de fleste stilarter, som en effekt. Men brukes vel mest i rock/heavy sammenheng. Ikke mange jazztrommiser som bruker chinese f.eks. Roto toms låter som en liten pauke. Samme greiene, men med mindre lyd hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ikke mange jazztrommiser som bruker chinese f.eks. 5984695[/snapback] Bernard Purdie Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Chinese cymbaler er jo veldig vanlig da, de fleste sett bruker dem jo, også jazz, men er mest vanlig i heavy musikk Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) True... har litt lyst til å bytte ut mine 18" Wuhan china'er i noe litt "bedre", litt mildere lyd. Men blir antagelig at jeg heller kjøper noen mindre effektcymbaler først, 10/12" chinaer + noen splasher kanskje... Men det får bli utover sommeren en gang, kanskje Endret 25. april 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Hvis du tenker på rent meinl oppsett er Amun chinaene knall gode, er ihvertfall veeeeldig fornøyd med min 18", ikke fult så trashy som wuhans. Tenker på å expande settet mitt litt og, men blir ikke mer jobbing før i Juni så er litt low på pengefronten, men da har jeg ihvertfall tenkt en 08" tom, en 08" Amun splash og en stack bestående av 12" amun splash og 12" classics china splash, så har jeg bellen på toppen av den. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvis du tenker på rent meinl oppsett er Amun chinaene knall gode, er ihvertfall veeeeldig fornøyd med min 18", ikke fult så trashy som wuhans. Tenker på å expande settet mitt litt og, men blir ikke mer jobbing før i Juni så er litt low på pengefronten, men da har jeg ihvertfall tenkt en 08" tom, en 08" Amun splash og en stack bestående av 12" amun splash og 12" classics china splash, så har jeg bellen på toppen av den. 5987887[/snapback] Har du hatt en 8" tom? Lager ikke så mye lyd, dvs - vanskelig å få god lyd ut av.. Ang Meinl, Du hadde amun crasher og sant? Så ut som om det var av sånn "billig" legering... Får du raskt stikkemerker på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå