Hell Toupée Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Ahh...Akkurat det jeg trengte like før helga setter inn. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Liten dobbelpost her, men denne var da ulidelig morsom: Little drummerbaby Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Liten dobbelpost her, men denne var da ulidelig morsom: Little drummerbaby 5960170[/snapback] http://www.kjendis.no/2006/04/21/464096.html Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Den krabaten bør bli skikkelig pro! Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 han var jo ganske elendig synes jeg. selv for å være to år.. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Ojsann, gjett hva som dumpet i postkassa mi idag? Inkalling til opptaksprøve for Musikklinja på vg...om nøyaktig en uke klokka 13:00! Står at det er tre deler, en del med oppvisning på minium 3 min på hovedinstrument, en teori del (intervaller, dur/moll osv) og et slags "intervju". Veit at jeg har spørt om detta før, men trenger noen tips. Hva burde jeg spille? Noen som har hvert med på det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) EDIT: bomma! ... nåja Endret 21. april 2006 av zeph Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Spill 32deler på basstromma i 150bpm i 5minutt så er du sikra Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Grattis med 100 sider av tromme-tråden! Og jeg bestiller meg nytt sett i morgen, eller tidlig på mandag . Bare litt kjipt jeg enda ikke helt har bestemt meg... Angående tips Audun, skal selv inn å prøvespille for Musikklinja på NiSS en gang denne sommeren, skal velge 3 låter jeg og... Ville prøvd å valgt låter av litt forskjellig type/musikkstil, så de kan se du er så allsidig som mulig. Vil tro det har en del å si. Men det forutsetter selvsagt at man kan beherske det også... Lite vits i å streve med å spille en sang man kanskje klarer, velg heller låter du vet du kan få til, og spill de så overbevisende som mulig . Mitt tips i alle fall. Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Heisann! Jeg konfirmerer meg nå i mai, og har bestemt meg for at det blir trommesett på meg. Jeg håper, og antar at jeg lander på ca. 20k, da det var det broren min fikk til hans konf. Anyways, jeg trenger hjelp når det gjelder valg av trommesett. Jeg har spilt trommer i seks år nå, og anser meg som ganske god(jeg øver ca. 5-6 timer hver dag, om ikke mer). Akkurat nå bruker jeg et nybegynnersett fra mapex, husker ikke helt hva det heter, men jeg vet at jeg er ute etter noe nytt. Jeg har lyst på doble basstrommer, og et bra trommesett (har ikke så veldig mye peiling når det gjelder selve specsa osv., jeg bare speller ) Jeg har peilet meg ut et sett allerede som ser ut til å fylle krava mine, nemlig Mapex V9. Skulle gjerne ha linket til det, men jeg kan ikke finne en direkte link til selve settet (sjekk www.sound1.no , det var der jeg fant det) Det eneste jeg stusset på når det gjelder dette settet er hvor billig det var, så jeg er ikke sikker på om det er noe bra eller ikke. Håper dere vil hjelpe meg da jeg har tenkt veldig mye på dette i det siste. Kom gjerne med anbefalinger til åssen sett/cymbaler jeg burde velge istedenfor mapex settet (cymbaler følger jo ikke med settet uansett), da dette tas imot med takknemlighet. - Daniel Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) For å gi et litt mer seriøst svar, så ikke bruk mye dobbelpedaling.. Er så ufattelig mange trommelærere som ikke liker dette, og spesielt viss trommelæreren kanskje er litt gammel.. Men har du spilt noe bossanova? samba? Anbefaler deg å sjekke ut disse og prøv å få de med ! Marius, fått solgt settet nå? Kom kjøperen fra Finn eller? Og er det mapex du har landa på eller Sonor? Endret 22. april 2006 av SirAnderz Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Evil_Nerd: Glem Mapex V9 settet. Har du spilt i 6 år på et Mapex nybegynnersett, får du akkurat det samme som det du har, bare med flere trommer. Er du ute etter dobbelbass sett så kjøp heller et bedre 5 trommers sett og legg til ekstra trommer på det. jeg ville anbefalt å bestille fra utlandet, Tyskland eller USA (Tyskland har minst fraktpriser) om du er ute etter å spare penger og samtidig få så bra sett som mulig. Kan anbefale Sonor Force 3005, Mapex Pro M, Pearl Session SBX/SMX, Premier Artist, Tama Superstar Custom og Sonor S-Class Pro. Det er de setta jeg ville sett på i den prisklassen. Da får du trommer med 100% maple (lønn) eller birch (bjørk), tretyper de fleste proff-sett bruker i dag, og med gode skinn og bra stemming får du de til å låte knallbra. Skal 20.000 være inkl. cymbaler/hw? I så fall ville jeg kanskje begrensa meg litt med antall tammer på settet, heller lagt på flere seinere om du synes du trenger de, og se litt ekstra på de jeg nevnte ovenfor... Husk som sagt at de fleste trommer i dag selges som 5-trommers shellpacks (med eller uten hardware), og du må bestille flere tammer/stortrommer seperat. Har du en lokal forhandler du vil kjøpe hos, forhør deg hos de om hvilke tilbud de kan gi deg på et sett i den størrelsen du vil ha... Anders; Har fått solgt settet ja, er like på vei inn til Oslo nå for å overlevere det til kjøperen. Av alle steder så fant han meg på en annonse jeg la ut på forumet på www.riff.no, egentlig i mot alle odds, for der er det lite med folk... Men jeg la nå ut en annonse der, og det gikk i boks . Er veldig usikker fortsatt på valg av sett, mest fordi jeg tror prisen kommer til å avgjøre, og jeg lurer litt på å legge til en skikkelig rå skarptromme (muligens Ultracast, Mapex Phosphor Bronze eller Tama John Tempesta Sig.), IC dobbelpedaler og mulig et par ekstra cymbaler/splasher... og da står jeg igjen med litt lite å handle sett for. Har muligens råd til Sonor 2005, Mapex M-Birch, Premier Cabria Exclusive eller Tama Superstar... men ... kremt... jeg vurderer også litt Export setta de selger på Thomann. Vet at det ikke blir like bra lyd som litt dyrere sett, og har jo vært nokså i mot de tidligere, men lurer bare på hvor bra sett jeg egentlig har behov for når jeg har et SC Performer sett i tillegg... Kommer mest til å bruke settet her hjemme og på øvinger med det "klassiske" rock-bandet mitt (70-talls stil), og da blir det et mindre sett uansett, sannsynlig 5-trommers, men mulig 6 trommers hvis jeg går for Export (pakkepris der det følger med en tom ekstra...). Liker også veldig godt Strata White fra EXR-modellene, tror de kan være et mulig valg... men må få satt pengene jeg får av han herre karen inn på konto før jeg kan begynne å bestille uansett, så får se på det mer i kveld/i morgen... Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Evil_Nerd: Skal 20.000 være inkl. cymbaler/hw? 5971220[/snapback] Er ikke helt sikker, har en gitar jeg skal selge, og skal selge det gamle settet også, så da antar jeg at jeg lander på ca... 25k ish.. er 5k nok til et sett bra cymbaler? Og takk for tipsa på settene, har du noen linker jeg kan sjekke de ut på, eller noen tyske/US sider jeg kan handle på? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) 5k til cymbaler holder ikke veldig langt. Det spørs jo selvfølgelig hvor bra de skal være, men dersom du vil unngå de helt billigste tror jeg ikke du får mye for 5k gitt. En god hi-hat koster fort 3000-3500 kr og en crash ca 2000-2500 kr, vet ikke hvor mye du skal ha, men kikk litt på www.kickmusic.no Der har de en del..Kan anbefale deg Sabian AAX Studio serien. Nydelige cymbaler... Endret 23. april 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Ok, sjekka kickmusic.no. Sett at jeg kjøpte dette: Sabian AAX 14" Studio Hats - NOK 3 295,00 Sabian AAX 15" Studio Crash - NOK 1 850,00 Sabian AAX 15" Xtreme Chinese NOK 1 850,00 Sabian AAX 20" Studio Ride - NOK 2 795,00 I alt: 9790.- Da har jeg ca. 15k igjen til selve settet(10k hvis jeg ikke får solgt det andre settet). Det blir jo ikke rare greiene.. Endret 23. april 2006 av Evil_Nerd Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Trommer er en dyr hobby. Du må bare prioritere. Hva med å kjøpe noe brukt? Selv ga jeg 17.000,- for mitt 9-trommers brukt. Da det var nytt kostet det ca 80.000,- Så det er mye å spare på å kjøpe brukt. Endret 23. april 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Evil_Nerd: sjekk ut Meinl, hvis ikke du har bestemt deg for f.eks Sabian... Mye billigere, og knallgode cymbaler. Har disse på bl.a. www.tabs.no . Vet jeg kanskje skryter litt mye av de, men en 14" Byzance Hi-Hat (Byzance er den "øverste" serien dems, håndhamrede, samme greia som Sabian HH/HHx, Zildjian K/Custom) koster ca. 2500 kr. Crash cymbaler i samme serie koster litt i underkant og rundt 2000. Hadde jeg vært deg ville jeg satsa på de, gode serier fra Meinl er Byzance, MB20, MB10, Soundcaster/Custom og Amun. Selv har jeg Paiste Signature cymbaler på hovedsettet mitt nå, men hadde jeg skulle valgt cymbaler på nytt, hadde jeg gått for et fullt Meinl oppsett, de låter faktisk så bra... Ellers så er andre sider verdt å sjekke ut for trommer/stasj: Tyske: www.thomann.de www.musicstorekoeln.de www.musikk-produktiv.de www.musikk-service.de Amerikanske: www.massmusic.net www.music123.com www.musiciansfriend.com Norske: www.tabs.no www.sound1.no www.kickmusic.no www.properc.no / www.musikk-miljo.no og sikkert noen flere... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Oh, and for the record: Endret 23. april 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå