Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå begynner denne tråden å bli ganske teit.

 

SnittLeif:

Av de du viste til virker Virgil Donati grei nok, men Dave Weckl derimot er en annen sak. Snakk om briefe-trommis uten å ha noe å brife med. Har spilt i korps i mine yngre dager, og kan love deg at en aspirant kan klare det samme. Det eneste Dave Weckl gjør er å drille med stikkene på forskjellige steder på trommene avbrutt av en basstromme som kommer tydeligvis feil inn HVER gang.

 

Det man prøver å si er at man er verdens dyktigste trommis hvis man døljer av all kraft på de "små" og "store" trommene i raskest mulig tempo. I et band kan man ikke være solotrommis, og det var der John Bonham var revolusjonerende... Han måtte tilpasse seg til Led Zeppeln. Jeg kan si at det fins kanskje dyktigere trommiser enn Bonham, men det blir som å sammenligne Jimi Hendrix med Yngwie Malmsteen. Yngwie er ekstremt teknisk, men mer mangel på tonal forståelse skal man lete lenge etter.

 

Poenget er at man må begrense seg for å la musikken tre fram og ikke lage en brife-gruppe slik som Cream gjorde.

 

Mikal:

Helt enig med deg i at Thomas Lang var sinnsykt dyktig. Han brukte andre ting enn kun tunge basstrommeriff. Dennis Chambers var også dyktig med hendene. Er heller for en fot på basstromme og en fot på hi-hat som Bonham. Hvis du hører på Live-tracket på Moby Dick hører du at hi-haten går hele tiden. Det gir også variasjon i spillingen.

Hehe... Nå banna du i Kirka her.. Det går ikke ann å si at Dave Weckl er dårlig.. Greit nok at det kanskje er noen dårlige klipp av han på Drummerworld, har ikke sett de.. Men har sett alle instruksjonsvideoene - har har aldri drilla med en stikke.. Han groover noe så sykt til tider.. Last ned TDW - Festival De Ritmo.. INGEN aspiranter kan spille det... Tviler sterkt på at du klarer det heller(nei du har ikke sagt at du er god - men du påviser at en aspirant kunne klart det da er vell du bedre enn en aspirant tenker jeg viss du er med)

 

John Bonham - har hørt litt av han... Er imponert av Moby Dick og litt andre ymse ting - men å si at han er/var verdensbeste trommis er å bli å gå for langt... Går ikke ann å finne ut hvem som er beste trommis er så mye at .. ehh .ja :roll:

Men - han var utvilsomt med å revolusjonere trommingen :thumbup:

 

Og forresten, bare for å korrektere litt.. Thomas Lang ER drittflink... :)

Lenke til kommentar

Enig med deg der... Jeg spiller forøvrig saksofon, men tar timer på trommer og... Er ikke på noe bedre nivå enn de fleste andre her på forumet. Klarer dog drilling med basstromme slik som Bonham.

 

Skal laste ned (ehm.. kjøpe :whistle: ) TDW - Festival De Ritmo...

 

Bare tåler ikke når man ikke klarer å holde en seriøs debatt. Jeg var med på å lage litt varme her, men må få lov til å ha min egen mening.

 

Korrekterer IKKE innlegget fordi det var min mening da. Den var kanskje veldig uklar og det har jeg også sagt. Thomas Lang er veldig flink :thumbup:

Lenke til kommentar
HenHau, du vet at Thomas Lang er en studiotrommis, ja?

 

Han har for eks. jobbet med Geri Halliwell, Robbie Williams, Ozzy Osbourne, Bonnie Tyler, Mick Jones, Suicidal Tendencies blant MANGE andre.

Jeg klarte og lese meg til det på drummerworld.com ja :ermm: ...

 

Og skrev at han er dyktig, så hvor du vil henne er uklart?

 

Det at han er studiotrommis, og har jobbet med slike fantastiske artister :whistle: gjør vel ikke han til en dårlig trommis, snarere tvert imot. Rutinert trommis kan man si :hrm:

 

Skal ikke dra så mange paralleller, men Jimmy Page var studiogitarist før Zeppelin...

Lenke til kommentar

Nå syns jeg vi kan roe ned denne diskujsonen litt, jeg vil ikke ha denne tråden stengt...

 

Så da tror jeg vi begynner å prate om noe annet...

 

Joey Jordison f.eks ^^

 

Har dere sett ''Disasterpieces'' dvd'en fra konserten i London?

Fytti rakkern for en fart den spinkle mannen har i beina!

 

....

Lenke til kommentar

Bells er nok en bra startsang, men det er ikke dobbelpedal på originalen, bare på live opptakene :thumbup:

 

Fikk også dobbelpedal for en stund siden, det tar litt tid å bli vant til det og få de bra justert. Dessuten så er j****g vanskelig å holde beaten sammenhengende, jeg klarer det hvertfall ikke enda :p

 

EDIT: du kan jo også prøve seek and destroy da :yes:

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Fikk dem på formidagen, sammen med Mike Portnoy - Liquid Drum Theater dvd'en. Så litt på hans doble bass tromme tips og jeg var i gang...

 

Er vanskelig å spille sammenhengende med; høyre-venstre-høyre-venstre osv mens man spiller noe annet, men jeg begynner å klare det :)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til diskusjon om gode trommisser her :p

Forsåvidt så holder ikke Bonham hi-haten gjennom hele sangen, bare så det er sagt. Det betyr selvfølgelig ikke at han spiller med dobbeltpedal. Jeg vet ikke jeg...

Mike portnoy er og blir min favorittrommis. Han er sinnsykt dyktig, og har en helt egen spillestil som jeg aldri har hørt maken til. Er ikke glad i Joey fra Slipknot, han er overvurdert og spiller ikke min type musikk. Han er flink i sitt felt dog. Jeg liker bare ikke når det blir om å gjøre å få inn flest slag på kortest mulig tid :p

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...