j_hammer Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er ikke meningen å spamme ned forumet, men har nettopp oppdaget det, skal kjøpe kamera, og har noen sprøsmål. Driver å vurderer hvilket minnekort jeg skal kjøpe. Hadde egentlig tenkt på sandisk extreme III 1 GB kortet, men har fått bedskjed om at Kameraet jeg skal kjøpe (mest sannsynlig Canon Powershot s70) ikke klarer å utnytte denne minnebrikken. Hvor rask minnebrikke klarer det å utnytte??? skal jeg kaste meg på sandisk ultra edition II? eller funker det med et billig Kingstonkort? ser at Kingston har noen Elite, eller Pro, kasnkje det var Elite pro de het? Finner lite egenskaper på disse... vil de funke bra?? har en tendens til å ville ta bilder litt raskt, liker ikke ventetid, og kaster gjerne noen smålapper ekstra i et minnekort, men vil heller ikke betale for noe jeg ikke har bruk for.. så er det en annen diskusjon, skal man kjøpe en stor brikke eller to små? dvs en på 1Gb, eller to på 512Mb? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Søg lidt rundt her på forummet og du vil se at de spørgsmål du stiller har været oppe at vende mange gange før. Der er nemlig ca. lige så mange meninger som der er brugere. Nogle vil hellere have to minnekort med mindre kapacitet, mens andre hellere vil have ét stort... Nogle foretrækker at betale lidt mere for Sandisk og Lexar, da fejlraten på dem er mindre end på ex. Kingston... Mht til forskellem ml. Ultra II og Extreme III fra Sandisk, så er det nærmest kun DSLR-kameraer der er hurtige nok til at udnytte den ekstra hastighed, så jeg ville vælge et Ultra II-kort (hvis du altså vælger Sandisk ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå