janken Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Hei, Hvordan kobler jeg sammen 2 maskiner? Jeg har nettverkskort og kategori 5 kabel. Er det bare å plugge i en ledning i nettverkskortene? Må jeg ha et programm, gi meg navn på et slikt programm? Takker for alle svar... NB! Jeg vil bruke ledningen og utstyret som jeg har om det er mulig. [ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-07-21 12:48 ] Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Du må bruke en krysskoblet kabel hvis du skal koble 2 maskiner direkte mot hverandre. Disse pinnene må krysses; Slik er pinnene på kontakten (ukrysset); [ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-21 12:56 ] Lenke til kommentar
janken Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 hei, Tusen takk for en god forklaring. Jeg har en switch som jeg bruker til å dele internett mellom maskinen, om jeg bruker denne så blir ikke maskinene direkte koblet mot hverandre. Gjør dette saken lettere??? Da jeg kjøpte denne switchen fikk jeg beskjed at jeg kunne overføre data mellom makinenene med dette utstyret. Men jeg hvet ikke hvordan!! Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Hei. Jeg spurte akkurat det sammen spørsmålet her en dag tidligere og da fikk jeg et tips om å gå hit : http://www.alatec.com/info/rj45.html Der får du en meget oversiktig og god illustrasjon på hvordan disse kablene skal settes sammen ... Eller du kan kjøpe en krysset kabel på Elkjøp :smile: -Neo Lenke til kommentar
Milla Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Hvis du kobler maskinene direkte til hverandre må du bruke krysset kabel. Kobler du dem til svitsjen, klarer du deg med to rette kabler. Lenke til kommentar
janken Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Takk Milla Trenger jeg software? Eller skal jeg bare søke etter den andre maskinen? Jeg har Xp på den ene maskinen og win 98 på den andre. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Du trenger ikke noen program, bare sørg for at alle pc'ene har samme Workgroup (har engelsk os, og fant ikke norsk ord i farta :smile:))) Lykke til! Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 sørg for at begge maskinene er i samme workgroup og at begge pc'ene har enablet file and printer sharing. DU må også dele/share en harddisk eller mappe for å kopiere. Du kan jo også sette opp ftp server og koble til over nettverket, dette anbefales hvis du skal kopierer mye og ofte fordi det er ofte raskere og navigere og mer stabilt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå