Gå til innhold

hvorfor små mobilspill

Anbefalte innlegg

Hai. Jeg lurer på hvorfor spill til mobiltelefonen er såpass små.

Nye telefoner har jo flere MB men spilla er på 50-100kb.

Jeg har testa drøssevis av spill til min k500i men ingen har vert noe særlig.

Hvorfor i all verden kan dem ikke lage ett spill på noen MB eller mer som inneholder mer variert grafikk animasjoner og utvide spillet?

Er ikke noe problem for folk å laste ned med pc og overføre til mobilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk så er det slik at spill også finnes i større størrelser. Hvis du undersøker litt i spill-verdenen så vet du at mobilspill enten finnes i .jar eller .sis filer. Men samtidig også i .gb og .gbc. De sistnevnte er spill som spilles via en emulator ( Jukse-Gameboy ). De har som regel rundt 1 mb str. Men vi har andre Jukse-Supernintento spill og lignende som er på 17 mb osv.. De er som regel mye bedre.

Men problemet er at minne på mobiltelefonen ikke er all verdens. Derfor vil de nok ikke fungere. Derfor er det per idag ikke mulig å få no store spill inn på mobilen

Lenke til kommentar
Nyere N-Gage spill tar ca. 40MB, men N-Gage spill defineres vel ikke som mobilspill, når dem bare kan brukes på Nokia N-Gage (Remerser :) ).

Og som Danny sier, alle Symbiantelefoner

Selvfølgelig visste jeg det, men har allerede hatt en samtale med Remerser angående akkuratt dette, N-Gage spill er lagt for å spilles på N-Gage, annen informasjon en dette er ikke ønsket her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...