Gå til innhold

trådløst headset!hvorfor har ikke d tatt av?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ser vis du blir medlem av Illustrert vitenskap så får du et slikt trådløst headset med men hvorfor er ikke d mer populært altså etter min opfatning så kjøper de fleste med tråd, men hadde jo vært himla greit å slippe den tråden så mitt spørsmål er om det blir noen dårligere kvalitet på headset uten tråd?

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri selv satset på trådløse hodetelefoner, men samtlige seriøse tester jeg har lest av slike tilsier at de ikke kan måle seg med vanlige hodetelefoner i samme prisklasse. Trådløse hodetelefoner er i tillegg kjent for å være plaget med bakgrunnsstøy, noe som alene er grunn nok til at jeg ligger unna dem.

Lenke til kommentar

Er kjempefornøyd med mitt trådløse headsett (philips sbc hc8412)

men som tidligere nevnt her i tråden er det jo slik at lydkvaliteten ikke er like god som på headsett med tråd(i samme prisklasse)... men den er mer enn bra nok for mitt vedkommene... kan bruke det i ca 8 timer før jeg må lade det på nytt

gikk lei av at kablene knakk etter noen måneder.. + at det er deilig å kunne bruke det uten å være lenka fast til PCen..

men vær klar over at hvis du har nyskjerrige naboer osv og du har mic... hehehe

kan glatt anbefale trådløst.....

ps ang lydkvaliteten så er den ikke SÅ dårlig... bedre lyd i mitt trådløse enn i kjærringa sitt (KOSS UR-18 med tråd)

Lenke til kommentar

Blir som med trådlause mus, alle kjøper med tråd fordi dei beste merker forskjell. :)

Ikkje at eg skal starte ein tråd vs trådlaus diskusjon, men mange hadde sikkert aldri merka forskjell på trådlaust headset og eit med tråd.

Når dei store produsentante begynner å lage gode, trådlause headset skal eg vurdera det.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Simpelthen fordi man må så høyt opp i pris for å få "akseptabel" lydkvalitet at da kan man heller kjøpe enten ett skikkelig high-end headsett med tråd, eller 5 vanlige :p

Prøvde trådløst sett fra philips i 700kr klassen... var rimelig misfornøyd. Takk gud for 30 dagers returrett på hELl-kjøp.

Masse susing og annen bakgrunnsstøy som gjorde det uegnet til alt annet enn å blaste høy, rask musikk på som overdøvet det...

Lenke til kommentar
ser vis du blir medlem av Illustrert vitenskap så får du et slikt trådløst headset ....

Det headsettet (fra Bonnier) er forøvrig lite egnet til noe som helst, har et eksemplar av dette!

Poenget er som andre sier, man får bedre lyd for samme pris når men velger med ledning. -Men selvsagt er det mange situasjoner hvor man ikke trenger den store Hi-Fi lyden, da er et trådløst sett til under 1000-lappen helt greit. F.eks til å ha lyd fra TV og radio.

Valget er enkelt og greit: Hva er viktigst av

1. Økt beveglighet rundt i boligen (= trådløst) ? eller

2. Best mulig lyd for pengene (= ledning) ?

Trådløse hodetelefoner blir stadig bedre og bedre til samme pris.

F.eks. 4 år gamle trådløse er ofte svært dårligere enn dagen modeller, fordi sender og mottaker kvaliteten blir bedre, etter som elektronikken blir billigere.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Blir nå ikke helt korrekt å sammenligne trådløs mus med trådløst headset.... Trådløst headset gir en tydeligere forverret ytelse enn hva en trådløs mus gjør. Man trenger ikke å være audiofil for å høre at trådløst headset gir bakgrunnsstøy, mens med trådløs mus skal man være relativt kresen og følsom for å merke forskjell. En annen ting med trådløse mus, man må skille mellom IR og Bluetooth¨, samt reaksjonstid og følsomhet, noe som igjen blir forskjellige ting når man snakker om trådløst vs tråd. Uansett, når det kommer til lyd er vel tråd helt klart å foretrekke, det er nå min erfaring.

EDIT: Selvsagt er bruksområde og personlige preferanser avgjørende for ditt valg... Luft er uansett mye mindre egnet til å bære lydsignaler enn datasignaler, så derfor blir det helt feil å blande inn trådløs mus i en debatt om trådløst headse, de kan ikke sammenlignes da de bærer totalt forskjellige signaler på forskjellige måter.

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Jeg tror mange plasserer trådløse hodetelefoner og trådløs mus i samme bås fordi de (i likhet med meg selv) har hatt dårlige erfaringer med begge. Det er godt mulig at den trådløse musen har forbedret seg i den siste tiden (er et par år siden jeg sist tok i en), og at den nå fungerer på et akseptabelt nivå. Jeg ser ikke bort ifra at jeg en dag biter i det sure eplet og kjøper meg en trådløs mus.

Trådløse hodetelefoner kan jeg derimot ikke se for meg at jeg kommer til å satse på, nettopp av den grunn at de aldri kan bli like billige som vanlige hodetelefoner med like høy lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Er enig i det med at det er så himla dyrt for trådløse hodetelefoner. Har Philips SBC HC8852, det settet klarer ikke og spille høtere en 60 dB, men fy så behagelig det er og ikke ha noen ledning liggende og slenge.

Et annet problem med trådløse hodetelefoner et at så fort det kommer en vegg, skjerm eller varmekabler (serlig gamle varmekabler er skumle) i veien så er det potesiale for skuring (skuring som du ikke trenger og være audiofil for og høre).

Lenke til kommentar
Er kjempefornøyd med mitt trådløse headsett (philips sbc hc8412)

Jeg har samme typen her hjemme...og jeg bruker den konstant, ca 10 timer skal dem holde.

Men dette er nok en av de bedre trådløse headsett på markede. Noe som for min del gir helt utmerked lyd :)

Men det er sant at det kan bli bakgrundsstøy, men dette kommer kun når jeg setter volumet på fult.

Så slipper man jo ledninger :cool: og man kan bevege seg fritt 100m rundt om :cool:

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt logitech sitt trådløse bluetooth set og ser frem til å teste det. Av erfaring så holder jeg meg langt borte fra trådløs mus og tastaur. Har hatt 3 trådløse mus som alle gikk i søppla etter noen uker, og har testa 3-4 tastatur som fikk mg til å løpe hjem og gi mitt gode gamle tastatur med ledning en lang god klem ;)

Jeg har ikke noe imot trådløst som teknologi, men når det ikke virker slik som det skal så klarer jeg meg uten. Når det har blitt bedre så kommer jeg sikkert til å kjøpe.

Angående headsettet fra logitech så er jeg spent på hvordan kvaliteten til bluetooth er og om det er noe jeg kommer til å like. Dersom det er niteressant så kan jeg poste en liten review på det i kveld.

Link

Lenke til kommentar

Jeg vurderte et trådløst headset for 5-6 år siden, men ble frarådet det av forhandleren. Grunnen var at kvaliteten ikke ble god uten at man kjøpte et av de dyreste. Og jeg har i etterkant tenkt over om det virkelig er noe moro å bære batterier på hodet.

Headset har meg bekjent brukt analog teknologi fram til de siste årene. Nå benyttes Bluetooth i noen headset. Ved å bruke digital overføring kan man fjerne støy, og kvaliteten blir et spørsmål om båndbredde. Overgangen vil bli som for trådløse telefoner (noen som her vært borti de gamle analoge trådløse telefonene?).

Selv håper jeg på et nytt produkt rundt juletider :dribble:

Lenke til kommentar
Og jeg har i etterkant tenkt over om det virkelig er noe moro å bære batterier på hodet.

Batterier...tenker du på tynge eller varighet?

Jeg kjenner ikke no spesielt med vekta på mine trådløse, dem er veldig behaglige...og når jeg ikke bruker dem er det bare å sette dem i "ladebasen"

B000068TZ1.02.MZZZZZZZ.jpg

Slik ser dem ut :love:

Her er noen små bruker tester...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...