Colin Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Heisann Har de siste ukene lest fler og fler bekymringsmeldinger angående temperaturer på Asus A7V333 kortet. Dette regner jeg med at skyldes at folk flest ikke vet hvordan dette kortet måler temperaturer. Fler og fler hovedkort baser på KT333 brikkesettet bruker dette, så dette kan gjelde fler enn Asus-eiere. Dette hovedkortet bruker den interne måleren til XP-cpu'ene. Det betyr at man vil få høyere temperaturer enn de som måler med sensor på undersiden. Dette har jo vært den vanligste metoden noen år. Men dette vil si at du får en temperatur på alt fra 5c til 7c høyere enn de som måler på undersiden. Dette er normalt. Det er dermed normalt at man ser temperaturer rundt 50c og over på en AthlonXP av høyere hastighet. Pål Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Jupp, det er sant. Jeg har ASUS A7V-333 og XP 1800+ har en Temp idle på 42-47'C, spørs hva jeg har viftene på(Baybus viftestyring) med min TaiSol CGK760 ribbe modda på en 80x80mm Papstvifte på ca 19db og ArticSilver3. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Men hvis man setter på en AMD Athlon som ikke er XP(har en T-Bird foreløpig) så får man vel ikke vite noe temperatur i det hele tatt? Tenkte å skifte til dette kortet(uten Raid og Firewire) om noen måneder, og Athlon XP noen måneder etter det... Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 [ Denne Melding var redigert av: laPANTHA på 2002-09-04 03:42 ] Lenke til kommentar
Colin Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Jo, det er litt mye. Det er derimot ikke så lett å svare på spørsmålet ditt uten å vite noe mer. Gi litt info om hva slags kabinett du har, hva slags kjøler osv, så er det lettere å sette seg inn i hva du kan gjøre. Har til informasjon også en 1900+ på det hovedkortet, og har aldri over 56c etter timer med load. Spesifikasjoner: CPU: Thermalright AX7 m/papst 26dB vifte Kabinett: Chieftec midi m/enermax adjustable foran og bak Pål Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Sjekk her! http://www.warp2search.net/article.php?sid...=thread&order=0 Ny bios til Asus a7v333! *'The CPU temp reading is somewhat 'fixed'. Expect 7-9ºC lower temperature reading from this new BIOS. Weirdo." '* Kanskje det vil 'hjelpe' for noen!! Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hei,Har ASUS kortet.Har en idle temp på 43-50C i denna varmen 30 grader i rommet. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Siste offisielle bios fra Asus er 1008, ikke 1011. Den der er kanskje beta? Pål Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Har samme kabinett som deg, og en Cooler Master vifte som skal dekke XP1900+ serien. Vurderer å kjøpe en ny cpu vifte som skal dekke XP2200+ serien. Dette burde vel senke temperaturen en god del. Flere kabinettvifter vil vel neppe senke cpu-tempen noe særlig regner jeg med. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Skal du oppdatere A7V333 bios'en og kjører raid bruker du selvfølgelig Lumberjacker sin modda bios. Ved å bruke denne oppdaterer du også raid controlleren fra -light- til -full-. Mao. til TX2000. http://www.lumberjacker.de/files/A7V3331011R2.zip Masse fordeles ved å gjøre dette. Har skrevet litt om det her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=42689&forum=24 Rune. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Dioden viser miget mer reel temperatur men kan også ta litt feil men ikke i nærheten av Thermistor. AMD sa at Athlon kjører opp til 95c uten problemer og når fleste har vært at bruke thermistor til at sjekke tempen og da uten at vite har dem i visse tilfeller legge til 20c på thermistorens temp til at få den virkilega temperatur. "mitt CPU er på 50 grader i load".. sett denne mange ganger.. Egentlig er det på 70+ i load... men hvis thermistoren da vil mange få realitets krise. Slik er det bare.. mens thermistoren min viser 50 grader viser dioden 70 grader. Mange Thermistorer legger til kanskje 10grader til at få litt mer "reelt" tall så forskjelen mellom Diode og thermistor er kan variere fra 10-20 ca. Folk må forandre litt hva de tenker om som "for varmt" og hvad er "kalt CPU" etc. CPUer er veldig varme og slik bare er det. Så lenge varmen er under gitte parameter da er saken grei. Vært veldig morsomt for meg at læse de enorme mengder av poster om temperatures og reviews av kjølere f.e. 90% av dem er at bruke thermistor data som man kan ikke støle på i det hele tatt. Hilsen, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå