Gå til innhold

"ultraportable" - på leting/ diskusjon

Anbefalte innlegg

Vil ikke anbefale å kjøpe noe fra Apple akkurat nå. Men det er nå bare min mening. Når det gjelder varmen på X1, så mener nå jeg at den ikke blir så veldig varm. Den har INGEN vifter. Så er ikke noe støy. Har jobbet med X1 i flere timer (nesten 6 timer med stort batteri, nice), og den kan bli litt varm å ha i fanget etterhvert. Men er ikke det den er laget for. Men det går, du brenner deg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv på leting etter en ultraportabel og ville egentlig ha MSI S270, men det ser jo dårlig ut for den nå. Synes det blir litt unødvendig å lage en ny tråd om akkurat det samme så jeg legger inn noen av mine krav her:

Skjerm: 12"

RAM: 1024MB

Vekt: Under 2kg(et must)

Grafikk: X300 minimum

Batteri: 3,5timer++

Relativt støysvak også

Håper denne maskinen finnes og noen kan hjelpe meg å finne den :p

Lenke til kommentar

Sony Vaio S-serien (usannsynlig mange forskjellige navn på modellene sine etter hvilket land man leter i) ser fryktelig flott ut. Samtidig som det er en dyr maskin. Forsåvidt naturlig nok med tanke på innholdet. Problemet med å kjøpe ei slik er at det er vanskelig hvis noe går i stykker. Den norske forbrukerkjøpsloven er fryktelig grei å forholde seg til med tanke på å kjøpe i Norge. På en annen side vet jeg ikke når jeg kommer tilbake til Norge igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har spilt WoW i 1280x768 oppløsning i flere timer i strekk på X1. Riktignok med ekstern mus, og jeg hadde den ikke på fanget. Bærevesken som Dell kaller for "lær kassett" er kjekk å bruke som underlag.

Så X1 funker helt fint med WoW? Har tenkt litt på denne, men den blir jo relativt dyr... (Med konfigurasjonen jeg ville ha ble det vel på 19 000)

Lenke til kommentar

Jeg spilte i 1024 x 768, jeg skrudde ned draw-distance et par hakk - har "bare" 512Mb RAM per i dag, så jeg er ikke helt sikker på hvor mye RAM grafikkortet stjeler. Jeg spiller forresten med ekstern mus, når jeg kommer hjem kan jeg jo filme det med telefonen min og legge det ut som "bevis"? :p

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg stoler på deg, men gjerne ta noen bilder uansett.

Personlig ville det vært en stor bonus hvis spillet "Pro Cycling Manager" hadde funket på den maskina der. Hadde egentlig ikke forventet å klarer å spille det med en ultraportabel pc.

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg stoler på deg, men gjerne ta noen bilder uansett.

Personlig ville det vært en stor bonus hvis spillet "Pro Cycling Manager" hadde funket på den maskina der. Hadde egentlig ikke forventet å klarer å spille det med en ultraportabel pc.

Fins det en demo et sted? Frister å teste! ;)

Lenke til kommentar
http://www.noos.fr/animation/focus/procycl...CM_Demo_CSC.exe

267mb.

Har du kjøpt eller har du planer om å kjøpe ekstra minne til den? Funnet ut hvor det er billigst?

Kunne ikke dy meg...Jeg lastet ned demoen og filmet litt med telefonen min, filmen kan lastes ned her. Spillet kjører med standard innstillinger, har mao ikke gjort endringer på hverken kvalitet eller oppløsning - men likevel går det glatt som bare det!

Lenke til kommentar
http://www.noos.fr/animation/focus/procycl...CM_Demo_CSC.exe

267mb.

Har du kjøpt eller har du planer om å kjøpe ekstra minne til den? Funnet ut hvor det er billigst?

Kunne ikke dy meg...Jeg lastet ned demoen og filmet litt med telefonen min, filmen kan lastes ned her. Spillet kjører med standard innstillinger, har mao ikke gjort endringer på hverken kvalitet eller oppløsning - men likevel går det glatt som bare det!

Du ville ikke convertert den til xvid/divx? ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Vil tippe at en Powerbook vil klare det samme. Den har vel en svakere prosessor X1, har den ikke? PB har jo en 1,5 PPC G4, så det er jo en mye sterkere prosessor. Så jeg synes at det er utrolig at den klarer seg så godt på batteri som den faktisk gjør.

Lenke til kommentar

glemte en ting, følelsen av å ha en Powerbook er helt fantastisk. Jeg har tilgode å se en bærbar som er like lekker og som har like god kvalitetsfølelse. Og nå overdriver jeg ikke. Synes at alle laptoper jeg tar i er knirkende og ekle etter at jeg fikk min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...