Antonsenlarsen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Hovedkort : EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X CPU : Amd 64 3500+ 2.2 ghz Grafikkort : FXF GForce 6600GT 128mb RAM : 3 x 512mb Corsair. Harddisk: 1 x ID Harddisk 120gb PSU : Chieftec 360W Jeg kjøpte meg nettop det hovedkortet over her og prosessoren. En kamerat og jeg satte i tingene og slik. Det kan være at vi har satt i noen ledninger feil også, men jeg har gjennomsøkt hele hovedkortet, og det er ingenting som ikke får strøm. Jeg har prøvd elimineringsmetoden med RAM. men selv uten noe RAM i noen av slottene piper det ikke ved oppstart. Har flytta CMOS jumperen til 2-3 i 10 sek osv. Trenger veldig hjelp her, Pc'n starter, alle viftene går, men ikke noe pip, og skjermen reagerer ikke. Endret 11. juni 2005 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hovedkort : EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X CPU : Amd 64 3500+ 2.2 ghz Grafikkort : FXF GForce 6600GT 128mb RAM : 3 x 512mb Corsair. Harddisk: 1 x ID Harddisk 120gb PSU : Chieftec 360W Jeg kjøpte meg nettop det hovedkortet over her og prosessoren. En kamerat og jeg satte i tingene og slik. Det kan være at vi har satt i noen ledninger feil også, men jeg har gjennomsøkt hele hovedkortet, og det er ingenting som ikke får strøm. Jeg har prøvd elimineringsmetoden med RAM. men selv uten noe RAM i noen av slottene piper det ikke ved oppstart. Har flytta CMOS jumperen til 2-3 i 10 sek osv. Trenger veldig hjelp her, Pc'n starter, alle viftene går, men ikke noe pip, og skjermen reagerer ikke. En fremgangsmåte som kan fungere: Koble fra strøm på en etter en disk/cdspiller etc helt til det ikke er noen igjen, dernest ide/floppy kabler. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Harddisken er koblet i hovedkortet og har strøm. Diskettstasjonen er koblet i hovedkortet og har strøm. Begge CD_ROM'ene er koblet i hovedkortet og har strøm. Skjermkortet koblet i hk og har strøm. prosessor satt i hk, og vifte oppå med kjølepasta imellom er montert og starter ved oppstart. + en kabinettvifte. RAM'en er det ikke noe galt med tror jeg, ettersom det ikke piper uten RAM engang. Selve hovedkortet har strøm... hmm, hva skal jeg gjøre ? alt står i slik som det skal ? eller har jeg glemt noe ? Endret 11. juni 2005 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Hva mener du med koble fra, skal jeg koble fra alt ? Hva gjør denne fremgangsmåten ? forklar litt mer utfyllende Endret 11. juni 2005 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Svart skjerm har også vært et tillfelle til meg, det viste seg at jeg hadde brent skjermkortet ved å putte i strømkabelen inn mens skjermen var på. Jeg tenkte det med en gang jeg så emnetittelen. Hvis du har et annet skjermkort i huset\hybelen finn det fram og sjekk det ut. Endret 13. juni 2005 av Larzemannen Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hva mener du med koble fra, skal jeg koble fra alt ? Hva gjør denne fremgangsmåten ? forklar litt mer utfyllende Slå av PCen, koble fra en kabel, forsøke å slå på PCen. Gjenta helt til PCen finner ut at den evt vil starte. Da har du i så fall sannsynligvis funnet feilene. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 hadde akkurat samme problem selv.. selv om et hovedkort får strøm kan det jo være defekt da! Men det løste seg hos meg da jeg fikk nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå