Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hovedkort og cpu. Skjerm svart ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Hovedkort : EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X

CPU : Amd 64 3500+ 2.2 ghz

Grafikkort : FXF GForce 6600GT 128mb

RAM : 3 x 512mb Corsair.

Harddisk: 1 x ID Harddisk 120gb

PSU : Chieftec 360W

Jeg kjøpte meg nettop det hovedkortet over her og prosessoren. En kamerat og jeg satte i tingene og slik. Det kan være at vi har satt i noen ledninger feil også, men jeg har gjennomsøkt hele hovedkortet, og det er ingenting som ikke får strøm. Jeg har prøvd elimineringsmetoden med RAM. men selv uten noe RAM i noen av slottene piper det ikke ved oppstart. Har flytta CMOS jumperen til 2-3 i 10 sek osv. Trenger veldig hjelp her, Pc'n starter, alle viftene går, men ikke noe pip, og skjermen reagerer ikke.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkort : EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X

CPU : Amd 64 3500+ 2.2 ghz

Grafikkort : FXF GForce 6600GT 128mb

RAM : 3 x 512mb Corsair.

Harddisk: 1 x ID Harddisk 120gb

PSU : Chieftec 360W

Jeg kjøpte meg nettop det hovedkortet over her og prosessoren. En kamerat og jeg satte i tingene og slik. Det kan være at vi har satt i noen ledninger feil også, men jeg har gjennomsøkt hele hovedkortet, og det er ingenting som ikke får strøm. Jeg har prøvd elimineringsmetoden med RAM. men selv uten noe RAM i noen av slottene piper det ikke ved oppstart. Har flytta CMOS jumperen til 2-3 i 10 sek osv. Trenger veldig hjelp her, Pc'n starter, alle viftene går, men ikke noe pip, og skjermen reagerer ikke.

En fremgangsmåte som kan fungere:

Koble fra strøm på en etter en disk/cdspiller etc helt til det ikke er noen igjen, dernest ide/floppy kabler.

Lenke til kommentar

Harddisken er koblet i hovedkortet og har strøm. Diskettstasjonen er koblet i hovedkortet og har strøm. Begge CD_ROM'ene er koblet i hovedkortet og har strøm. Skjermkortet koblet i hk og har strøm. prosessor satt i hk, og vifte oppå med kjølepasta imellom er montert og starter ved oppstart. + en kabinettvifte. RAM'en er det ikke noe galt med tror jeg, ettersom det ikke piper uten RAM engang. Selve hovedkortet har strøm...

hmm, hva skal jeg gjøre ? :( alt står i slik som det skal ? eller har jeg glemt noe ?

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Svart skjerm har også vært et tillfelle til meg, det viste seg at jeg hadde brent skjermkortet ved å putte i strømkabelen inn mens skjermen var på. :p

Jeg tenkte det med en gang jeg så emnetittelen. Hvis du har et annet skjermkort i huset\hybelen finn det fram og sjekk det ut.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Hva mener du med koble fra, skal jeg koble fra alt ? Hva gjør denne fremgangsmåten ?

forklar litt mer utfyllende ;)

Slå av PCen, koble fra en kabel, forsøke å slå på PCen. Gjenta helt til PCen finner ut at den evt vil starte. Da har du i så fall sannsynligvis funnet feilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...