Gå til innhold

Nytt Kamera - S70 godt valg?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper dere kan lese igjennom å svare på mine spørsmål, har ikke lyst å bruke feriepengene mine på noe som er "andresortering" :)

 

Jeg har i lang tid hatt lyst på nytt kamera. Har egentlig lyst på speilrefleks, og da helst Canon. Men må tilpasse Kamerakjøp til økonomien, og havner da litt lengre ned på stigen.

 

Jeg har veldig lyst på Canon S70, har brukt S45 for noen år siden, og var veldig godt fornøyd med det.

 

Men på Akam sine sider ligger produkttesten på S60, som sier at kamra ikke er noe helt supert akkurat... lurer egentlig på om at dere vil fraråde å kjøpe det kamraet?

 

Noen sier at man heller skal kjøpe Olympus.. lånte et sånt kamra for etpar år siden, likte det ikke, fikk en "plastik - feeling". Lånte også et HP kamera for en stund siden, og det var ikke noe som falt i smak. Har derimot alltid likt Canon og deres Kameraer....

 

så spørsmålet er vel egentlig; er det noen grunn til at jeg ikke skal kjøpe S70, og heller kjøpe noe annet?? har planlagt å kjøpe sandisk extreme edition III minnekort på 1 GB, og ekstra batteri siden det ofte er litt svakt på Canon-kamraene....

 

isåfall, hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt skal ha Canon, hvorfor ser du ikke på IXUS-serien?

 

Og ellers; det er ikke noe poeng å kjøpe extreme-kortet, kameraet er ikke raskt nok for et slikt kort uansett. Bruk pengene på øl..

 

Hvis du ikke har vurdert det ennå, så vil jeg sterkt anbefale Sony P200. Det er et knall-kamera, med et av markedets beste skjermer, og superhurtig både på fokusering og utløserforsinkelse.

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt skal ha Canon, hvorfor ser du ikke på IXUS-serien?

 

Og ellers; det er ikke noe poeng å kjøpe extreme-kortet, kameraet er ikke raskt nok for et slikt kort uansett. Bruk pengene på øl..

 

Hvis du ikke har vurdert det ennå, så vil jeg sterkt anbefale Sony P200. Det er et knall-kamera, med et av markedets beste skjermer, og superhurtig både på fokusering og utløserforsinkelse.

 

Har vel litt å gjøre med minnebrikken, men også fordi at jeg synes s700 ser bedre ut enn 700..

 

sikker på det med minnekortet? hvis du er det, så kjøper jeg hakket under... var litt i tvil, men tenkte at det var smart siden mye av tiden det tar å ta bilder er tiden det tar å lagre bildet til kortet... har jo litt å si også når man kopierer til harddisk igjen senere, men det er jo ikke så nøye egentlig.

 

Sony liker jeg ikke pga memorystick.. men er det like bra som s70? bildekvalitet og fargegjengiving?

Lenke til kommentar

Jeg mener at S70 er noe av den beste du kan kjøpe idag når det gjelder bildekvalitet.

Men jeg ser at prisen på kameraet nå er gått drastisk ned, så nå venter jeg at det snart kommer en S80. Selges for under 4000kr. Så hvis du liker S70 gjør du et godt kjøp nå.

 

Fordelen med denne kameraserien er at hvis du også vil ha speilrefleks så bruker den samme batterier som EOS 350D og også 800 serien med videokameraer.

 

Men hold deg til Canon. Jeg og mange andre har kommet til at det er best.

 

Her finner du mange tester:

http://www.dcviews.com/_canon/s70.htm

Lenke til kommentar

har så sinnsykt lyst på :)

 

tror jeg kjøper to minnekort på 512 av sandisk.....

 

Men hvordan stativ skal jeg ha??? trenger noe som fungerer, men det må ikke være for stort!!!

 

og ekstra batrteri.. kan jeg bruke noname?? eller hva burde jeg ta, med tanke på ytelse vs pris??

 

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar

j_hammer: Nu har du startet 3 tråde, hvor du egentlig spørger om flere af de samme ting - hold det hele samlet i én tråd, i stedet for at fylde forummet med nue tråde...

 

photoguy: Nu er det 3. eller 4. dag i træk at du kommer med provokerende indlæg til alt og alle. Var det ikke på tide at bestemme dig for at hjælpe folk her på forummet eller også bare lade være med at svare...?

Lenke til kommentar

Hold deg til SanDisk minnekort. Det er de beste. Har bedre erfaring med de enn med Lexar. Du trenger ikke extreme.

Jeg stoler kun på originale batterier.

Fotovideo.no selger S70 for kr 3920. Mpx.no kr 3998. Dette er gode kjøp.

Stativ har jeg ikke greie på.

Se selv etter hvor du kommer best ut i pris for hele pakka med S70, batteri, minnekort og stativ, men hold deg til norsk butikk. Det er tryggest.

 

Brukbare stativer får du også på http://www.clasohlson.no/ på elkjop.no og i fotobutikken.

Lenke til kommentar

j_hammer, jeg forstår godt hvorfor du har valgt at oprette flere tråde, men det er bare mere overskueligt at svare i én tråd i stedet for i 3 ;)

 

Mht Canon S70, så er mit indtryk at det er et rigtigt godt valg: God vidvinkel, masser af indstillingsmuligheder og god billedkvalitet - et kamera du kan udvikle dig med og være glad for i lang tid!

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar. Liker å diskutere litt før jeg gjør det endelige valget. Kanskje slipper man noen stygge overraskelser noen ganger.

 

sitter å har så lyst å bestille at det SVIR i fingrene.. men samtidig lurer jeg på om jeg skal vente til mandag i tilfelle de senker prisene litt til da :) får det jo ikke noe raskere uansett...

Lenke til kommentar

Jeg har S-50 og er brukbart fornøyd med det, men syns det er alt for treigt; Sammenlignet med f.eks. en Pentax Optio S4i er den en snegle, og omtrent uansett hva jeg vil gjøre så er det en kortere eller lengre ventetid. Jeg har litt lyst på en S70, men selv om den er raskere er heller ikke den rask så jeg venter på oppfølgeren, og med Ixus 40 m.fl. kan man jo endelig håpe at den blir skikkelig rask. Den hadde for meg vært en perfekt alternativ når jeg ikke kan ta med dSLR'en. Jeg ønsker dog at den hadde bedre optisk søker, litt større LCD og blitt litt mindre, men vil ikke gi slipp på noe funksjonalitet eller endre batteri/CF. Ixus/Optio S m.fl er ikke noe skikkelig alternativ.

 

Oppfølgerene til S70/60 regner jeg med at kommer om innen september basert på tidligere lanseringer i S serien, men derimellom er det tross alt en sommer med mange bildemuligheter. Mvh.RKS

 

Andre alternativer jeg ville sett på i kompaktklassen:

Fujifilm FinePix E550 eller F810

Nikon Coolpix 7900 og 5900

Olympus C-70

Ricoh R2 og R1V

Sony DSC-W7/5

Samsung V700

Lenke til kommentar

jo... har selvfølgelig tenkt på dette, men nå er det jo sånn at jeg ikke har noe kamera nå. Prisen på det nye blir jo sikkert rundt 6500.... iallefall noen lapper dyrere enn der det ligger nå....

 

hvis jeg absolutt MÅ ha det kameraet kan jeg sikkert selge s70.... har brukt s45 endel og er kjent med det kameraet... ventetiden er litt lei, spesielt det at det tar liten stund fra du trykker på bildet til bildet taes.. men det er no jeg heller bare får leve med...

 

tror jeg går for dette kamraet...

Lenke til kommentar

Kjøpte S70 til jul. Ble anbefalt å kjøpe Sandisk Ultra II (512MB), dette fungerer bra sammen. Er veldig fornøyd med kameraet. Sammenlignet med mitt tidligere IXUS 400 er det mye bedre. Mye enklere å få bra bilder innendørs når det er lite lys. Det er også en god del raskere enn IXUS 400, men skulle ønske at det var enda litt raskere. Hvis jeg har behov for veldig rask fokus, bruker jeg oftest manuell fokus, da går det veldig raskt å ta bilde. Batteriet er også mye bedre enn IXUS 400.

 

Vidvinkelen på kameraet er også veldig praktisk når du tar bilder innendørs. (28mm ekvivalent)

 

Skulle gjerne hatt speilrefleks istedet, men S70 er et kamera som alltid blir med pga at det er lite nok til å ha i jakkelomma. Og det er veldig viktig for meg.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...