jon67 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg skriver jo at "En cpu som gir mer prosessering per tidsenhet per krone er per definisjon billigere." Er vel ikke så mye mer å argumentere for, da, vel?! Både tester og priser finner du på nettet. Definisjon av "billig" iflg. online bokmålsordbok fra Universitetet i Oslo / Norsk språkråd: billig a2 (fra lavtysk, beslektet med *bilde, egentlig 'i samsvar med, lik') 1 som ikke koster mye, rimelig 2 rimelig, tilbørlig 3 lettkjøpt; tarvelig http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html ... greit å vite til neste gang du skal "definere" Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kommer sikkert til å kjøpe dual-core ved neste oppgradering, men for øyeblikket er min 3GHz P4 mer enn rask nok for mitt bruk Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Nei. Dual core koster mer enn det smaker utfra de testene jeg har lest. Dessuten er jeg alltid litt kritisk til 1. generasjon av prosessorer uansett merke og modell. Kanskje til neste år når det dukker opp en nye generasjon og det finnes mer software som virkelig kan utnytte det fullt ut? Så får heller neste oppgradering i år være skjermkort Uansett er det vel server-folket som vrikelig bør ønske dual core velkommen. Lenke til kommentar
registreringsTerror Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg skriver jo at "En cpu som gir mer prosessering per tidsenhet per krone er per definisjon billigere." Er vel ikke så mye mer å argumentere for, da, vel?! Både tester og priser finner du på nettet. Definisjon av "billig" iflg. online bokmålsordbok fra Universitetet i Oslo / Norsk språkråd: billig a2 (fra lavtysk, beslektet med *bilde, egentlig 'i samsvar med, lik') 1 som ikke koster mye, rimelig 2 rimelig, tilbørlig 3 lettkjøpt; tarvelig http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html ... greit å vite til neste gang du skal "definere" Jeebus... Definisjonen du siterte virker det jo som om du ikke selv skjønte?! Den sier jo det samme som min. Poenget ligger i det med "i samsvar med, lik". Men slik som du (og mad_arab eller hvem det var) tolker "billig", er helt greit for meg... Den logiske konklusjonen blir jo at dere kjøper den rimeligste Celeron'en eller Sempron'en dere finner. Tror det blir siste kommentar om dette fra meg, kan ikke drive mer skole for dere. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Men slik som du (og mad_arab eller hvem det var) tolker "billig", er helt greit for meg... Den logiske konklusjonen blir jo at dere kjøper den rimeligste Celeron'en eller Sempron'en dere finner. Tror det blir siste kommentar om dette fra meg, kan ikke drive mer skole for dere. Når du behandler andre forumdeltakere på denne måten, så kan det ikke tolkes på så mange andre måter enn at du kun er ute etter å provosere. Jeg, og flere andre har helt tydelig vist at vi ikke mener det du nå prøver å legge i munnen på oss. Jeg tror også at du skjønner dette veldig godt, men du tåler rett og slett ikke å innrømme en eneste ting som er positivt med Pentium D, uansett hvor liten den tingen måtte være. Derfor skifter du tema ved å beskylde oss for noe så absurd som å kjøpe det billigste rasket på markedet... Men det var bra at det var din siste kommentar, og jeg skal med glede gjøre dette til min siste også. Forumet fortjener bedre debatter enn dette. Endret 13. juni 2005 av mad_arab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå