TommyK Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Har ovennevnte kort, samt AMD XP 2100+ med en Power cooler cpu kjøler. På denne kjøleren sitter det en 60 til 80mm adapter samt en Papst vifte, 69m³/time, 32 dB(A) på toppen som blåser mot kjøleren. Jeg har en cpu temperatur i dette øyeblikk på 69°C. Jeg hadde forventet en mye lavere temp. Kjøleren har åpne riller på sidene, så luften slår ikke tilbake. PS! Maskinen er satt opp i dag. Har noen et forslag til å senke CPU temp? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 - brukt kjølepasta? - kabinettvifter? - hvor leser du av BIOS temp? Asus Probe er bl.a. kjent for å gi for høy temp. Lenke til kommentar
TommyK Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Har to kabinett vifter, en som trekker i front.. blåser bak. Brukt Arctic silver 3. Temperaturen er lest i Asus probe, ja, men den er ikke mye lavere i Bios? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Er enig i at temperaturen var noe høy. Men noe som folk ser ut til å overse når det gjelder dette hovedkortet (Asus A7V333) er at det måler temperaturen fra den interne måleren til XP-cpu'ene, og denne ligger midt i kjerna. Der er det nødvendigvis varmere, og du får målinger 5-7c høyere enn det som måles fra undersiden. Pål Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Kan jo prøve med en bios update(?) Har opplevd at en P4 var 70 grader, med nyeste bios var den rundt 50 grader. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 For de som er opptatt av å holde øye med temperaturen på CPU'en sin og som ikke klarer å stole helt på hk'et sitt (vet at mange leser feil ja) så kan det jo være en idè å kjøpe seg en liten digital temperaturmåler: http://www.databutikken.com/no har di til 118 kr (sist jeg sjekket) og den er lett å felle inn i et 5,25" blinddeksel. Guide til det mener jeg at jeg fant på http://www.overclocking.dk Da får man nøyaktig måling av temperaturen men man må jo regne med at det er noen grader varmere inne i kjernen til CPUen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå