Gå til innhold

Ang. spam etc.


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-21 10:41, Osram skrev:


Og for ikke å snakke om alle disse "Jeg er helt enig..."-postene... Hvis det kommer en eneste sånn post i denne tråden så ber jeg en eller annen moderator stenge den med argumentet at Osram er en stor dust og idiot som ikke burde få lov til å misbruke forumet på denne måten. :razz:



 

jeg er helt enig! :razz:

 

Quote:


Dette er et forum, ikke en hvilken som helst chatte-kanal, IRC etc. Tydelig at ikke alle har skjønt forskjellen på det.


 

Men igjen skal man også huske på at dette er et webforum for dataintersserte mennesker i alle aldre og ikke møte i FN's generalforsamling. Forumet bør ikke fungere som et rent diskusjons/support forum, det bør også fungere som et kontaktforum slik at man kommer i kontakt med likesinnede. Vi møttes noen på TG02, og på TG03 tror jeg vi vil bli mange fler.

 

Personlig likte jeg bedre slik modereringa på delphi (nå skal det sies at brukerne hadde bedre selvjustis der også slik at grensa ble mer naturlig satt) hvor man kunne svare på alt som ble nevnt i tråden og ikke bare det threadstarter skrev. Slik det er nå føler jeg at tråder kan bli stengt med en gang threadstarter ønsker det eller når tråden ikke lengre omhandler det emnet den begynte med. Det ødelegger endel diskusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-24 22:02, Anders Leipsland skrev:

Forumet bør ikke fungere som et rent diskusjons/support forum, det bør også fungere som et kontaktforum slik at man kommer i kontakt med likesinnede.


Selvfølgelig, helt enig i det. Poenget er at det er uendelig mye lettere når man har noen greie regler å forholde seg til og sørger for at de blir kjent og godtatt, om man liker dem eller ikke.

 

Quote:


Slik det er nå føler jeg at tråder kan bli stengt med en gang threadstarter ønsker det eller når tråden ikke lengre omhandler det emnet den begynte med. Det ødelegger endel diskusjoner.


Vel, det er jeg også enig i men det løses ofte enkelt og greit på news ved å starte en ny tråd med henvisning til den gamle. Det gjør det mye lettere å følge med i de diskusjonene man er interessert i. Det er litt tungvint å gå til post 104 i diskusjonen "Hvorfor suger Bill Gates" for å være med i en diskusjon om hvor langt høna sparker. :smile:

Lenke til kommentar

La meg få gjøre én ting helt klart med en eneste gang: dette forumet kommer IKKE til å bli et grått og kjedelig forum så lenge jeg er her!

Jeg ønsker at vi skal forholde oss saklige, men det er lov med humor og noe off - topic. F.eks. kan en godt smelle inn en tråd under "overklokking" med bilde av en CPU med påmontert klokke. Dette er da kategori - spesifikk humor, og hører hjemme der. Ikke under "humor", selv om den passer der også. Kort og godt vil jeg gjerne se mer av faglig humor her. Geekete eller ikke - kom med det. MEN: bruk innsiden. Ikke la det skli fullstendig ut, og ta gjerne (helst) med noen saklige kommentarer eller tilleggs - spørsmål.

 

DET er et voksent og saklig forum. Usakligheter er "AMD er best fordi det tar kortere tid å skrive en Intel" - typen innlegg. Eller drittkasting, uthengning av personer med mere.

 

-yummy-

 

PS: Vet dere hva som er et sikkert signal om at du kanskje er geek?

At du må taste PIN - koden når du skal bruke micro'n. :grin:

 

_________________

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-07-24 22:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


yummy skrev (2002-07-21 20:15):

Så: Hva skal moderatorene gjøre? Skal vi straffe spammeren, og la follow - up'ene passere? Det lukter litt dobbeltmoral; at vi filtrerer ut de meldingene som passer oss best.

Selv mener jeg at moderatorene bør stenge ute også de som driver med follow - ups, ettersom det er en fortsettelse av spammen. Eller er jeg på en avansert blåbærtur nå?


-moderator yummy-



Du er ikke på bærtur...tvert i mot.

Begynner å bli lei slike poster som sier at bruker (f.eks) "123" bør bli bannet fra forumet og brukerens IP og ISP bør bli bannlyst fra hele norge.

 

Da går dere for langt.

Må dere skrive slike poster så send en mail til spamm'eren med trusselbrev eller lignende hvis dere absolutt må.

Lenke til kommentar

Har prøvd et par oversettere på nett men de finner ikke det ordet...:smile:

 

Men det var helst lyspærene jeg var opptatt av ja. Fra en klassisk Ernie-stripe fra en del år tilbake. Den snakkende papegøyen som våkner etter en kjemperangel, oppdager at han har sovnet på lampeskjermen, ser ned og tror han (!) har fått barn og lurer på hva barnet skal hete helt til han ser merket på lyspæra. Ikke så morsom med ord men... Skal se om jeg kan finne den på nett et sted og poste den for interesserte. Forøvrig har jeg hørt at osram betyr drite på polsk... Noen som kan av-/bekrefte det?

Lenke til kommentar

Quote:


Dj_Offset skrev (2002-07-30 23:13):

For å være både litt off topic, og for å få et litt annet syn

på saken har jeg et forslag; Amund har i en tidligere post

her i tilbakemeldingsgruppa foreslått å skrive et nytt forum

fra scratch (hvordan blir det med dette?).


 

Lite er gjort med nytt forum. Har en del andre ting som må prioriteres. Men må ærlig innrømme at jeg har lyst til å gjøre et forsøk.

 

Personlig har jeg mest lyst til å lage et forum som har informasjon (altså selve postene og deres innhold) i sentrum, og mindre "dill-dall" som private meldinger, smilies, tekstformateringer, etc.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...