leifeinar Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 noen nevnte i en tråd her at vifte styring på silenX vifter er et problem? tengte og bytte alle mine 4 kabb vifter med silenX og sette vifte styring, slik at jeg har en surfe instilling så skrur jeg heller opp når det blir spilling. men blir i tvil når en sa at men ikke kan ha mindre en 7 volt på de. har nå viftestyring på en 12 cm silenX den går på 680 o.min Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Max dB(A) på en SilenX vifte er vel 16dB, noe som i og for seg er stille. Du kommer ikke til å høre de på 7V, det er jeg ganske sikker på. Tror ikke du hører noe særlig av de selv når du har de på 12V jeg. Om det er et problem eller ikke, vet jeg ikke, men personlig hadde jeg ikke brydd meg om det, siden SilenX viftene er stille på max hastighet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 det er jo utrolig deilig og ha ei maskin som ikke lager et pip av lyd tengte siden jeg har viftekontroll sá kunne jeg like greit plugge de inn der. blir jo self bare til idle bruk. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ingen vits i å bruke penger eller arbeid på viftestyring til SilenX-vifter, det blir bare unødig kabelrot. SilenX-vofter blir den minste støykilden i kabinettet ditt, bruk heller pengene på HDD-silencer eller noe sånn heller Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Ingen vits i å bruke penger eller arbeid på viftestyring til SilenX-vifter, det blir bare unødig kabelrot. SilenX-vofter blir den minste støykilden i kabinettet ditt, bruk heller pengene på HDD-silencer eller noe sånn heller har hdd silencer har ogsá viftestyring, skal jeg koble de pá. kabelrot er det sá masse av fra főr planen er og kverke all lyd ved idle. det som bráker mest ná er viftene i artic cooling kabb, det stier litt om hvor stille det er allerede. selv gpu kjőles av silenX, den scorer faktisk 7000 i 3dmak lydlőst. litt stolt av det men poenget med tráden var at noen nevnte at silenx og viftestyring ikke passa sá bra Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 men poenget med tráden var at noen nevnte at silenx og viftestyring ikke passa sá bra Det var sikkert på grunn av at SilenX-vifter er så stille fra før, ser ingen grunn til at det skulle bli noe problem med viftestyring på dem Lenke til kommentar
crusade Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 5-7volt fungerer fint på mellom anna 80 og 60mm silenx viftene. Har ikkje testet det på dei større viftene enda. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 5-7volt fungerer fint på mellom anna 80 og 60mm silenx viftene. Har ikkje testet det på dei større viftene enda. har du silenX med viftestyring? la inn bestilling på 4 stk 8 cmm 14dB i går. funker fint på den 12 cm jeg har nå. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har kobla noen av mine SilenX på viftestyring, eneste grunnen til det er pga ekstra strøm Har en 120mm vifte bak som er festa i kabinettets egen vifteholder, men det ble en irreternede durelyd ut av det så jeg bare satte ned omdreininga litt Det fungerer helt fint, men egentli ubruklig Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ingen vits i å bruke penger eller arbeid på viftestyring til SilenX-vifter, det blir bare unødig kabelrot. Jeg har to stk 80 mm 14 dB SilenX i HTPC-en, de høres godt. Disse er montert i de gummidingsene som følger med. Jeg skal montere en mCubed viftestyring i maskinen for å få ned støynivået. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Ingen vits i å bruke penger eller arbeid på viftestyring til SilenX-vifter, det blir bare unødig kabelrot. Jeg har to stk 80 mm 14 dB SilenX i HTPC-en, de høres godt. Disse er montert i de gummidingsene som følger med. Jeg skal montere en mCubed viftestyring i maskinen for å få ned støynivået. skjønnte det. derfor viftestyring . en vifte kan være stille mens flere plusses sammen. 4 slike vifter flytter ca 100 cfm altså 1,6 cfs (cbic feet sec) alltå at kabb skiftes på 1 sekund. og det trenger man jo ikke til idle bruk. regner med systemet blir lydløst. men til spilling må man skru opp. kjøpte meg en thermaltake styring ful av leds, se ut so et horehus i stua Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Viftestyring er ikke noe problem, selv kjører jeg min på Cool'n'quiet-styringa. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Viftestyring er ikke noe problem, selv kjører jeg min på Cool'n'quiet-styringa. er ikke det bare at multipliern på cpu minskes, eller er jeg helt på bærtur? hvis så må du forklare Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Cool 'n' Quiet går ut på at CPU'en klokkes ned når det ikke er bruk for all kraften og spenningen til vifta skrues ned. Endret 14. juni 2005 av suprsid Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Cool 'n' Quiet går ut på at CPU'en klokkes ned når det ikke er bruk for all kraften og spenningen til vifta skrues ned. var det jeg mente, jeg loader 45 grader med 680 omdreininger. hvem trenger cool and quite? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Nja, er vel mer MSI sin gimmik hvor dem lar deg styre viftehastigheten gjennom software og stempler det som Cool'n'Quiet. Jeg har ikke skrudd på funksjonen i BIOS så CPU blir ikke underklokket. Endret 14. juni 2005 av toretors Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Cool 'n' Quiet går ut på at CPU'en klokkes ned når det ikke er bruk for all kraften og spenningen til vifta skrues ned. var det jeg mente, jeg loader 45 grader med 680 omdreininger. hvem trenger cool and quite? Ser ikke noe vits i det då Er jo for å få det stille og kaldt, noe du har klart uten. Jeg har ikke skrudd på funksjonen i BIOS så CPU blir ikke underklokket. Underklokket blir litt feil synes eg, det er sant at cpu'en klokker seg ned, men du merker ingen forskjell siden den klokker seg opp igjen innen du har bruk for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå