frikksol Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Jeg skal kjøpe meg en PC i deler som jeg skal bygge selv. Jeg er ganske uerfaren så jeg vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på hvordan min kommende maskin virker: Kabinett Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black Prosessor AMD Athlon 64 2800+ 1.8GHz HT Socket754 Hovedkort Asus K8N-E DELUXE Socket 754 Hovedkort Minne 2X Memory Corp 512MB DDR PC2700 Minne Harddisk Maxtor 80GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD Skjermkort Club3D Radeon 9600 PRO 256MB Skjermkort DVD BenQ DVP 1650T DVD-ROM 16x/48x SORT Skjerm Eizo 550 Tastatur Logitech Internet Pro Keyboard Bulk Mus Logitech Pilot Optical Mouse Nettverkskort DLink 108 Mbps Trådløst nettverkkort PCI Maskinen skal brukes til tekstbehandling og spilling av sorten CS o.l Jeg har også et stramt budgett prisen for denne maskinen er ca 5500 har råd til å gå stort over 6000 Jeg takker på forhånd for tilbakemeldinger Endret 12. juni 2005 av frikksol Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Har ett par kommentarer til det oppsettet. Kabinett: Siden det er Q-tec, så sitter det en Q-tec strømforsyvning inni, og de har Meget dårlig rykte når det kommer til stabilitet og evnen til å ta knekken på ting du putter inn. Søk litt på forumet under PSU tråden, så kan du lese selv. CPU: Hadde vært en fordel å ta en som er litt kjappere, 3000+ koster ikke all verden, eller ikke 3200+ eller 3500+. Minne: Ikke ta noe annet enn PC3200 (du har PC2700), det er litt ytelse å hente der. ikke den stor prisforskjellen heller. Skjermkort: Ville ha gått for ett PCI-E system (HK: socket 939, CPU: socket 939, ikke store forskjellen i pris). slik at muligheten var der til å kunne oppgraddere til mye bedre skjermkort etter hvert. Du har valgt ett AGP kort som er på vei ut av markedet. Samt at jeg ville ha valgt ett kort i Nvidias 6600GT serie (best ytelse/pris) EDIT: fikk litt PC trøbbel å måtte restarte, her kommer resten av det jeg ville si Harddisk: 200 GB størrelser gir mest for pengene i dag, men trenger du ikke mer så holder det lenge med 80 GB Eller ser det nok greit ut, men det er alltid lurt å legge ved hva ditt pris segment er, da er det som regel noen som tar seg til å gir det ett annet oppsett. Endret 11. juni 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Er enig med posteren over i at: Skift ut kabinettet, f.eks med dette http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7346 Gå for pc3200 ram. Det er meget bra og stabilt hk du har valgt ut. CPU kan sikkert overklokkes endel, så den trengs ikke byttes ut om budsjettet er stramt. Har ikke sjekket hva prisforskjellene er mot en 3000+ eller 3200+, kan være den er så liten at deter like greit å gå for en av de. Legger du i noen hundrelapper til, kan du gå for dvd-brenner i stedet for en dvd-rom. Hold deg gjerne til BenQ, de er meget gode på dvd-brennere. Ser ikke ut som du skal spille mye. Men et 9600pro kort er ikke et veldig godt valg. Gå i det minste opp til et 9800pro, har du råd gå for et 6600gt. Det gir mye ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå