Unreal Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hei, jeg har en PC med følgende specs: CPU - AMD Athlond 64 3400+ Hovedkort - ASUS K8V Deluxe RAM - Corsair XMS3200 2x512MB GFX - ASUS Radeon 9800XT HD - WestenDigital 250GB SATA Kabinett - Chieftec MidiTower (mediumgreia) Jeg kjøpte denne PCen i februar i fjor, og den har fungert glimerende fra dag 1. I går så valgte jeg å formatere maskinen, da den var begynte å bli overlastet med programmer. Formateringen gikk greit for seg, og jeg fikk lagt inn Windows XP på nytt. Lastet ned SP1, og startet å installere de siste driverene for LAN, Audio, Skjermkort, USB, osv. Men allerede nå i dag har jeg begynte å få problemer. Etter en liten halltimes tid spilling med Counter-Strike går CPU tempen opp i 65 grader, og jeg får FPS drop ingame. Jeg fikk også bluescreen for aller første gang på denne PCen. En gang jeg restartet PCen fikk jeg beskjeden "ERROR - CPU Temprature High", eller noe i den dur. Hva kan vere galt? Er det noen driver jeg har installert som PCen ikke liker? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Den CPU-tempen er enten feil eller så er det noe gale med kjølingen. Selv med stock-vifte fra AMD skal ikke den CPU'en bli så varm under load. Oppgrader BIOS på HK om du ikke har siste versjon, mulig tempen blir feil avlest. Og sjekk om viften sitter som den skal og har full kontakt med CPU'en. Evt. om det mangler kjølepasta. Trond Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Takker, skal sjekke ut det du nevnte. Men synest det likevel det er rart at detter skjer etter jeg har formatert. Var liksom ingen problemer med dette før jeg formaterte. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hadde nesten samme problem, bare at den slo seg automatisk ved bootingen fordi den var for varm. Feilen var at jeg hadde plassert viften feil. Hadde plassert viften feil vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå