Iceman2 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Har en forholdsvis gammel Audi en 1983mod som har gått 215000km eg lurte på hva må gjøres vist eg skal montere turbo på denne?? vet at denne bilen ble levert med turbo i 83 lurte på om det hadde gått og bare få tak i manifoild og turbo fra en bil på skrapen og montere eller er det mere som må gjøres?? har skiftet alle ventiler registerrem og stempelfjører! det er jo 178hk :!: i denne org så derfor hadde det vert artig og fått turbo på denne! håper på svar!!! Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvilken motor har du i den? Forhjulstrekk eller quattro? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Det enkleste og trolig det billigste er å kjøpe en eldre turbomotor. Ettermontering er veldig ofte stress da du trenger å senke kompresjonen ogtrenger mer bensin enn innsprøytninga originalt leverer om du skal ha en reell effektøkning. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Også må du vel til med en helrenovering siden den har gått så langt?..? Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kanskje det lønner seg å kjøpe en annen bil? Du får de jo billig hvis du kjøper en fra samme periode... Så slipper du alt stresset med å bygge om Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 det er jo 178hk i denne org hmm da har du jo en turbo motor. de motorene som ble levert til audi hundre var 1,8l 2l 2,2l og 2,3l det er mange forskjellige 2,2 liters motorer men den jeg tipper du har er en KU motor (ikke turbo) og den hadde bare 138hk org. hvis du har 178hk i den så er den enten veldigt godt trimmet eller så er det en turbo modell. men tilbake til saken. hvis det er en KU motor du har i den så er det muligt og få montert turbo uten og gjøre noen for store modifikasjoner (ca 200hk) skal du noe serligt over 200hk så bør du følge denne oppskriften. - kast den gamle motoren skaff deg en MC (nei ikke motor sykkel, men org turbo) motor - bygg den om fra mekanisk til elektronisk insprut. tips: 034efi.com leverer alt du trenger og du trenger ikke så veldigt mye kunskap for og gjøre det - kast den gamle manifoilen, kast eksos anlegget ditt, kjøp deg en skikkelig manifoil en god turbo og et godt eksos anlegg. - send toppen til porting og planing. - ta en liten motoroverhaling - monter alt i bilen - finjuster alt - start opp og kjør som en gris til du mister lappen. med denne oppskrifta så tipper jeg att du vill lande på ca 300hk vill du ha mer så er det bare og bygge den om fra "standard" coil og fordeler til full elektronisk styring og en enda større turbo og en del andre modifikasjoner. men hva er vitsen med mer enn 250-300 hk på en frammhjulstrekk?? mer enn det førerbare til masse spinning og en syk utgjift til dekk. en annen ting som du kan gjøre er og kjøpe en 2,2 20v ABC motor med ca 235hk org. med denne motoren så er det muligt og presse ut ca 800hk men det koster mer enn det du vill legge i en så gammel bil hilsen en audi gal mann Lenke til kommentar
Lunneren Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 det er jo 178hk i denne org hmm da har du jo en turbo motor. de motorene som ble levert til audi hundre var 1,8l 2l 2,2l og 2,3l det er mange forskjellige 2,2 liters motorer men den jeg tipper du har er en KU motor (ikke turbo) og den hadde bare 138hk org. hvis du har 178hk i den så er den enten veldigt godt trimmet eller så er det en turbo modell. men tilbake til saken. hvis det er en KU motor du har i den så er det muligt og få montert turbo uten og gjøre noen for store modifikasjoner (ca 200hk) skal du noe serligt over 200hk så bør du følge denne oppskriften. - kast den gamle motoren skaff deg en MC (nei ikke motor sykkel, men org turbo) motor - bygg den om fra mekanisk til elektronisk insprut. tips: 034efi.com leverer alt du trenger og du trenger ikke så veldigt mye kunskap for og gjøre det - kast den gamle manifoilen, kast eksos anlegget ditt, kjøp deg en skikkelig manifoil en god turbo og et godt eksos anlegg. - send toppen til porting og planing. - ta en liten motoroverhaling - monter alt i bilen - finjuster alt - start opp og kjør som en gris til du mister lappen. med denne oppskrifta så tipper jeg att du vill lande på ca 300hk vill du ha mer så er det bare og bygge den om fra "standard" coil og fordeler til full elektronisk styring og en enda større turbo og en del andre modifikasjoner. men hva er vitsen med mer enn 250-300 hk på en frammhjulstrekk?? mer enn det førerbare til masse spinning og en syk utgjift til dekk. en annen ting som du kan gjøre er og kjøpe en 2,2 20v ABC motor med ca 235hk org. med denne motoren så er det muligt og presse ut ca 800hk men det koster mer enn det du vill legge i en så gammel bil hilsen en audi gal mann 4373648[/snapback] Jeg har en 5 syl 2.3L 10v Audi 80 motor, 1992mod. Er det mulig å ta en topp fra en annen motor som har 20v og 5 syl å sette den over på min. Kan det føre til store problemer? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) de motorene som ble levert til audi hundre var 1,8l 2l 2,2l og 2,3l også 2.1 10v, som jeg har i min, 2144cc motorkode WC en annen ting som du kan gjøre er og kjøpe en 2,2 20v ABC motor med ca 235hk org.med denne motoren så er det muligt og presse ut ca 800hk men det koster mer enn det du vill legge i en så gammel bil hm, motorkode ABC? av 2.2 20V Turbo har du 3B(og RR som satt org i urquattro, egentli en 3B, men annen motorkode grunnet att den satt i ur), ABY, AAN og ADU, der 3B og RR har EN coil, og AAN og ABY har 5 coiler.. ADU har også 5 coiler men litt mer effekt, 315 hk mot 230 i AAN og ABY. 3B og RR har 220hk. AAN og ABY kom i S4 og S6. 3B i S2/200.. ADU sitter i RS2 jeg har en AAN fra S6 i min coupe type 85, men er vel egentli anbefalt å bruke en 3B eller ABY grunnet innsuget.. blir jævlig trangt til radiator med AAN innsuget. skal du trimme en 20VT til 600hk, vil det koste, har lest rundt 200.000kr bare i deler, altså skikkelige deler, det kan jo også gjøres billigere så klart. en chip og litt grovere eksos så er du oppe på 270hk, 290hk uten kat, evt race kat. Motorkode ABC er en 2.6 liters V6 på 150hk Endret 14. mars 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå